СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Пособие для дошкольников "Interesting English"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Пособие  "Interesting English" предназначено для дошкольников от 3 до 7 лет по изучению английского языка. Занятия по пособию могут проводиться самостоятельно, без участия преподавателя. В пособии будут собраны интересные материалы для дошкольников.  Изучение иностранных языков в раннем возрасте очень важно для ребенка, наше пособие поможет ему развиваться и познавать что-то новое. Пособие комплектуется приложениями, в которых содержатся разные дополнительные материалы для закрепления тем ученику.

Просмотр содержимого документа
«Пособие для дошкольников "Interesting English"»

Timofeyev U.A.













for preschoolers

















2021

Предисловие

Пособие "Interesting English" предназначено для дошкольников от 3 до 7 лет по изучению английского языка. Занятия по пособию могут проводиться самостоятельно, без участия преподавателя. В пособии будут собраны интересные материалы для дошкольников. Изучение иностранных языков в раннем возрасте очень важно для ребенка, наше пособие поможет ему развиваться и познавать что-то новое. Пособие комплектуется приложениями, в которых содержатся разные дополнительные материалы для закрепления тем ученику.



























New words

Red Красный

Green Зеленый

Blue Синий

Orange Оранжевый

Ц White Белый

Black Чёрный

Pink Розовый

Brown Коричневый



Yellow Жёлтый





Rainbow song (Песня о радуге)

Red, orange, yellow, green, blue, purple,pink (2 раза)

It's a rainbow, it's a rainbow

A beautiful rainbow in the sky

It's a rainbow, it's a rainbow

A beautiful rainbow in the sky

Red,orange, yellow, green, blue, purple, pink

It's a rainbow, it's a rainbow

A beautiful rainbow in the sky


Paint figures (Раскрась фигуры)






Orange





Red





Green



Yellow



Pink




What colors are they? (Какого они цвета?)

Pig (cвинья)-

Grass (трава)-

Sun (Солнце)-

Cat (кот)-

Snow (снег)-



Guess next rebuses (Отгадай следующие ребусы)

UE




Y






O









Make new words (Составь новые слова)

e

d

r

































New words

Mother мама

Father папа

Daughter дочь



Son Сын

Grandmother бабушка

Grandfather дедушка

Compose next words (Составь следующие слова)

s





r





f









Paint next pictures (Раскрась следующие картинки)

Write next words (Пропиши следующие слова)

__father______________________________________________son__________________________________________________mother_____________________________________________grandmother_________________________________________father_______________________________________________daughter____________________________________________daughter____________________________________________family_____________________________________________

Write names of members of your family (Напиши имена своих членов семьи)

_______________________________

_______________________________________

_________________________________________

______________________________________________________________________________________________________



Mom, dad [mɑːm, dæd]

Mom, dad [mɑːm, dæd]

Mom, dad [mɑːm, dæd]

Brother, sister [ˈbrʌðə, ˈsɪstə]

Brother, sister [ˈbrʌðə, ˈsɪstə]

Grandma, grandpa [ˈɡrænmɑː,ˈɡrænpɑː]

Grandma, grandpa [ˈɡrænmɑː,ˈɡrænpɑː]

I love my family [aɪ lʌv maɪ ˈfæməli ]

Oh yeah [oʊ jeə] –  весьма интереснее словосочетание разговорной речи, на которое стоит дополнительно обратить внимание ребенка.

I do [aɪ duː] – положительный ответ на любой, поставленный в английском языке, вопрос.

I love my family [aɪ lʌv maɪ ˈfæməli]

Oh yeah [oʊ jeə]

It’s true [Its tru: ]

Перевод

Мама, папа
Мама, папа
Брат, сестра
Брат, сестра
Бабушка, дедушка
Бабушка, дедушка
Я люблю свою семью
О да
Я люблю
Я люблю свою семью
О да
Это правда





New words

Car Машина

Bus Автобус

Taxi Такси


Train Поезд

Bike велосипед


Make next words (Сделай следующие слова)






c















Paint next pictures (Раскрась следующие картинки)

