СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

По теме «Phobia in details» («Фобия в деталях»), .Ваулина Ю.Е, Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. «Spotlight’9»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока с использованием интернет ресурсов.

Просмотр содержимого документа
«По теме «Phobia in details» («Фобия в деталях»), .Ваулина Ю.Е, Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. «Spotlight’9»»

Урок английского языка

по теме «Phobia in details» («Фобия в деталях»),

.Ваулина Ю.Е, Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. «Spotlight’9»


  1. 9 класс

  2. Общедидактическая цель: создать условия для осознания и осмысления блока новой учебной информации, ее применения в учебной ситуации и в жизни.

  3. Тип урока: урок введения нового материала и первичного закрепления

  4. Цели урока:

    1. Образовательная цель – создавать условия для развития практического владения языком, развития информационных компетентностей (умение переводить визуальную информацию в вербальную, умение читать с разными стратегиями – с целью понимания основного содержания, поиска специфической информации).

    2. Развивающая цель – создавать условия для развития исследовательских умений учащихся; способности к распределению внимания; развития способности к анализу, синтезу, классификации, систематизации, к догадке; развитию воображения; развитию способности к формулированию выводов из прочитанного; развивать умения выделять концепт медиаматериала.

    3. Воспитательная цель – создавать условия для развития умения презентовать информацию в разных формах в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами английского языка; формирования потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре.

  5. Формы организации познавательной деятельности учащихся: парная, индивидуальная, фронтальная.

  6. Методы и приемы: наглядные (демонстрация видео и изображений), частично-поисковый (работа в Интернете, работа с текстом, выделение главной мысли, работа с рабочим листом), проектный метод (презентация), словесные (инструктаж, учебная беседа, обсуждение)

  7. Техническое сопровождение: компьютер, проектор, экран, программа для электронной доски SMART Notebook 10, аудиоколонки, мобильный класс, наушники, выход в Интернет, англоязычные сайты.

Ход урока


Актуализация

Организационный момент

(1-2 min.)


  • Good afternoon, boys and girls. Take your seats. Ok, I see everybody is ready.


Введение в языковую среду

Совершенствование навыков реконструкции текста


  • Please, look back at our guests. Aren’t you afraid of working in public today? No? Maybe you are a bit nervous about speaking in front of the audience, aren’t you? What can frighten you then?


Целеполагание

(2-3 min.)


  • Sudden things make you feel terrified, don’t they? Unexpected loud sounds, ugly faces, strange creatures, etc. Today we’re going to take the topic we’ve already started deeper. I suggest that we begin our lesson with the vocabulary task on the screen. Please, look at the board. You can see the names of different phobias. Try to match them to the pictures to clarify what particular fears they touch upon.

  • (matching)

  • Could you predict the name of the lesson?

  • Types of phobias.

  • I see you can tell me the aims of the lesson.

  • I think the aim of the lesson is to…

  • The aim of the lesson is to…

  • You’re absolutely right. The aims of the lesson are to study types of phobias, improve our listening and speaking skills, enrich vocabulary, learn to work with different types of media resources and present the most important details of the given information, cooperate and speak in public. All this will help us deal with phobias in real life.


Основной этап

Развитие навыков перевода визуальной информации в вербальную

(5-6 min.)


  • But first let’s make up a plan of studying phobias.

  • We’ve got 4 points in it, CAUSES, FEELINGS AND EMOTIONS, SYMPTOMS, WAYS TO OVERCOME. They are presented in your medical records. We are going to study the first one surfing the Google pictures. You are going to work online but each pair with a particular phobia. I’m distributing the plates with their names. Now set to work. Skim through the pictures, study the emotions people with different phobias have. Then fill the medical records with the words best describing people’s emotional states and present the first point of our plan in class.


  • Лагунова Е., Седельников В.: arachnophobia, fear of spiders

  • Шихалеева С., Махнева А.: glossophobia, fear of speaking in public

  • Ошуркова В., Климова К.: dentophobia, dental fear

  • Русских А., Садаков Н.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13

  • Финогенов Д., Семаков Р.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact

  • Ситников М., Шерстнева Е.: aviophobia, fear of flying

  • Шихов П.: monophobia, fear of being alone

  • Time’s up. Let’s begin with monophobs.


Развитие навыков поискового чтения

(7-8 min.)


