СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Онлайн-конференция для руководителей языковых школ ( Языковая школа Дмитрия Никитина г.Ярославль) 21 февраля 2021 г.

Нажмите, чтобы узнать подробности

21 февраля 2021 г. я приняла участие в онлайн-конференции на английском языке (Языковая школа Дмитрия Никитина г.Ярославль).

Просмотр содержимого документа
«Онлайн-конференция для руководителей языковых школ ( Языковая школа Дмитрия Никитина г.Ярославль) 21 февраля 2021 г.»

Онлайн-конференция

для руководителей языковых школ



Becoming a better teacher

21 февраля 2021 г. состоялась онлайн-конференция для руководителей языковых школ на платформе Zoom, где спикерами являлись преподаватели.

Школа управления языковыми проектами – это курс, направленный на всестороннюю поддержку, развитие и бизнес – образование руководителей языковых школ. В новом подкасте «Школа Управления Языковыми Проектами» говорится о вопросах и дилеммах, с которыми сталкиваются руководители языковых школ в своей ежедневной работе. Речь идёт, как о стратегических подходах к управлению образовательными учреждениями, так и о конкретных кейсах и готовых решениях.

Maureen McGarvey:

Over to you!

Think about your school!

What Creates a School Culture?

  1. Shared Principles and Objectives

  2. Your management Style

  3. Relations among Staff

  4. Communucation Style

  5. Trust and Transparency



1.1.Are your principles and objectives clear?

1.2.Are they known to all staff? How do you know?

1.3 Are they applied consistently?



2.1 Your management style

Can you say, what your management style is?

Put your answer in the chatbox.

Would your staff say the same as you? Why? Why not?



Do you always use the same management style, can you change it?

If you change it, why?

Three main types of Management Style:



  1. Authoritative Management Style

  2. Persuasive Management Style

  3. Paternalistic/Maternalistic Management Style

Relationships among Staff

  1. Do academic staff know all non-academic staff, and vice?

  2. Is there mutual professional respect among staff?

  3. Do some staff have your ear more than other staff? Why?

  4. Do staff members come to you if they have a problem?

Communication Style

1.How is information communicated?

2.Are you using communication channels which suit you, or are most accessible for staff?

3. How often do you consult with staff – and with which staff..?

4. Do you use the 3 step Consultation Model?



Trust and Transparency

  1. Do your staff trust you/your management team?

  2. Do you trust your staff? How do they know had could affect this trust?

  3. How open are you with staff , the state of the business?

  4. How open are you to staff suggestions?

To sum up

  1. School culture often just grows.

  2. School culture can be different in different departments.

  3. Few schools pay attention to defying or supporting the schools.

David Riddel

Training for non-teaching staff is as important as training for teachers. We’ve had project management training as we’ve had a member new projects”

How to develop and support all your staff?

  • Continuous Development and Support

  • Staff development refers to the process wherby employees of and organisation enhance their knowledge

  • We looked at the importance of raising awareness across the organization of the value of both development and support, and its benefits

Quiz Question: “Who works in a school?”

  • clearners

  • IT workers

  • Salers and marketing

  • Receptions

  • Drivers

  • Human Resources

  • Librarians

  • Student services staff

  • Finance staff

  • Academic managers

  • School owners/Directors

  • Drivers

  • Human Resources



“Succeed in TEFL- Continuing Professional Development by David Riddle” (John Murray Learning 2015)

“We’ve also had some reception and student – service staff observing classes and some admin staff.

What other admin staff do?

The benefits of it are that there is a greater understanding across departments of what people do.

Formal development , which may or may not require training and where evidence of development is expected.





  • SMART targets



- S –specific

- M-measurable

- A-achievable

- R-realistic

- T- time-bound

- Appraisals (PDLS)

Opportunity and Motivation

Staff needs the opportunities to develop and the self-motivation and external-support and training to do so. Successful development need.

Examples include –

-A teacher wanting to start teaching TELTS classes

- A teacher wanting to learn how to use an interactive whiteboard

- management/administrators starting to use online registers/students portals

- building facilities staff aiming to change room – checks from monthly to weekly.