Turn the chairs down in a roww
Each behind the other, so;;
Chu-chu! Chu-chu! there they are,,
Passenger and baggage-car,,
Chu-chu-chu! the Morris chairr
Is the engine puffing there,,
Chu-chu! Chu-chu! Ting-a-ling!!
Don't you hear its big bell ring??
All aboard! Jump on! if youu
Want to take this train. Chu-chu!!!
Off we start now, rushing fastt
Through the fields and valleys, pastt
Noisy cities, over bridges,,
Hills and plains and mountain ridges,,
Chu-chu! Chu-chu! Chu-chu-chu!!!
At such speed it must be truee
Since we started we have comee
Most a million miles from home!!
Jump off, some one! Quick! and goo
To the pantry, for, you know,,
We must have the cookie-jarr
For our Pullman dining-car!!  









New words

Boot Ботинок

Jacket Куртка




Coat Пальто

Shirt Рубашка

Skirt Юбка




M ake next words (Составь следующие слова)

i




a






b







Write next words (Напиши следующие слова)

__boot_______________________________________________skirt________________________________________________BOOT______________________________________________SKIRT______________________________________________shirt________________________________________________shirt________________________________________________SHIRT______________________________________________COAT______________________________________________coat________________________________________________coat________________________________________________c___________________________________________________t__________________________________________________



Paint next pictures (Раскрась следующие картинки)

Let's get dressed

Let's get dressed, so we can go out and

play!

Everybody put your socks on,

your socks on

your socks on

Everybody put your socks on

Let's do it this way

first put in one foot, then put in the other

foot

Everybody put your pants on,

your pants on

your pants on

Let's do it this way

first put in one leg, then put in the other leg

Everybody put your pants on

Let's go out to play

Everybody put your shirts on,

your shirts on

your shirts on

Everybody put your shirts on

Let's do it this way

first put in one arm, then put in the other arm

Everybody put your shirts on

Let's go out to play!

Everybody put your shoes on,

your shoes on

your shoes on

first put in one foot, then put in the other foot

Everybody put your shoes on

Let's go out to play!

Everybody put your coats on,

your coats on

your coats on

Everybody put your coats on

Let's do it this way

first put in one arm, then put in the other arm

Everybody put your coats on

Let's go out to play!

Let's go out to play!


New words

Apple Яблоко

Melon Дыня



Pear Груша

Peach Персик


Make new words (Составьте следующие слова)

e





e














Write next words (Напиши следующие слова)

__fruits_____________________________________________________FRUITS___________________________________________________fruits______________________________________________________peach_____________________________________________________PEACH__________________________________________________peach_____________________________________________________MELON___________________________________________________melon_____________________________________________________melon_____________________________________________________m________________________________________________________m_________________________________________________________ch________________________________________________________ea________________________________________________________PEAR_____________________________________________________pear_______________________________________________________pear______________________________________________________ar________________________________________________________ar________________________________________________________EA_______________________________________________________ea________________________________________________________ea_______________________________________________________

Paint next pictures (Раскрась следующие картинки)



Match pictures with words (Соотнеси слова с картинками)

Peach

Apple



Melon

Pear



Intro:

Naa, naa, na-na-na-naaa (4x)

Verse 1:

I eat fruit

(I eat fruit)

Every single day!

I eat fruit

(I eat fruit)

Every single day!

Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays, Fridays, Saturdays, Sundays!

(Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays, Fridays, Saturdays, Sundays!)

Mondays I eat apples.

(Mondays I eat apples.)

Tuesdays I eat pears.

(Tuesdays I eat pears.)

Wednesdays I eat cherries.

(Wednesdays I eat cherries.)

Thursdays I don’t care!

(Thursdays I don’t care!)

Chorus:

Naa, naa, na-na-na-naaa (4x)

Verse 2:

I eat fruit

(I eat fruit)

Every single day!

I eat fruit

(I eat fruit)

Every single day!

Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays, Fridays, Saturdays, Sundays!

(Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays, Fridays, Saturdays, Sundays!

Fridays I eat mangoes.

(Fridays I eat mangoes.)

Saturdays some grapes.

(Saturdays some grapes.)

