Просмотр содержимого документа
«По теме «Phobia in details» («Фобия в деталях»), .Ваулина Ю.Е, Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. «Spotlight’9»»
Урок английского языка
по теме «Phobia in details» («Фобия в деталях»),
.Ваулина Ю.Е, Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. «Spotlight’9»
9 класс
Общедидактическая цель: создать условия для осознания и осмысления блока новой учебной информации, ее применения в учебной ситуации и в жизни.
Тип урока: урок введения нового материала и первичного закрепления
Цели урока:
Образовательная цель – создавать условия для развития практического владения языком, развития информационных компетентностей (умение переводить визуальную информацию в вербальную, умение читать с разными стратегиями – с целью понимания основного содержания, поиска специфической информации).
Развивающая цель – создавать условия для развития исследовательских умений учащихся; способности к распределению внимания; развития способности к анализу, синтезу, классификации, систематизации, к догадке; развитию воображения; развитию способности к формулированию выводов из прочитанного; развивать умения выделять концепт медиаматериала.
Воспитательная цель – создавать условия для развития умения презентовать информацию в разных формах в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами английского языка; формирования потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре.
Формы организации познавательной деятельности учащихся: парная, индивидуальная, фронтальная.
Методы и приемы: наглядные (демонстрация видео и изображений), частично-поисковый (работа в Интернете, работа с текстом, выделение главной мысли, работа с рабочим листом), проектный метод (презентация), словесные (инструктаж, учебная беседа, обсуждение)
Техническое сопровождение: компьютер, проектор, экран, программа для электронной доски SMART Notebook 10, аудиоколонки, мобильный класс, наушники, выход в Интернет, англоязычные сайты.
Ход урока
Актуализация
Организационный момент
(1-2 min.)
Введение в языковую среду
Совершенствование навыков реконструкции текста
Целеполагание
(2-3 min.)
Sudden things make you feel terrified, don’t they? Unexpected loud sounds, ugly faces, strange creatures, etc. Today we’re going to take the topic we’ve already started deeper. I suggest that we begin our lesson with the vocabulary task on the screen. Please, look at the board. You can see the names of different phobias. Try to match them to the pictures to clarify what particular fears they touch upon.
… (matching)
Could you predict the name of the lesson?
Types of phobias.
I see you can tell me the aims of the lesson.
I think the aim of the lesson is to…
The aim of the lesson is to…
…
You’re absolutely right. The aims of the lesson are to study types of phobias, improve our listening and speaking skills, enrich vocabulary, learn to work with different types of media resources and present the most important details of the given information, cooperate and speak in public. All this will help us deal with phobias in real life.
Основной этап
Развитие навыков перевода визуальной информации в вербальную
(5-6 min.)
But first let’s make up a plan of studying phobias.
…
We’ve got 4 points in it, CAUSES, FEELINGS AND EMOTIONS, SYMPTOMS, WAYS TO OVERCOME. They are presented in your medical records. We are going to study the first one surfing the Google pictures. You are going to work online but each pair with a particular phobia. I’m distributing the plates with their names. Now set to work. Skim through the pictures, study the emotions people with different phobias have. Then fill the medical records with the words best describing people’s emotional states and present the first point of our plan in class.
Лагунова Е., Седельников В.: arachnophobia, fear of spiders
Шихалеева С., Махнева А.: glossophobia, fear of speaking in public
Ошуркова В., Климова К.: dentophobia, dental fear
Русских А., Садаков Н.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13
Финогенов Д., Семаков Р.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact
Ситников М., Шерстнева Е.: aviophobia, fear of flying
Шихов П.: monophobia, fear of being alone
Развитие навыков поискового чтения
(7-8 min.)
You’re a bit acquainted with your phobias. Now leave everything on your desks and change your seats clockwise, please, so that you could get some information about other phobias. The second point is CAUSES. Turn to wiki articles under your laptops. Work with them and complete this point in your medical records. You have 3 minutes for this task.
Шихов П.: arachnophobia, fear of spiders
Лагунова Е., Седельников В.: glossophobia, fear of speaking in public
Шихалеева С., Махнева А.: dentophobia, dental fear
Ошуркова В., Климова К.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13
Русских А., Садаков Н.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact
Финогенов Д., Семаков Р.: aviophobia, fear of flying
Ситников М., Шерстнева Е.: monophobia, fear of being alone
So, what are the causes of dentophobia?
…
Can we name the cause common for most phobias?
Most often it’s traumatic experience in the past.
Right.
(7-8 min.)
http://www.bbc.co.uk/blogs/walesnature/2011/10/incy_wincy_spider.html
http://www.bbc.co.uk/speaker/improve/fear/
http://www.bbc.co.uk/news/health-12182855
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/northern_ireland/foyle_and_west/7452974.stm
http://news.bbc.co.uk/newsbeat/hi/health/newsid_7624000/7624700.stm
http://www.bbc.co.uk/tees/content/articles/2006/02/16/fear_of_flying_feature.shtml
http://www.bbc.co.uk/radio4/hometruths/monophobia.shtml
Развитие навыков аудирования
(7-8min)
Change your seats. If you remember, our last point is WAYS TO OVERCOME. Find this folder on your desktops, open it. As far as you can see, this time we are working with videos. Each pair has their own material. Watch, try to catch the main idea and be ready to give tips on how to cope with the phobias.
http://www.youtube.com/watch?v=vLNtvkf9JQ8
http://www.youtube.com/watch?v=-dL6KR9CMFM
http://www.youtube.com/watch?v=LTFIoYbR4Y4
http://www.youtube.com/watch?v=h9klax3XjXA
http://www.youtube.com/watch?v=Vm1D9mjh48c&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=81Vp1i5v6k0
http://www.youtube.com/watch?v=gYvC6mLoaOA
Подведение итогов
Рефлексия
(3 min.)
Students watch a video reflection.
Домашнее задание
(2 min.)
Русских А., Садаков Н.: arachnophobia, fear of spiders
Финогенов Д., Семаков Р.: glossophobia, fear of speaking in public
Ситников М., Шерстнева Е.: dentophobia, dental fear
Шихов П.: triskaidekaphobia, the fear of the number 13
Лагунова Е., Седельников В.: nomophobia, fear of being out of mobile phone contact
Шихалеева С., Махнева А.: aviophobia, fear of flying
Ошуркова В., Климова К.: monophobia, fear of being alone
4