1.Организационный момент, мотивация к учебной деятельности | Приветствие. Вступительное слово. Приветственное слово учителя: T- Good day, boys and girls! I’m very glad to see you today at our lesson. T- I hope you are well. Look outside. It’s warm and beautiful day today, isn’t it? Please sit down. So, let’s start. T-Now, open your copybooks and write down the date. Откройте тетради, запишите число. | Приветствие учителя. Наличие письменных принадлежностей, тетради, учебника, дневника. Размещают учебные материалы на рабочем месте, демонстрируют готовность к уроку. | Принцип психологической комфортности. УУД: личностные, коммуникативные. Цель – создание доброжелательной атмосферы, мотивация на учёбу, создание ситуации успеха. |
3. Определение темы урока, постановка целей урока. | T- Now I want you to say the topic of our lesson. Please, look at the board. Do you see the letters? Can you read them? Turn the letters into the words, tell them and it’ll be the topic of our lesson. (Учащиесясоставляют слов из представленных букв и определяют название урока) =Victory Day. T- I wonder, what do you think we are going to do during our lesson? Please, your opinions. We’ll read, talk, listen to and write. Of course, we do it every our lesson. But this lesson is just a bit unusual. | (Учащиеся составляют слов из представленных букв и определяют название урока) =Victory Day. Записывают тему урока. ЦЕЛЬ: Обдумывают ответы на вопросы, высказывают свою точку зрения; воспринимают на слух информацию. | Коммуникативные: формулируют собственные мысли, высказывают и обосновывают свою точку зрения. Личностные: осознают свои трудности и стремятся к их преодолению. Регулятивные: осознают недостаточность своих знаний. |
4. Фонетическая зарядка. | II. Фонетическая зарядка. T- Before start working, I’d like you to revise some sounds and how we pronounce them. II. Фонетическая зарядка: Let’s warm up our tongs. Repeat after me! [ð] this, they, that, clothes, weather [w] we, when, with, wear, warm, weather [θ] thick, thin, three, think [æ] man, cap, have, black, jacket [au] mouse, blouse, trousers, house [ə] girl, bird, skirt, shirt, T-shirt, third T- Now, let’s read words on the board. А теперь давайте прочитаем слова, которые написаны на доске. День Победы – Victory Day. Патриотический, отечественный – patriotic. Война – war Битва – battle Ветеран – veteran Парад – parade Салют – salute Фашистские войска Германии -Germanfascistforces Военные действия-militaryactivities Великая Отечественная война-GreatPatrioticWar T- Well done. Thank you. Don’t forget, how to pronounce these words in English. | Практикуются в правильном произношении новых и уже известных лексических единиц. Если мы неправильно произнесем хоть один звук, то меняется целое слово, меняется значение целого предложения. Актуализация лексических единиц. Внимательно слушают произношение слов диктором и сравнивают свою речь. Учащиеся сначала попробуют прочитать самостоятельно, не забывая про транскрипцию. | |
5. Практическая деятельность и первичное закрепление. 6.Активизация навыков чтения. 7. Практическая деятельность и закрепление с комментированием. | 1. T- So, let’s start. There are a lot of holidays which people celebrate all over the world. And every country has its own customs, traditions and holidays. T- Today we are going to read the text “Victory Day” Задание 1. Прочитайте текст. Victory Day In Russia and other countries Victory Day, or 9th May, is one of the great holidays of the year. It is a holiday of all people. In all towns there are decorations, flags and placards in the streets, in the shop windows and on the front of large buildings. On Victory Day morning there are meetings and demonstrations of the veterans who fought in the Great Patriotic War. On that day there is military parade in all big cities of our country. Flowers and souvenirs are given to those who took part in the Great Patriotic War. There are a lot of people in the streets and squares, at theatres, cinemas and concert halls. They are all celebrating their holiday. Many people go to see their friends or go for walks in the parks. In the evening there is a holiday salute and a minute of silence to remember all those who did not come back from the war. Ответьте на вопросы. Which is one of the great holidays in our country? How do people prepare for Victory Day? How do people decorate the streets for Victory Day? How do people celebrate Victory Day? Where do people go in the evening? - T-I’d like you to do another task. Please, read the text “Victory Day” and complete it with the words from the box. finished, passed, lasted, a special day, won and became, thank, started, never come home, forget, died, did not know, hard | The 9th of May is1. _________for all Russian people. This is Victory Day. This is the day when the Great Patriotic War 2.________. For the Soviet Union, the war 3._________ on the 22nd of June 1941. A day before, on the 21st of June, in all schools of the country there was a party - the last school ball. Girls and boys had just finished school. They were dancing, dreaming of the future and 4._________ that the following day, they would go to war and5. __________again. For the Soviet Union the war 6.