СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План внеклассного мероприятия в 4 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«План внеклассного мероприятия в 4 классе»


Сценарий внеклассного мероприятия по


английскому языку


Сказка «The little house» (Теремок)


Цель: прививать интерес к изучению английского языка путем


внедрения занимательных форм обучения, расширить кругозор


учащихся на примере инсценировки сказки «Теремок»,


развивать в детях актерские таланты путем выступления на


сцене, где каждый учащийся исполняет свою роль.


Задачи:


1) познавательный аспект: расширять с помощью английского языка представление обучающихся об окружающем их мире, о языке как средстве взаимодействия с этим миром;


2) развивающий аспект: развивать речевую культуру школьников и культуру общения, актерские способности учащихся; способствовать развитию внимания, памяти;


3) учебный аспект: тренировать у учащихся лексико-грамматические навыки, навыки аудирования, говорения;


4) воспитательный аспект: воспитывать у учащихся интерес к изучаемому языку, формировать положительную мотивацию учения.


Оборудование:


декорация для сказки (теремок);


костюмы героев (мышка, лягушка, волк, белочка, бабочка, стрекоза, лиса, медведь);


маски героев.



Сценарий


Characters:


Mouse

Frog

Wolf

Squirrel

Butterfly and Dragonfly

Fox

Bear

Ведущая


На сцене стоит теремок.


Ведущая:


Dear our teachers, pupils and guests.


Today is a very good day! And I think you are in a very good mood.


We want to show you a very interesting tale. It is about animals and their friendship.

Our tale is about a little house. You will meet the animals that live in it. They are: a mouse, who can run very well, a frog, who can jump, a butterfly and a dragonfly who can sing songs, a wolf who can dance, a squirrel and a bear. They can sing very well.

They will try to perform very successfully and we hope that you will like our tale very much.


So, if everybody is ready, let’s begin.


Mouse, Катя: What a nice house! It is very nice! It is not small. It is not big. Tock, tock, tock. Who lives in the house? Nobody! Now I can live in it.


Скачает лягушка, увидела домик.


Frog. Ярослав: What a nice house! Tock, tock, tock! Who lives in the house?


Mouse: I live in the house. I am a mouse. And who are you?


Frog: I am a frog. My name is Green. And what is your name?

Mouse: My name is Mighty-Mouse. What can you do?


Frog: I can jump. I can sing. Изображает действия, скачет, квакает.


Mouse: Sing a song, please!


Frog: I have a mother,


I have a father,


I have no sister,


I have no grandmother,


I have no grandfather.


Mouse: Glad to see you. Come in. Let’s live together in the house.


Бежит волк. Увидел дом.


Wolf. Никита: I am a wolf. I am clever. I am not ugly. I am not big. I am small.


Frog: What is your name?


Wolf: My name is Jack.


Frog: Can you dance?


Wolf: Yes, I can. (Танцует и декламирует стишок):


I am a wolf


My name is Jack


My coat is white


My nose is black.


Mouse: You are very nice! Come in. Let us live together.


На сцене появляется белочка, собирает грибочки, увидела теремок.


Squirrel. Маша: Oh! What a nice house! Tock, tock, tock! Who lives in the house?

Звери по очереди: I am a mouse. I live in the house.


I am a frog. I live in the house.


I am a wolf. I live in the house. And who are you?


Squirrel: I am a squirrel. I know a poem by heart:


Donkey, donkey, old and grey,


Open your mouth and gently bray.


Lift your ears and blow your horn


To wake the world this sleepy morn.


Wolf: You are very nice! Let’s live together!


На сцене появляется бабочка и стрекоза. Увидели теремок.


Butterfly, Лена: Oh! What’s it? Is anybody home?


Звери все вместе: Yes, it is! And? Who are you? What can you do?


Butterfly: I am Butterfly. I know a puzzle:


Red or Rosy


In summer I grow


I am a flower


As you all know


Squirrel: It’s a rose! And who are you? (Обращается к стрекозе).


Dragonfly, Кристина: I am a Dragonfly!


Wolf: Do you know a song about alphabet?


Dragonfly: Yes, of course!


Стрекоза и бабочка поют песню про алфавит:



A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P,Q,R,S and T,U,V,W and X,Y,Z


This is called the alphabet which we never must forget.


Все звери: Let’s live together!


Бежит лисичка, увидела теремок.


Fox, Виолетта: I am a fox! Oh, what’s it? Who lives in it?


Звери по очереди: I am a mouse. I live in the house.


I am a frog. I live in the house.


I am a wolf. I live in the house.


I am a squirrel. I live in the house.


I am a butterfly. I live in the house.


I am a dragonfly. I live in the house. Who are you? What do you know?


Fox: I am a fox. I know a puzzle:


We are four brothers living


Under one roof. Do you know us?


Dragonfly: Is it a chair?


Fox: No, it is not.


Squirrel: Is it a table?


Fox: Yes, it is.


Dragonfly: Let’s live together.


Идет медведь, увидел домик:


Bear, Александр: Oh! What’s it? Tock, tock, tock. I am a Bear. I am very


big and kind.


Mouse: Can you sing?

Bear: Yes, of course! Let’s sing together!


Все поют песню: The more we are together


The more we are together,


Together, together,


The more we are together,


The happier we are.


For my friend is your friend.


And your friend is my friend.


The more we are together,


The happier we are.