Тема «Present Perfect Tense»
Цель урока:
Учебная: совершенствование лексико-грамматических навыков
( употребление Present Perfect Tense в утвердительных и отрицательных предложениях для выражения действия, совершившегося в прошлом, но имеющегося непосредственную связь с настоящим; совершенствование орфографических навыков (3 формы неправильных глаголов).
Развивающая: - развитие лингвистических способностей (фонематический слух, языковая догадка);
- упражнять психические функции, связанные с речевой деятельностью
( мышление, произвольное внимание ,память).
Воспитательная : воспитание уважительного отношения к друг другу, воспитывать терпимость к чужим мнениям, ошибкам и чувство взаимопомощи.
Оснащение урока: грамматическая таблица Present Perfect Tense,
таблица неправильных глаголов, карточки с грамматическими заданиями.
Ход урока:
I. Орг.момент.
Good morning, students. Nice tо meet you.
How are you? (ответы)
Today we shall continue to learn Present Perfect Tense.
II. Фонетическая зарядка.
1) I want you to look at the blackboard and read the following verbs. ( чтение вслух, индивидуально) Can you divide them into 3 groups ( распределяем глаголы в 3 группы, в зависимости от чтения окончания)
[ t], [d], [id]
Created, played, counted, finished, cleaned, travelled, stopped, asked, joined, watched, helped, decided, invited, lived, listened.
2) Now let’s revise three forms of the irregular verbs.(игра с мячом на повторение 3-х форм неправильных глаголов)
III. Речевая подготовка.
Agree or disagree with my statements.
-You have already walked your pet.
- Your mother has cooked breakfast for your pet.
- Your father has bought a new cage for your pet.
- You have not washed your pet.
- You have never been to Moscow Zoo.
- You have just played with your pet.
-You have already joined the zoological society.
IV. Контроль выполнения домашнего задания.
Ex.8 ,page 119
V. Совершенствование орфографических навыков.
Now let’s remember how to write the irregular verbs. You will get the cards and your task is to fill in the gaps. I’ll give you 5 minutes to write the quiz.
( Индивидуальные задания для обучающихся)
VI.Физ.минутка.
And now let’s play a little. Do you remember how different animals move?
-Can you hop like a rabbit? – Yes, we can.
- Can you jump like a frog?- Yes, we can.
-Can you swim like a duck? –Yes, we can.
- Can you run like dog? -Yes, we can.
- Can you fly like a bird?-Yes ,we can
VII. Совершенствование грамматических навыков.
- And now I want you to open your books , page114 , exercise 33.Will you read the task aloud? Use Present Perfect Tense to describe the pictures.
- Работа по грамматической тетради.
1 Open your Grammar books at page17 and let’s do the exercise 143. Complete the sentences. Use Present Perfect Tense.
2 Ex.144, page 18 Complete the sentences. Use Present Perfect Tense.
VIII. Подведение итогов урока
Our lesson is coming to the end.
Let’s sum our lesson up. What have we revised today? Thank you for your work .You were active and worked quickly and hard. Your marks are…..
IX.Домашнее задание. Write down your homework . Ex.9, page119 in written form. The lesson is over. Good-bye.
***
buy
|
bought
|
|
покупать
|
bring
|
brought
|
|
приносить
|
cut
|
|
cut
|
резать
|
come
|
|
come
|
приходить
|
get
|
|
|
получать
|
|
had
|
|
иметь
|
run
|
|
run
|
|
feed
|
fed
|
|
кормить
|
***
|
|
|
have
|
|
had
|
|
let
|
|
|
позволять
|
make
|
made
|
|
|
send
|
|
|
посылать
|
choose
|
chose
|
|
выбирать
|
begin
|
|
begun
|
начинать
|
put
|
|
|
класть
|
know
|
knew
|
|
знать
|
****
|
|
was/|were
|
|
быть
|
do
|
did
|
|
|
eat
|
|
eaten
|
|
drink
|
|
|
пить
|
give
|
|
given
|
|
take
|
|
taken
|
|
|
knew
|
|
знать
|
see
|
|
seen
|
|
|
|
|
|
|
|
*****
|
buy
|
|
|
|
catch
|
|
|
|
come
|
|
|
|
do
|
|
|
|
draw
|
|
|
|
eat
|
|
|
|
make
|
|
|
|
*****
|
|
|
|
|
|
|
делать
|
|
|
|
иметь
|
|
|
|
кормить
|
|
|
|
рисовать
|
|
|
|
летать
|
|
|
|
пить
|
|
|
|
кушать
|
|
|
|
получать
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|