ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ
«СРЕДНЯЯ ШКОЛА №40 Г. МОГИЛЕВА»
План-конспект урока по английскому языку
“Design a house”
Открытый урок по английскому языку
Тема: “Design a house”
Тип урока: урок обучения новым знаниям.
Цель: развитие коммуникативной и когнитивной компетенции учащихся.
Задачи:
1. активизация познавательной деятельности учеников;
2. развитие памяти, внимания, умений индивидуальной работы и работы в группах;
3. совершенствование языковых и речевых навыков;
4. привитие интереса к изучению иностранного языка.
I. Организационно-мотивационный момент. Hello pupils! I’m glad to see you! Sit down. How are you? Today we are going to speak on an interesting topic. Let’s watch a video and you’ll tell me what we are going to speak about. (Дети смотрят видео и называют тему урока). Right! Our topic is “Design a house”.
II. Речевая зарядка. Let’s play. Guess the room. I take a shower in this room. I watch TV in this room. I sleep in this room. I cook breakfast, lunch and dinner in this room. (A bathroom, a living-room, a bedroom, a kitchen).
Listen to the sentence. (Учитель читает предложение). What sound refers to the letters “ar”? What sounds refer to the letters “all”? What sound refers to the letter “a”? Read the sentence. (Ученики читают предложение).
III. Целеполагание. Look at the board. You can see different kinds of work. Each of you will come to the board and choose one kind of work which you would like to do at our today’s lesson. (Дети по одному подходят к доске и выбирают вид деятельности, который им нравится больше всего).
IV. Проверка домашнего задания. And now let’s check up your homework. Open your exercise-books. You were to write what rooms you have got in your house or flat. Read one by one. (Дети по очереди читают составленные предложения).
V. Работа с текстом.
а) Предтекстовый этап. Open your Pupil’s Books at page 15, exercise 1a. Let’s read the task. Look at the pictures. What can you see? What rooms can you see upstairs? What rooms can you see downstairs? Where can we see flowers? (Ученики читают задание, смотрят на картинки и отвечают на вопросы).
б) Текстовый этап. Listen to the record and think about the question. (Дети слушают запись). Where is Floppy? Let’s read this text. Boys will read as Mike and girls will read as Twinky. (Ученики отвечают на вопрос и читают текст).
в) Послетекстовый этап (говорение). Look at exercise 1b. Let’s read the task. Tell me where Mike’s toys are. (Ученики отвечают, где находятся игрушки).
VI. Говорение. Open your Pupil’s Books at page 18, exercise 2a. Look at the plan of the house and answer. What’s there in it? Do you think it is a beautiful house? Why? (Дети отвечают на вопросы, глядя на картинку). Look at exercise 2b. Let’s read the sentences and guess what it is. (Ученики читают предложения и отгадывают слова).
VII. Физкультминутка. And now let’s have a rest and play “Crocodile”. One pupil goes to the board and mimes the action. Others say where we do it. (Дети играют в игру «Крокодил»).
VIII. Работа с видеороликом. Please take your seats at the computers. Put on the headphones and set off the cartoon. You are to fill in the blanks with the necessary words. (Дети смотрят мультфильм и заполняют пропуски в карточках). Now look at your sentences. Do you think they are true? Let’s disagree and make the sentences true. (Ученики читают получившиеся предложения и исправляют их).
IX. Работа с грамматическим материалом. Take your cards with a grammar exercise. You are to use the adjectives in Comparative or Superlative Degree. (Ученики ставят прилагательные в сравнительную или превосходную степень).
X. Работа в группе. Open your Pupil’s Books at page 19, exercise 3a. Let’s make 2 teams. Each team is to design a house, draw its plan and advertise it. I’m your potential client. Each team must do its best to “sell” its house to me. Speak about your houses and I’ll choose the one which I’ll like the most. (Ученики в группах рисуют план дома и описывают его).
XI. Рефлексия. Look at the screen. Say what you like, can and want to do more at our lesson. (Дети обсуждают урок).
XII. Предъявление домашнего задания. Your home task is PB, ex.3с, p.20. You are to make up and write the sentences about your house.
XIII. Подведение итогов урока. Оценка деятельности учащихся. Your marks for the lesson are…