СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Олимпиадные задания по английскому языку 5-6 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Всероссийская олимпиада школьников, школьный тур. Олимпиадные задания по английскому языку 5 - 6 класс

Просмотр содержимого документа
«Английский язык 5-6 классы Задания»

Школьный этап всероссийской олимпиады школьников по английскому языку

Белоярский район

2015-2016 учебный год

5-6 классы




Listening

Time: 10 minutes

I. Listen to the text and choose the correct answer


1. On the island there were…

a) many birds and animals.

b) many animals and insects.

c) a lot of birds.


2. The birds were all afraid because…

a) there was a storm at sea.

b) the wind blew strong.

c) they heard a strange noise.


3. The yellow bird …

a) didn’t want to learn their language.

b) understood their language.

c) didn’t know their language.


4. Who helped the poor bird?

a) the eagle

b) the ostrich

c) the parrot


5. The eagle taught the poor bird to…

a) sing very well.

b) fly fast.

c) understand the new language.







Reading Comprehension

Time: 15 minutes

Task 1

Read the text and do the task.

George and Georgina

We’ve got new pupils in our class: a boy and a girl. They are twins. They have brown eyes and dark hair. They are alike. But Georgina’s hair is much longer than George’s hair. And George is a bit taller than Georgina. George is five minutes younger than Georgina. So Georgina always takes care of him and advises him what to do. They are different when it comes about their clothes. Georgina takes care of clothes. She thinks it’s important to look great. George doesn’t care what people wear. George thinks it’s important to be a great football player.



1.Choose the correct statements.

1. a) the twins have got brown eyes and fair hair.

b) the twins have got brown eyes and dark hair.

2. a) Georgina is five minutes older than George.

b) George is five minutes older than Georgina.

3. a) George always advises Georgina what to do because boys are cleverer than girls.

b) Georgina always advises George what to do because she is five minutes older than he.

4. a) Georgina thinks it’s important to look great.

b) Georgina thinks it’s important to do sports.

5. a) Georgina doesn’t take care of clothes.

b) George doesn’t take care of clothes.

2. Put the following sentences in the right order according to the text.

a) They are alike.

b) We’ve got new pupils in our class.

c) Georgina is five minutes older than her brother.

d) George likes football.

e) They are different when it comes about their clothes.

Use of English

Time: 20 minutes

Task 1

Choose the odd word in each group.

1. cat dog sheep cow bear

2. English German Russian Britain French

3. tea milk cheese juice water

4. morning lunch dinner breakfast supper

5. doing sing going playing making

Task 2

Choose the correct word.

6. There was/were some cheese in the fridge yesterday.

7. What is she doing? – She packs/ is packing her things.

8. There wasn’t many/ much milk in the fridge.

9. Mary is old/older/ the oldest child in the family.

10. Do /Does they come home at 5 o’clock?

Task 3

Choose the correct translation.

11. The devil is not so black as he is painted. A) В гостях хорошо, а дома лучше.

12. It is no use crying over spilt milk. B) Все хорошо, что хорошо кончается.

13.All is well that ends well. C) Аппетит приходит во время еды.

14. Appetite comes with eating. D) Не так страшен черт, как его малюют.

15.East or West, home is best. E) Потерянного не воротишь.


Task 4

Choose the best answer.

21. After lessons the children usually (go) …………….. home.

a) go b) goes c) will go d) went

22. My brother is a singer. ..........job is very interesting.

a) he b) his c) him d) her

23. Jack likes to listen ........the radio.

a) on b) to c) by d) with

24. “.......... old is she?”

“She is twenty-one.”

a) How b) Who c) What d) That

25. “Do you like badminton?”

“No, ....... .”

a) I doesn’t b) I’m not c) I haven’t d) I don’t



Просмотр содержимого документа
«Английский язык 5-6 классы Инструкция для участников»

Школьный этап всероссийской олимпиады школьников по английскому языку

Белоярский район

2015-2016 учебный год

5-6 классы



ИНСТРУКЦИЯ ПО ВЫПОЛНЕНИЮ РАБОТЫ

На выполнение заданий Олимпиады по английскому языку выделяется 45 минут.

