Тема внеклассного мероприятия: « Мы поем, читаем стихи, разыгрываем сценки на английском языке»
Форма: Концерт.
Цели и задачи: Целенаправленно подготовить детей к мероприятию.
Мотивировать детей к дальнейшему изучению английcкого
языка, показав их успешное выступление.
Использовать язык на практике.
Добиться участия каждого ребенка.
Развить навыки изготовления кукол, сцены.
Украсить кабинет к празднику.
Изготовить и использовать наглядность для чтения стихов наизусть.
Оборудование и материалы: Интерактивная доска, аудио,- видео диски, стенгазета, сценка, куклы, украшение кабинета.
Во второй группе 2а класса 12 детей. Из них 8 мальчиков и 4 девочки. Высокая мотивация у 3 учеников. Шестеро – средние. У троих низкая мотивация. Особенно важно в такой неоднородной группе устраивать внеклассные мероприятия, чтобы расшевелить слабоуспевающих детей, чтобы дети научились помогать друг другу. Важно показать детям, что каждый из них может быть успешным. Каждый ребенок должен иметь в копилке песни, стихи, сказки на изучаемом языке. А концерт, где будут зрители, отличная мотивация для того, чтобы выучить песню, например. По мере взросления детей это мероприятие можно использовать еще раз перед другими зрителями, добавив новые стихи, песни, сценки. Тем самым ученики не забудут выученное и будут иметь отличную мотивацию для дальнейшего изучения языка.
Первая часть концерта – это чтение стихов. Дети сами выбрали стихи, посвященные мамам, из предложенных нескольких тем. (10 минут)
Вторая часть – это песни на изучаемом языке. УМК « Планета знаний» практически к каждому уроку предлагает песню или стихотворение. Это адаптированные, небольшие по объему, стихи и песни. Дети их учили наизусть. Вот эти песни и стихи мы и использовали на концерте. (15 минут)
Третья часть – это сценка «Aline caterpillar and her friends»(« Гусеница Алина и ее друзья») (15 минут)
На электронной доске слайд детских рисунков о семье. На доске висят детские рисунки, посвященные мамам.
Приветствие.Teacher: Good morning, children! How are you? Tell us about your families, please! Дети по своим рисункам рассказывают о своих мамах, папах, дедушках, бабушках, братьях и сестрах.
Teacher: Let’s read our poems about our mothers, fathers, about our family.
Parents 8th of March.
I have a father. My dear, dear Mommy,
I have a mother. I love you so much.
I have a sister. I want you to be happy
I have a brother. On the 8th of March. (Гриша)
Father, Mother, Sister, Brother -
Hand in hand with one another. (Слава)
How are you?
How is your mother?
She is fine, thanks.
How is your father?
He is fine, thanks.
How is your sister?
She is fine, thanks.
How is your brother?
He is fine, thanks.(Антон)
Love for Mother
I love my dear mummy.
I love her very much.
And do you love your mummy?
Of cource, and very much.( Аня Семенова)
Dear Mommy
Dear Mommy! Dear Mommy!
I love you!
Dear Mommy! Dear Mommy!
Do you love me, too?(Костя)
Mother
Mother is busy
From morning till night
To keep her family
Happy and bright (Антон)
This Is My Family
This is the Father, kind and true.
This is the mother who cares for you.
This is the brother so big and tall.
This is the sister who plays with her ball.( Глеб)
Стихи средней сложности
A Good Rule
My sisters and brothers
All go to school.
We help one another.
It is a good rule.(Влада)
We help our mother,
When she washes or cooks.
Together with Father
We like to read books.(Илья)
My Mother’s Face
I know a face, a lovely face
As full of beauty as of grace,
A face of pleasure and of smile.
In darkness it gives me much light.
A face that is itself like joy,
To see it I’m a happy boy.
And I have a joy that has no other:
This lovely woman is my mother.(Аня Мноян)
Mother and Father
Mother is the dearest of all friends I know.
She helps me with a lot of things,
That’s why I love her so.
Father is the kindest of all friends I know.
He likes to take me out with him,
That’s why I love him so. (Антон)
We are a Family
We laugh and cry,
We work and play,
We help each other
Every day.
The world’s a lovely
Place to be
Because we are
A family. (Лиза) Первая часть занимает 10 минут.
Teacher: Let’s sing our songs.
Песни.
Влада Соколова и Подзоров Антон поют песню « Hello». Песня сопровождается жестами, движениями.
Hello, Mary! I am Tom.
Hello, hello, hello, I am Tom.
Hello, Mary! Hello! I am Ann.
Hello, hello, hello, I am Ann.
