СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект открытого урока английского языка в 4 классе по теме “my school”

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок является уроком обобщения и систематизации знания учащихся по теме "Моя школа"Был проведен как открытый урок в 4 классе

Просмотр содержимого документа
«План-конспект открытого урока английского языка в 4 классе по теме “my school”»

ПЛАН-КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

В 4 КЛАССЕ

ПО ТЕМЕ “MY SCHOOL”


Ю.В. Фалина

учитель английского языка первой категории

МБОУ «СШ №43» г. Иваново


Тема: My school

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний

Цель: развитие речевого умения, систематизация знаний по изученной теме..

  • образовательная цель: систематизировать и обобщить в ходе урока знания по теме «My school»; сформировать у учащихся коммуникативные умения и навыки с целью вести беседу по заданной теме;

  • развивающая цель: развитие логического мышления; развитие языковой догадки; развивать у учащихся умение выделять главное, обобщать изученный материал.

  • воспитательная цель: приобщение к культуре стран изучаемого языка; формирование познавательного интереса; приобщение к общечеловеческим ценностям, воспитание личностных качеств (трудолюбие, доброта, уважение к себе и другим); формирование умения работать в группе, планировать учебное сотрудничество со сверстниками, согласовывать действия по решению учебной задачи.


Задачи урока:

  • Осуществить совместное с детьми целеполагание.

  • Формировать навыки ознакомительного и поискового чтения

  • Закрепить знание тематической лексики.

  • Способствовать формированию навыков устной речи путем создания ситуации монолога.

  • Развивать умения систематизировать новые знания.

  • Воспитывать интерес к образованию как части культуры страны изучаемого языка.

  • Формировать навыки аудирования.


Планируемый результат


Предметные умения

1.Рассказывать о школе и ошкольных предметах

2.Развивать навыки аудирования.

3. Использовать в речи грамматические структуры


УУД:

Личностные УУД: 

• формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;

•формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

• формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации и интереса к учению.

Регулятивные УУД:

• осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке;

• формирование целеполагания

• формирование  умения самостоятельно контролировать своё время и управлять им.

Коммуникативные УУД: 

• Формулирование собственного мнения и позиции

• организация и планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками

• использование адекватных языковых средств для отображения своих чувств, мыслей, мотивов и потребностей.

ПознавательныеУУД 

• построение логических рассуждений, включающих установление причинно-следственных связей;

• освоение ознакомительного, изучающего и поискового чтения.

Межпредметные связи: История, литература

Формы работы: Индивидуальная, групповая, фронтальная

Оборудование: раздаточный материал, компьютер для просмотра презентации и прослушивания аудиозаписи для релаксации, мультимедийная презентация, аудиозапись «Звуки природы», шляпа, шар, книга



Ход урока

1.Организационный момент.

T.: Good morning, boys and girls! I am glad to see you! Sit down, please!

T.: How are you? (Слайд №1)

P.: I am fine. Thank you.

T.: And how are you?

P.: I am fine too. Thank you.

T.: I see you are in a magic mood. And today we have magic English. Do you know what is “magic”? Can you translate?

P.: « Волшебный», «Магия».

T.: That’s right. «Волшебный», «магия».

2. Постановка цели и задач урока

Ok. You’ve got a magic sentence. So, your task is: Put these words in the right order and you will know the topic of our lesson. Well, what is written here? (Слайд №2) What is the first word? Look at the screen?

P.: “Talking”

T.: That’s right. So, next?

P1: “About”

P2: “School”

P3: “Life”

T.: Will you translate this sentence?

P.: «Поговорим о школьной жизни»

T.: Well, I have a question to you. Do you like school? Be honest.

P1: Yes. I do.

T.: What about you? And you please?

3. Актуализация знаний

And look at the screen. What school is it? Do you know what place is it? (Слайд №3)

P.: It’s Hogwarts.

T.: Yes, you are right. It’s Hogwarts. Would you like to visit Hogwarts today?