Задания разбиты на 3 части.

Часть 1 (Listening) включает 5 вопросов. К каждому вопросу дается 3 варианта ответов, из которых только один правильный. Вы услышите текст дважды. Перед прослушиванием ознакомьтесь с предложенными вариантами ответов. Во время прослушивания вы можете делать пометки.

Часть 2 (Reading Comprehension) ) состоит из 2 заданий. Вам предлагается прочитать текст. В первом задании вы должны выбрать правильное утверждение.

Второе задание содержит 5 предложений, которые надо расставить в правильном порядке в соответствии с текстом.

Часть 3 (Use of English) состоит из 4 заданий.

Первое задание содержит пять групп слов, в каждой группе вы должны найти одно лишнее слово.

Второе задание содержит 5 предложений. Необходимо выбрать один из предложенных вариантов.

В третьем задании вам необходимо найти соответствие между английским и русским вариантом пословиц (5 пар).

В четвертом задании проверяется знанние лексики и грамматика. Вам предлагается выбрать один из предложенных вариантов.

Целесообразно выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени можно пропустить задание, которое не удается выполнить сразу, и перейти к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, то можно вернуться к пропущенным заданиям.

Ответы на задания Вы должны внести в лист ответов.

Каждое правильно выполненное задание в первой части (Listening) оценивается в 2 балл, каждое правильно выполненное задание второй и третьей частей оцениваются в 1 балл. Максимальное количество баллов – 40.

Постарайтесь выполнить как можно больше заданий.



Желаем успеха!

Просмотр содержимого документа
«Английский язык 5-6 классы Текст для аудирования»

Школьный этап всероссийской олимпиады школьников по английскому языку

Белоярский район

2015-2016 учебный год

5-6 классы



Listening comprehension

You will hear the text twice.

Script (Listening)

Bird Island


Once there was a beautiful island. It was called Bird Island. Many birds lived on the island. There were big birds and small birds, blue birds and red birds. They were parrots, ostriches and eagles.

One day there was a very strong wind. It blew across the sea and the land. The birds were all afraid. The next day it was quiet and still. A small yellow bird sat in a tree.

“Who are you? Where do you come from? “ asked a parrot in his language.

The parrot said to the ostrich. “Who is this? Where does he come from? “

“I don’t know, “said the ostrich. “ I don’t understand his language. The wind carried him here. “

The night was quiet and still, but the yellow bird was unhappy.

“I don’t understand them, “he said. “ I don’t understand their language. “

Suddenly an eagle landed in the tree. “What’s the matter? “ she said. “Why are you crying? “

I can’t understand the parrot, I can’t understand the ostrich,” said the yellow bird. “I can’t understand their language.”

“Don’t worry,” said the eagle. “I can teach you. Listen carefully. Sing after me.”

The yellow bird listened carefully and learn the language of the others birds. At last he was friends with all the other birds.



Now listen to the text again.


Просмотр содержимого документа
«Шаблон Ответы и критерии оценивания»


Ответы и критерии оценивания


Максимальное количество баллов - 40



Script (Listening)

Bird Island


Once there was a beautiful island. It was called Bird Island. Many birds lived on the island. There were big birds and small birds, blue birds and red birds. They were parrots, ostriches and eagles.

One day there was a very strong wind. It blew across the sea and the land. The birds were all afraid. The next day it was quiet and still. A small yellow bird sat in a tree.

“Who are you? Where do you come from? “ asked a parrot in his language.

The parrot said to the ostrich. “Who is this? Where does he come from? “

“I don’t know, “said the ostrich. “ I don’t understand his language. The wind carried him here. “

The night was quiet and still, but the yellow bird was unhappy.

“I don’t understand them, “he said. “ I don’t understand their language. “

Suddenly an eagle landed in the tree. “What’s the matter? “ she said. “Why are you crying? “

“I can’t understand the parrot, I can’t understand the ostrich,” said the yellow bird. “I can’t understand their language.”

“Don’t worry,” said the eagle. “I can teach you. Listen carefully. Sing after me.”

The yellow bird listened carefully and learn the language of the others birds. At last he was friends with all the other birds.