Лиза Хакназарова поет песню « What is your name?»
1 What is your name? 2My name is Winnie,
What is your name? My name is Winnie
Now tell, me, please, My name is Winnie
What is your name? That is my name.
3Where are you from? 4I am from Britain,
Where are you from? I am from Britain,
Now tell me, please, I am from Britain,
Where are you from? That is where I am from.
4How old are you? 5I am seven
How old are you? I am seven
Now tell me, please, I am seven
How old are you? That is my age.
Ученики хором поют песню «Happy birthday». Teacher: Make a circle, please. There is Anya in the middle of the circle.
Happy birthday to you, May your birthday be bright,
Happy birthday to you, May your birthday be bright,
Happy birthday, dear Anya May your birthday be bright,
Happy birthday to you. From morning till night.
Аня Мноян и Аня Семенова поют песню «Is it a school bus?»
Are you a pupil? Is he a student? Is it a school bus?
Are you a pupil? Is he a student? Is it a school bus?
Are you a pupil? Is he a student? Is it a school bus?
Yes, I am. Yes, he is. Yes, it is. Beep! Beep!
На электронной доске изображение автобуса. Дети не просто поют песню, а инсценируют.
Глеб Подзоров читает стихотворение.
« Tick- Tock! Tick- Tock! Says the clock.
«What? What? » Says the pot.
Антон Пронин:
I’ve got a pot.
It says, «I am hot»
I’ve got a clock.
It says, « Tick- Tock! »
I love my pot.
I love my cloсk.
Олег Каленов читает стихотворение при помощи рисунка.
I am Nick. I like milk.
I am Lee. I like coffee and tea.
I am Sam. I like jam.
I am Tim. I like ice – cream.
I am Lisa. I like pizza.
Ученики хором поют песню на новогоднюю тематику.
На электронной доске новогодние картины.
1«I wish you a Merry Cristmas »
Лиза поет песню, а остальные подпевают.
2 «Jingle bells».
3 « English alphabet». На доске висит алфавит.
4 « I’ve got a mother».
5 Учительница поет песню « Old Macdonald had a farm. »
При этом на доску вывешиваются рисунки животных и птиц, живущих на ферме старого Макдональда. Дети имитируют голоса птиц и животных.
6Последняя песня « Good bye.»
Вторая часть занимает 15 минут.
Третья часть.
Ученики занимают свои места за сценкой. Звучит песня «Twinkle, twinkle, Little Star!
Учительница ( Aline – Caterpillar): Hello! I am Aline – Caterpillar. I am long. I have many friends.
Aline – Caterpillar: Hello!
Слава ( Frog ):Hello! I am Frog. I can jump. And you?
Aline – Caterpillar: I am caterpillar. I can crawl.
Frog: Bye – bye.
Aline – Caterpillar: Hello!
Влада( Fish): Hello! I am Fish. I can swim. And you? Can you swim?
Aline – Caterpillar: Oh, no! I can crawl. Good – bye!
Aline – Caterpillar: Hello!
Cat(Лиза): Hi, I am Cat. I can play with balls. And you?
Aline – Caterpillar: Wow I can play with balls too! Bye.
Aline – Caterpillar: Hi!
Mouse ( Антон Подзоров): Hi. I am mouse. I can make cheese. Help yourself!
Aline – Caterpillar: Oh, it is tasty. Thank you!
Aline – Caterpillar: Hello!
Dog(Олег)Hi! I am Dog. I can bark. And you?
Aline – Caterpillar: Oh, no! I can crawl. Good – bye!
Ladybird(Аня):Hi! I am Ladybird. I am clever. I can count. One, two, three, four, five flowers. One, two, three mushrooms.
Aline – Caterpillar: Bye - bye!
Rabbit(Аня Семенова): Hello, I am Rabbit. I can run. Can you run?
Aline – Caterpillar: Oh, no! I can crawl. Good – bye!
Bird (Костя): Hi! I am Bird. I can fly. Can you fly?
Aline – Caterpillar: Oh, no! I can crawl. I am caterpillar.
Bird: No! You are Butterfly! And you can fly too. Try!
Aline – Caterpillar: Really! I can fly! I am Aline – Butterfly! I am nice.
Звучит песня « Fly, fly, the butterfly.»
Третья часть занимает 15 минут.
Использованная литература:
1 Н. Ю. Горячева, С. В. Ларькина, Е. В. Насоновская « Планета знаний» 2 класс ООО издательство «Астрель», 2013 г.
2Т. А. Благовещенская «Гусеница Алина и ее друзья». – Москва, «Айрис Пресс», 2