Организация обслуживания в сфере транспортных услуг
1. Прочитайте диалог.
Диалог "Покупка билетов на поезд"( Byuing Train Tickets)
George: Oh, I see a ticket-office. Good morning!
Clerk: Good morning!
G
eorge: I want three tickets to Boston for tonight.
Clerk: Three single or three round tickets?
George: Three round trip tickets, please.
Clerk: What class would you prefer?
George: First class, please.
Clerk: Here they are. Your train is leaving at 23.05.
George: Thank you very much. Does the train arrive in Boston at 09.00?
Clerk: Yes, you are right.
George: Thank you for your help.
Clerk: I wish you a pleasant journey.
2. Найдите в тексте диалога фразы и запишите на английском языке.
Мне нужны три билета до Бостона на сегодняшний вечер
Три билета в оба конца, пожалуйста.
Вот Ваши билеты. Ваш поезд отправляется в 23.05.
Спасибо большое. Этот поезд прибудет в Бостон в 09.00?
Желаю Вам приятного путешествия.
3. Прочитайте диалог
Диалог "Посадка на поезд" (Boarding the train)
-
Good evening, sir!
- Hello. Is this the train to Berlin?
- Yes, it is. Can I help you?
- You know I’m a bit confused. I can’t find my carriage.
- Oh, I see. Our carriages are numbered from the head of the train today. Do you have a carriage with compartments, a third-class sleeper or a sleeping car?
- As far as I remember I paid for a third-class sleeper but I can’t find it in my ticket.
- Can I have your ticket, please? Let me see. Your carriage is number 9. Yes, you are right. It’s a third-class sleeper. It’s the next carriage. And I am glad to say that I am a conductor in it.
- You don’t say so! I’m lucky. Do I have an upper or a lower birth?
- Your seat number is 12. It’s an even number, so it’s an upper berth.
- That’s great! Thank you. How long does it take to get to Berlin?
- It’s an express train, so it usually takes 24 hours with some short stops on our way.
- It’s quite fast. Are there air-conditioners in the carriage?
- Certainly. They are working. You should hurry, sir. Our train is leaving in 5 minutes. The boarding is over, so you should get into the train and put your luggage under the lower berth. Please, keep the ticket with you. I will come to you after the train leaves.
- Ok. Thanks again.
4. Найдите в тексте диалога фразы и запишите на английском языке.
Знаете, я немного запутался. Не могу найти свой вагон.
О, понятно. Наши вагоны пронумерованы от головы поезда сегодня. У вас купейный, плацкартный или спальный вагон?
Дайте мне свой билет, пожалуйста. Посмотрим. Номер вашего вагона – 9.
Это скоростной поезд, поэтому обычно это 24 часа с короткими остановками в пути.
Вам следует поторопиться, сэр. Наш поезд отправляется через 5 минут.
Посадка закончена, поэтому вам нужно войти в вагон и поместить свой багаж под нижнюю полку.
5. Прочитайте диалог Диалог "В купе поезда" (In the compartment)
- Hello. Can I have your ticket, please?
- Sure. Here you are.
- Thank you. Is everything OK in here? Are you comfortable?
- Yes, it’s very nice. But can I open the window? It’s getting a bit stuffy in the compartment.
- Well. You can while the train is still on the platform. But when the train leaves you should close it. Don’t worry the air conditioning system will be on.
- Fine. Can I have something to drink, please?
- What would you like: tea or coffee?
- I’d like some tea with lemon, please. And don’t forget the sugar.
- I can also offer you mineral water, chips, biscuits and pastry.
- I think some biscuits would be fine with my tea.
- OK. Would you like to read the latest newspapers or magazines?
- Are they in English?
- Yes, there are some English ones.
- Great. I guess I’ll do that a bit later. Thanks. And when do we arrive?
- The train arrives at 8.15. I will wake you up at 7.15.
- Very well. By the way, what about the bed linen? I’d like to make my bed and have a rest.
- I’ll bring your tea, biscuits and the bed linen in 5 minutes. Have a nice trip!
- Thank you very much!
6. Найдите в тексте диалога фразы и запишите на английском языке.
Здравствуйте! Могу я увидеть ваш билет?
Да, все прекрасно. Но могу ли я открыть окно? В купе становится немного душно.
Но когда поезд тронется, нужно будет закрыть окно. Не беспокойтесь, система кондиционирования будет работать.
Что вы хотите: чай или кофе?
Могу вам также предложить минеральную воду, чипсы, печенье и выпечку.
Здорово! Пожалуй, я сделаю это попозже. Спасибо. А когда мы приедем?
Очень хорошо. Кстати, как насчет постельного белья? Я бы хотел заправить постель и отдохнуть.
Я принесу ваш чай, печенье и постельное белье через 5 минут. Приятной поездки!