  • You’re a bit acquainted with your phobias. Now leave everything on your desks and change your seats clockwise, please, so that you could get some information about other phobias. The second point is CAUSES. Turn to wiki articles under your laptops. Work with them and complete this point in your medical records. You have 3 minutes for this task.


  • Шихов П.: arachnophobia, fear of spiders

  • Лагунова Е., Седельников В.: glossophobia, fear of speaking in public

  • Шихалеева С., Махнева А.: dentophobia, dental fear

  • Ошуркова В., Климова К.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13

  • Русских А., Садаков Н.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact

  • Финогенов Д., Семаков Р.: aviophobia, fear of flying

  • Ситников М., Шерстнева Е.: monophobia, fear of being alone


  • So, what are the causes of dentophobia?

  • Can we name the cause common for most phobias?

  • Most often it’s traumatic experience in the past.

  • Right.


  • Change your seats clockwise again. The next point is SYMPTOMS. We’re surfing the Net again but this time each pair will surf the BBC site bookmarked in the browser and describe the symptoms of the phobia. I give you 3 minutes for this task.


(7-8 min.)


  • Ситников М., Шерстнева Е.: arachnophobia, fear of spiders

http://www.bbc.co.uk/blogs/walesnature/2011/10/incy_wincy_spider.html

  • Шихов П.: glossophobia, fear of speaking in public

http://www.bbc.co.uk/speaker/improve/fear/

  • Лагунова Е., Седельников В.: dentophobia, dental fear

http://www.bbc.co.uk/news/health-12182855

  • Шихалеева С., Махнева А.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/northern_ireland/foyle_and_west/7452974.stm

  • Ошуркова В., Климова К.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact

http://news.bbc.co.uk/newsbeat/hi/health/newsid_7624000/7624700.stm

  • Русских А., Садаков Н.: aviophobia, fear of flying

http://www.bbc.co.uk/tees/content/articles/2006/02/16/fear_of_flying_feature.shtml

  • Финогенов Д., Семаков Р.: monophobia, fear of being alone

http://www.bbc.co.uk/radio4/hometruths/monophobia.shtml


  • What symptoms have you found, “nomophobs”?


Развитие навыков аудирования

(7-8min)


  • Change your seats. If you remember, our last point is WAYS TO OVERCOME. Find this folder on your desktops, open it. As far as you can see, this time we are working with videos. Each pair has their own material. Watch, try to catch the main idea and be ready to give tips on how to cope with the phobias.


  • Финогенов Д., Семаков Р.: arachnophobia, fear of spiders

http://www.youtube.com/watch?v=vLNtvkf9JQ8

  • Ситников М., Шерстнева Е.: glossophobia, fear of speaking in public

http://www.youtube.com/watch?v=-dL6KR9CMFM

  • Шихов П.: dentophobia, dental fear

http://www.youtube.com/watch?v=LTFIoYbR4Y4

  • Лагунова Е., Седельников В.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13

http://www.youtube.com/watch?v=h9klax3XjXA

  • Шихалеева С., Махнева А.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact

http://www.youtube.com/watch?v=Vm1D9mjh48c&hd=1

  • Ошуркова В., Климова К.: aviophobia, fear of flying

http://www.youtube.com/watch?v=81Vp1i5v6k0

  • Русских А., Садаков Н.: monophobia, fear of being alone

http://www.youtube.com/watch?v=gYvC6mLoaOA


Подведение итогов

Рефлексия

(3 min.)


  • We’ve completed all the points in the medical records. At the end of this hard work I’d like you to watch a short video. It’ll put a logical end to our lesson.


Students watch a video reflection.


  • The main idea of this clip is to show that there’s something bigger than a fear. Please, think of one word to make the phrase complete.

  • … is bigger than.


Домашнее задание

(2 min.)


  • Change your seats for the last time. Look at the name of the phobia on the plates. Your home task is to make a report about it using the medical record filled at the lesson. Try to be creative and artistic while working at its presentation.


  • Русских А., Садаков Н.: arachnophobia, fear of spiders

  • Финогенов Д., Семаков Р.: glossophobia, fear of speaking in public

  • Ситников М., Шерстнева Е.: dentophobia, dental fear

  • Шихов П.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13

  • Лагунова Е., Седельников В.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact

  • Шихалеева С., Махнева А.: aviophobia, fear of flying

  • Ошуркова В., Климова К.: monophobia, fear of being alone


  • Thanks for your work, guys. The marks for the lesson are the following ... .

4