P.: Yes, of course

T.: So let us visit this place. (Слайд 4) ( Просмотр видеофрагмента школы Хогвартс)

Who is this boy (Слайд №5) What is his name?

P.: Harry Potter

T.: You’re right. Ok. And who saw the film about Harry Potter? Raise your hand. Ok. Well

And who read the book about Harry Potter. Raise your hand. Ok/ A lot of pupils. Thank you.

4. Обобщение и систематизация знаний

And today I’ve got a letter from Harry Potter. Will you listen to me, please. Be attentive.

Читается текст письма

Hello

My name is Harry Potter. I’m from London. I’m 11. I haven’t got my parents, but I have got two good friends. We go to Hogwarts School. It is big and old. We learn magic there. Our school uniform is black. We have got three holidays: Christmas, Easter and Summer holidays. I like flying on my broom. People say I am friendly, kind, funny and brave but I think, I’m a normal boy who loves adventures.

T.: And now take your yellow cards. Look through the text again and fill in the blanks. So, take your pens and answer my questions:

- Where is Harry Potter from?

P.: He is from London

T.: How old is he?

P.: He is 11.

T.: Now find in the text how many friends has he got

P.: Two friends.

T.: That’s right. What school does he go to?

P.: Hogwarts.

T.: Ok well. What subject does he learn at school? Find in the text.

P.: We learn Magic

T.: Yes, Magic What does it mean?

P.: «Магия» «волшебство»

T.: What colour is his school uniform? Find in the text.

P.: Black

T.: You are right. How many holidays does Harry Potter have?

P.: Three

T.: You’re right. What is his hobby? Find in the text. What does he like to do?

P.: He likes flying on his broom.

T.: What are his main characteristics? What is he like?

P.: He is friendly

T.: Put down some characteristics. As much as you can

(Ученики выполняют задания на желтых карточках)

T.: If you are ready let's check up your work. Now look at this table and check up your work (Слайд №6). Ok. And now you have smiles. Take your smiles and evaluate your work.(Слайд №7). So how you have done this work. Show me your smiles. (На парте у каждого ученика находятся смайлики. Дети показывают своих смайликов). Be honest! Thank you. Put down your smiles.

T.:As you remember there was a magic hat (Слайд №8). I've got a Magic Hat too. Let's take our magic hat. I'm going to ask you questions one by one (одевать шляпу на каждого ученика и задавать вопросы)

1.What is your name?

2. How old are you?

3. What are your characteristics?

4. Do you like school?

5. Is your school big or small?

6. Do you have your school uniform?

7. What colour is your school uniform?

8. How many holidays have you got?

9. What is your hobby?

10. What foreign languages do you speak?

11. How old are you?

12. What is your name?

13. Where do you live?

14. Have you got friends?

15. How many friends have you got?

16. What is your hobby?

T.:Thank you very much for your answers. And now you can see Hogwarts (Слайд№9). And it's coat of arms. What does it mean "coat of arms". It's герб and it's a motto of Hogwarts. Let us translate (Слайд№10) Motto means "девиз" "We are strong when we are united and we are weak when we are divided". Can you translate these sentence?

Do you agree with these words? Can these words be the motto of your class? of our school? of our country? Могут ли быть эти слова девизом вашего класса, школы, страны? Can you tell me? Use those phrases (на доске фразы: I think so; I don't think so; I agree: I disagree)

Now you can see different things of Harry Potter. What things can you see in his classroom. So any ideas?(Слайд№11). Look at the screen, please. Read these words. Thank you.

Now take your blue cards and let's describe our classroom together. What can you see in our classroom?. You may use the structures in your cards

I can see.....

We have got....

There is.....

There are......

Thank you. So we have described our classroom a little. And now you can see there school subjects of Harry Potter(Слайд№12). What does it mean "school subjects"?

P.: "Школьные предметы"

T.: You are right. Let us translate them alltogether. So "Flyng". What does HP like to do?