__________for 4 years. It was a very 7._________ time for everyone. In many cities and villages there was starvation. Millions of Soviet soldiers 8._________ in this war. But they 9.________ heroes to every Russian person. Since then more than 65 years have 10.__________. But Russian people do not11. _________ their heroes. In every city concerts are held in honour of the Great Patriotic War. In Moscow in Red Square you can see a big parade. Grandchildren and great-grandchildren12. __________veterans for freedom. Unknown words: the last school ball - последний школьный бал starvation - голод key:1.a special day 2.finished 3.started 4.did not know 5.never come home 6. lasted 7. hard 8. died 9.won and became 10.passed. 11.forget 12. thank -Thank you! Perfect! 1. T- Your time is up. Let’s check. OK, thanks. T- Be ready to answer some of my questions. 1. How do you celebrate Victory Day? 2. Is there a concert after the meeting? 3. What is there in the streets on Victory Day? 4. Do you watch the veterans parade in Moscow on TV? 5. What do you do on Victory Day evening? 6. Who do you congratulate on Victory Day? T- Well done. Thank you for your answers. 2. T- Well done. It’s high time write a sinquein. (синквеиннаэкране) 1. What is it?(1 word) 2. Describe this thing using two adjectives.(2 adjectives) 3. What this thing can do? (3 verbs) 4. Your personal attitude to this thing.(4-5 words) 5. One noun to express your feelings to this thing. List of the words: freedombrave, war, glorydangerous, to defend, strong, victory, big, friendly, strong, to fight, soldier, difficult, in honour of, to win, great-grandchildren, Red star, medal, symbol of a national pride. (На доске появляется картинка, учащиеся должны описать изображение с помощью прилагательных) | Учащиеся читают текст, находят необходимую информацию, выполняют задания по тексту и отвечают на вопросы учителя. Умение взаимодействовать в группе, делать выводы, принимать решение. Преодоление лексических затруднений Формулируют ЗУН деятельность в диалоге с учителем; высказывают собственные мысли; обосновывают свою точку зрения. Устанавливают причинно-следственные связи между отдельными языковыми явлениями. Формулируют собственные мысли, высказывают и обосновывают свою точку зрения. (На доске появляется фотография, учащиеся должны описать изображение с п омощью прилагательных) | Принцип деятельности. УУД: коммуникативные, познавательные, регулятивные(развитие внимания учащихся, монологической речи; создание благоприятной атмосферы заинтересованности; работа над формированием логических умений: анализ, сравнение, обобщение, построение цепочек рассуждений). УУД: регулятивные. Развитие личностных, коммуникативных, регулятивных и познавательных УУД |
8. ФИЗ.МИНУТКА 9.Выполнение упражнения | T- Good! I think you are just a bit tired, let’s have a rest. Please, stand up! Hands up! Clap, clap, clap! Hands on the hips! Step, step, step! Bend your left, Bend your right, Turn yourself around. Hands up! Hands down! Hands at the sides and sit down! T-Well done! I hope you are full of life and energy and ready to work! T-Every person likes to get greeting card. It’s very pretty, isn’t it? Now I want you to write some pleasant words to our veterans. I give you card, please fill in. T- Well, thank you very much. I hope, our veterans will be glad to get greeting cards with your wishes. | ФИЗ.МИНУТКА Организовать смену деятельности, чтобы избежать усталости и снять эмоциональное напряжение учащихся. Предлагается сменить вид деятельности и отдохнуть, выполнив определенную последовательность движений Учащиеся пишут поздравительные открытки с пожеланиями ветеранам ВОВ. | Принцип деятельности, непрерывности, вариативности, творчества. У УД: познавательные (опирается на уже известное); коммуникативные (учит способам взаимодействия, сотрудничества). |
13.Заключительные слова | T-Today you have worked very well! Well done! T-Victory Day is a symbol of a national pride, glory. It consolidates and joins everybody today. In our country Victory day is celebrated by all people in every city, town, village, because it brought peace not only for the Soviet People but for the people of many European countries. I’m glad that you know the history of Russia! We must remember the Great Patriotic War and its heroes, honour the memory of those who gave their lives for the freedom. - Ребята, вы очень хорошо сегодня работали на уроке, справились с заданиями, определили тему урока, отвечали на вопросы, выполняли упражнения и очень много работали. Яблагодарювасзаурок! T- Your marks are: -The lesson is over! Goodbye! З вучит фрагмент песни «День Победы» (В конце урока, учащимся раздаются информационные буклеты «мы помним, мы гордимся) | Оценка урока, благодарность за активную деятельность. Звучит фрагмент песни „День Победы“. | Оценка урока, благодарность за активную деятельность |