Less- formal development , when the staff member sets their own agend for development.

  • Maybe a teacher doing a learning journal

  • Or and administrator devising a more efficient may of collatony data

  • Or a cheaner trying out a different cleaning liquid

  • Or an academic manager introducing a new system for their record keeping

  • Or a Safers person asking to observe a lesson

  • Or a teacher

Support

Practical and personal support

  • My computer doesn’t work - IT support

  • Staff member whose office is giving them a bad back

  • Staff member with a sick relative

  • Staff men who seems stressed

  • Teacher with a difficult class

  • Staff surveys

  • The importance of line managers, checking in with those that they manage , and for consistency among managers.

It works both ways…

  • managers/directors need to feel supported and developed, too!

  • mutual understanding of roles and challengers increases trust and respect amongst colleagues

  • staff who feel supported will be motivated to perform well and work positively, helping organization.

Show your team that you respect the work they deliver

Keeping your employers motivated and happily will lead to a host of benefits for your business , including:

  • higher levels of staff retention

So, our own role is…

  • We need to remember than an organization is made up of many parts and many people.

  • We need to understand as best

Motivated

Ideal Employer

Happy Engaged



Наталья Емельянова -учредитель ЯЦ “ Brit”, бизнес тренер,фасилитатор Britania( г.Пермь)

Тема её выступления: «Как начать инновационные изменения в языковой школе».

С чего начать изменения в компании?

10 типов инноваций в бизнесе: 1. модель формирования прибыли

2. сетевое партнёрство

3. структура

4. процесс

5. свойства продукта

6. линейка продукта

7. обслуживание

8. каналы и др.

Изменение продуктовой линейки

- новые продукты

- дополнительные продукты

- продуктовые пакеты

Свойства продукта продуктовая линейка

Финансовая модель

- цены, тарифы, пакеты

- маржинальность

- новые модели оплат



Модель формирования Сеть партнёрства Структура

Прибыли

Сеть партнёрства

- Коллаборации, альянсы

- поставщики

- франшиза

- распределённые расходы

Чтобы сохранить рынок, нет конкуренции.

Бренд

- открытость

- социальная активность

- сертификаты, дипломы

Вовлечение клиентов

- автономность

- создание

- участие в сообществах

Рекомендации

  1. Создавая инновации, комбинируйте!

  2. Не ограничивайтесь инновациями в продукте. Они легче всего копируются.

  3. Выбирайте подходящий для вас уровень инновационных изменений.

  4. Инновации губит не отсутствие творчества, а отсутствие дисциплины.

Также на онлайн-конференции выступили: Евгений Усачёв (“Trendy English”), который рассказал: - about “Trendy English” и их мероприятиях; - about Young learners ( distant learning, listening and speaking, reading and writing); about teens (task-based learning, Gamification). И Julia Bryukhanova, объяснившая преимущества онлайн-уроков.

“Языковая Школа Дмитрия Никитина”была создана в 2009 г. по инициативе талантливого педагога Дмитрия Никитина (г.Ярославль, Россия).

Свою педагогическую деятельность они начали с курсов английского языка в Ярославле. Затем добавили курсы немецкого, французского, испанского, итальянского, китайского и чешского языков, а также курсы русского языка как иностранного.

В настоящее время они расширили сферу деятельности, а потому сменили название, и теперь они “Школа Дмитрия Никитина”. Им также принадлежат детский центр “Лалеока” и маленькая книготогровая компания. К языковым курсам добавились развивающие программы для детей в Ярославле (творческое развитие, евросад, подготовка к школе), лекции по гуманитарным наукам для взрослых, тренинги для учителей английского языка. Кроме того, в этой языковой школе можно приобрести учебную и художественную литературу, изданную за рубежом.

Sites:

  1. http://onlineconf.dnschoolinfo.ru//programme

  2. https://mschool.dnschoolinfo.ru/

  3. www.valamis.com/hub/management styles

  4. [email protected]

  5. [email protected]

  6. [email protected]

  7. [email protected]











9