СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План урока по английскому языку в 10 классе на тему интеллектуальная игра «Jeopardy!»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Игра затрагивает такие темы как Спорт, Компьютерные технологии, Страноведение и Мода

Просмотр содержимого документа
«План урока по английскому языку в 10 классе на тему интеллектуальная игра «Jeopardy!»»

План урока по английскому языку в 10 классе на тему


Тема: интеллектуальная игра «Jeopardy

Коммуникативная задача:

Практическая цель: расширение знаний учащихся по теме «Спорт», «Компьютерные технологии», «Мода», «Страноведение», углубление знаний через конкурсно-игровую программу.

Образовательная цель: пробуждение познавательного интереса к чтению; актуализировать знания по страноведению; расширить общий и лингвистический кругозор учащихся.

Воспитательная цель: способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в группах; содействовать развитию интереса  к изучению иностранного языка; воспитание интереса к культуре страны изучаемого языка; содействовать воспитанию культуры общения, потребности в самовоспитании.

Развивающая цель: создать условия для развития  коммуникативных навыков через монологическую и диалогическую речь; создать условия для развития таких аналитических способностей учащихся: умение анализировать, сопоставлять, сравнивать, обобщать познавательные объекты, делать выводы; развитие личности ребенка, его речевых способностей, внимания, мышления, памяти и воображения.

Сопутствующие задачи: развитие монологической и диалогической речи.

Оснащение урока: компьютер, проектор, презентация PowerPoint, бланк для фиксации результатов, раздаточный материал, листы чистой бумаги, ручки.


Этап урока

Содержание

Время

Teacher

Pupils


  1. вступительное слово учителя







  1. представление команд





  1. разминка






















  1. объяснение этапов проведения игры



















  1. проведение игры:

  • викторина





  • конкурс капитанов

(мини-викторина)






(«Посмотри и догадайся»)







  1. подведение итогов.


Hello, guys. Today, we have an unusual lesson with you. We will play an intellectual game ‘Jeopardy!’ It is devoted to different topics. You will show your knowledge in the field of sports and fashion. We'll find out how well you know famous people of the past and the present. Besides you’ll remember what you know about the UK.

Moreover we will see the battle between the team captains.


Now let's welcome our teams. The team of the form 10B consists of… The representatives of the team from form 10V are… The captains will be … Now we have two teams and we can start our game. And we start our brain activity from warming-up.


Do you know what is SMS language?


SMS language is a term for the abbreviations and slang which are used because there is need in making phone messages shorter. Now let’s practice a little bit.

Each of the teams will get a handout with one and the same text which is written in SMS English. This is what a 12-year-old Scottish girl in her 7th year did in her composition about her last holiday. Besides you are given a list with abbreviations and their meanings. Your task is to decode the composition using ordinary English. Your text is divided into three parts in order for your convince. Some of you decode and the other write down. (Приложение №1) Any questions?


Holding warming-up




Checking the results


Summing-up.


Let's find out what is the essence of the game. There are two stages in the game. The first one is a quiz. The second one is the captains’ battle which will consist of two parts: the mini-quiz and the competition ‘Look and Guess’.

We will start with the quiz. Your task will be to choose one of the questions of the heading and respond to it. So you get a certain number of points that will be added throughout the game.

We have the following subjects:

  1. Sport, marked in blue;

  2. Great Britain, marked in green;

  3. Famous People in purple;

  4. Fashion in red.

The quantity of points is shown on the indicator board. So you can get 10, 20, 30, 40 and 50 points. You can start with any question of any heading.

The questions are organized from easy to more complicated.

Time for thinking is 30 seconds.

If the team didn’t answer, the other team has the right to answer.


The team members take turns picking the question of the proposed subjects and provide answers. (Приложение №2) All the results are registered in special forms. (Приложение №3)


Summing-up.


Task. The question is for both of the captains. That captain who will be quicker and give the right answer gets points. If the answer isn’t correct the other captain can answer if he or she knows. To respond you have to raise your hand. 1 point for each correct answer.


Summing-up.


Round "Look and Guess".

TASK is to guess what an UK attraction is depicted. The picture shown is for both of the captains. That captain who will be quicker and give the right answer gets points. To respond you have to raise your hand. (1 points per the correct answer)

Summing-up.


Total summing-up. (the results of the whole game)










The pupils think over names for their teams



The pupils give their variants













The pupils decode the text


The pupils present their works
























The pupils play the quiz






The captains have a battle







The captains look and guess




45