P.: he likes to fly

T.:Yes Flying means - полет. Herbology means - "травология"; Potions means - "снадобье"; 'Transfiguration" - "превращение"; "Divination" - "предсказание". Ok Now take your green cards and let's match means their school subject and its definitions (Ученики читают предложения. переводят и соединяют с названием предмета)

Ok. Put away please these cards. What school subjects have you got in your school?

P.: We have got...

T.: What is your favourite subject?

P.: My favourite subject is...

T.: HP is a student. Answer the question: Is HP a good student?(Слайд№13). Take your smiles and show me your smiles. Thank you. Are you good students? Show me your smiles. Be honest. Ok. Thank you very much.

Динамическая пауза

T.: And now we are in a magic forest(Слайд№14). Will you stand up? Imagine that you are magic trees and show me the magic trees. Raise your hands up. Now you are magic birds. You are magic animals (руки на пояс и покачаться). You are magic flowers. Thank you sit down, please

After school students of Hogwarts have different clubs (Слайд№15). So let us match the namesof this clubs with the symbols. Your task is to name the number. So chess club. What does it mean?

P1: Шахматы. Number 4

P2: Reading Club is number 3

P3: Broom Club is number 1

P4: Rat Race Club is number 5

P5: Drawing Club is number 2

T.: Ok. Have you got any clubs in your school? And do you go to these clubs?

P1: I go to dancing club.

T.: What do you do there?

P1: I dance there.

P2: I go to the swimming club.

T.: What do you do there?

P2: I swim in the swimming pool

(Спросить несколько человек)

T.: And now you can see two portraits, two characters. Let us charaterize them. So Harry Potter and Draco Malfoy. So look at these words and what can you say about H.P.? You can see the words (Слайд№16).

P1: H.P. is friendly, kind, clever.

P2.: He is good.

T.: What can you say about Draco Malfoy?

P1: He is a bad boy

P2: He is angry

T.: Is he polite or impolite?

P3: He is impolite.

T.: And now I've got a magic ball (Слайд№17). Translate these words. Your task is to say a compliment to each other. You are smart. You are...... Thank you very much.

5.Применеие знаний и умений в новой ситуации

And let us make up Cinquain. What is it Cinquain? It is a short poem. Show me your fingers, please. This poem has got five lines:

It's a title - заголовок

Then two adjectives - 2 прилагательных

Three verbs - 3 глагола

Phrase - фраза

And conclusion - вывод, который переплетается с темой.

So, you can see a Cinquain about Harry Potter (Слайд№18)

Let us make up a Cinquain about student. You are students. Tell me two adjectives about ideal student. How can you describe a good student?

P1: smart, friendly

T.: Three verbs

P2: learn, help, write(or read)

T.: Phrase

P3:Students must do homework

T.: И если все это ученик будет выполнять, то вырастит умным человеком HUMAN. Не только умным , но и достойным гражданином нашей страны.

6. Информация о домашнем задании, инструктаж его выполнения

Your Hometask will be to make a school album. What is it?(Слайд№19)

P.: Школьный альбом

T.: It's a cover of your school album. There are four groups. This group is going to prepare this page about school "OUR SCHOOL". This group is going to prepare this page about classroom "OUR CLASSROOM". You are going to tell about your class "OUR CLASS". This group is going to speak aboutschool clubs "OUR CLUBS"

You may decorate your pages with your photjs and pictures

And now I have got a present from Harry Potter. It's a book MAGIC BOOK with predictions. Predictions means "предсказания". So take it, but don't read. You are wizards of your life. And your happiness is in your hands

7. Рефлексия

And you can see two hats ). (Слайд№20Look here, please. The HAT OF WISDOM and the HAT OF CRITICISM. Today you are all stars and you have stars on your desks. Let's evaluate your work. Idid all my best (Я сделал все, что от меня требовалось). I should learn English better (мне следует учить анлийский лучше)

Show me your stars who did all my best. Thank you

Show me your stars who should learn English better

So I would like to finish our lesson with the words: today you are stars. You have done good job today. But what people you will become....Life will give you the mark.

So, will you stand up. Smile is the same in all languages. So let's smile. Say "Thank you" and "Good buy"(Слайд№21)