Sundays I eat berries.

(Sundays I eat berries.)

I think that fruits are great!

(I think that fruits are great!)

Chorus:

Naa, naa, na-na-na-naaa (4x)

Breakdown:

Apples (apples)

Pears (pears)

Cherries (cherries)

I don’t care! (I don’t care!)

Mangoes (mangoes)

Grapes (grapes)

Berries (berries)

Fruits are great! (Fruits are great!)

Chorus/Outro:

Naa, naa, na-na-na-naaa (4x)



New words

Potato Картофель



Tomato Помидор

Carrot Морковь

Onion Луковица

Garlic Чеснок





Compose next words (Составьте следующие слова)








o















Write next words (Напишите следующие слова)

CARROT__________________________________________________carrot_____________________________________________________POTATO__________________________________________________potato_____________________________________________________onion_____________________________________________________ONION____________________________________________________onion_____________________________________________________ tomato____________________________________________________TOMATO_________________________________________________GARLIC___________________________________________________garlic_____________________________________________________garlic_____________________________________________________



F ill the gaps (Заполните пропуски)

gar ic


nion


ota o


Match pictures with words (Соотнесите картинки со словами)

Onion

Tomato

Potato

Carrot

Paint next pictures (Раскрасить следующие картинки)





Carrots, Peas, and Broccoli,
Vegetables are good for me.
For my snack and in my lunch,
Veggie sticks are great to munch.
Carrots, Peas, and Broccoli,
Vegetables are good for me.


Vegetables are good for me,
EE I EE I O
And so I eat them happily,
EE I EE I O
With a carrot, carrot here,
and a carrot, carrot there
Here a carrot, there a carrot
Everywhere a carrot, carrot.
Vegetables are good for me,
EE I EE I O.


Carrots, beans, and potatoes
Corn and peas and tomatoes
Mix and stir up in a pot.
Smells so good as it gets hot.
Soup's on-1, 2.
Soup's on-3, 4.
1, 2, 3, 4-Let's eat a good treat!



New words

One Один

Two Два

Three Три

Four Четыре

Five Пять

Six Шесть

Seven Семь

Eight Восемь

Nine Девять

Ten Десять

Write next words (Напишите следующие слова)

ten_________________________________________________TEN________________________________________________seven_______________________________________________SEVEN_____________________________________________seven_______________________________________________nine________________________________________________NINE_______________________________________________nine________________________________________________EIGHT_____________________________________________ eight_______________________________________________

Count next figures (Посчитайте следующие фигуры)



















Make next words (Составьте следующие слова)







n





Match pictures with words (Соотнесите слова с картинками)

Seven

Nine

Six





Four

Ten

The Numeral Song
(Tune: "Skip to My Lou")


Come right down and that is all.
Come right down and that is all.
Come right down and that is all
To make the numeral one.

2 - Curve around and slide to the right. . .
3 - Curve in and around again. . .
4 - Down, over, down some more. . .
5 - Down, around, put on a hat. . .
6 - Curve in and around again. . .
7 - Slide to the right and slant it down. . .
8 - Make an "s" then close the gate. . .
9 - Circle around then come right down. . .
10 - Come right down, then make a zero. . .
We can sing the "Numeral Song". . .
And make numerals all day long!

New words

Doctor Врач

Teacher Учитель



Seller Продавец

Cook Повар

Farmer Фермер

Write next words (Прописать следующие слова)

FARMER__________________________________________________farmer_____________________________________________________farmer_____________________________________________________COOK____________________________________________________cook______________________________________________________cook______________________________________________________SELLER___________________________________________________




DOCTOR__________________________________________________doctor_____________________________________________________doctor_____________________________________________________TEACHER_________________________________________________teacher____________________________________________________

M ake new words (Составьте следующие слова)

с



o

a











Fill the gaps (Заполните пропуски)

f rmer

ctor

s e er

t ea er











Paint next pictures (Разукрасить следующие картинки)





What do you want be when you’re older? When you’re big and a little bit bolder…What do you want to be?

Maybe you want be a fire fighter, maybe you want be a writer, just believe in yourself, oh yah yah!

Maybe, you want be a dentist, or a doctor, maybe you want be a chemist or a punk rocker.

Maybe, you want be a diplomat or teacher, maybe you want be a police man or public speaker, yah!

What do you want be when you’re older? When you're wise and a little bit bolder…What do you want to be?

Maybe you want be a nurse, maybe you want be a drive a hearse, just believe in yourself, oh yah yah.

Maybe, you want be an engineer or pilot.

Maybe you want be an actor, just go on and try it!

Maybe, you want be a waiter or a banker

Maybe you want be a soccer player or news anchor!

Maybe, you want build some really cool robots.

Maybe you want be in space just like the astronauts!

Maybe, you want play computer games all day…

Just don’t forget to get some exercise and watch your weight!

Maybe, you want to be a lawyer or a judge.

Maybe you want make some goodies like this chocolate fudge!

What do you want be when you’re older? When you’re big and a little bit bolder.

What do you want to be?






New words

Fridge Холодильник

Dryer Сушилка

Mixer/blender Миксер

Toaster Тостер

Microwave Микроволновая печь

Freezer Морозильная камера

Write next words (Напишите следующие слова)

MICROWAVE_____________________________________________microwave_________________________________________________microwave_________________________________________________FREEZER_________________________________________________ _freezer___________________________________________________ _freezer___________________________________________________TOASTER_________________________________________________toaster_____________________________________________________toaster____________________________________________________

Match pictures with words (Сопоставить картинки со словами)

Dryer

Toaster

Freezer

Microwave

M ake next words (Составьте следующие слова)

r



e













Paint next pictures (Раскрась следующие картинки)



F ill the gaps (Заполните пропуски)

f ree er

icro ave

ri ge

Baker,baker baking a cake
make me a day
make me whole again
and i wonder what's in a day
what's in your cake this time






New words

Gold Золото

Silver Серебро

Iron Железо

Lead Свинец

Zinc Цинк


Write next words (Напишите следующие слова)

ZINC_____________________________________________________GOLD_____________________________________________________zinc_______________________________________________________gold_____________________________________________________ _zinc_______________________________________________________gold_____________________________________________________SILVER___________________________________________________silver______________________________________________________silver______________________________________________________LEAD_____________________________________________________lead_______________________________________________________lead_______________________________________________________








Match pictures with words (Соотнесите слова с картинками)

Silver

Gold

Zinc

Lead

Identify metal (Определите металл)

__________________________________________________________


_______________________________________________________

___________________________________________________

Write name of metal (Напишите название металла)






















New words

Toys Игрушки

Table Стол

Clock Часы

Door Дверь

Bed Кровать

Pencil box Пенал

Write next words (Написать следующие слова)

BED__________________________________________________bed_______________________________________________________bed_______________________________________________________TABLE____________________________________________________table______________________________________________________table______________________________________________________CLOCK___________________________________________________clock______________________________________________________clock______________________________________________________


W

B

rite the word (Написать слово)



















Match words with pictures (Сопоставить слова с картинками)

Bed, toys, clock




Fill the gaps (Заполнить пропуски)

b d

c l ck

oor

t s


Draw your room (Написуй свою комнату)


What is it? (Что это?)

___________________________________________________

_______________________________________________

__________________________________________________

Make next words (Составить следующие слова)

d




























Content

Предисловие.......................................................................................2

Colors (Цвета).....................................................................................3

Family (Семья)....................................................................................9

Transport (Транспорт)........................................................................15

Clothes (Одежда)................................................................................19

Fruits (Фрукты)...................................................................................24

Vegetables (Овощи)............................................................................30

Numerals (Числительные)..................................................................36

Professions (Профессии).....................................................................42

Appliances (Бытовые приборы)..........................................................47

Metals (Металлы).................................................................................52

My room (Моя команата).....................................................................56

Приложения
























Тимофеев Юрий Александрович

Учебное пособие для дошкольников по английскому языку "Interesting English"

Дата разработки: июль 2021

Количество страниц: 60

Перепечатка без разрешения автора запрещена.

















Контакты преподавателя: [email protected]

87755651992 (Whatsapp)




67