1.Работа с учебником a)Проблемная ситуация . 2.Чтение текста учителем 3. Ознакомление с ЛЕ 4.Развитие навыков чтения. 6. Динамическая пауза 5.Развитие навыков письма. | Упр.1 стр. 53 Look at page 53, please. Look at the pictures. Listen this text and choose the right answer. a)What is pudding? In this text you listen new words for you. b)Словарная работа. Слова по тексту: pudding [ˈpʊdɪŋ] – пудинг dinner [ˈdɪnə] – ужин meal [miːl] – прием пищи, еда dessert [dɪˈzɜːt] – десерт question [ˈkwestʃ(ə)n] – вопрос c)Чтение текста учениками. d)Вопросы к тексту: And now answer the questions: -What is pudding? -When do the British usually have pudding? -What ingredients do you need for most puddings? Let's have a break. If you hear fruits raise up your hands as if you pick them from the tree, if you hear vegetables, sit down as if you pick them from the ground, all the rest- stand straight. Упр.2 стр. 53 Listen and then read these dishes. А)bread pudding – хлебный пудинг В) jam tart- открытый пирог с вареньем С)lemon meringue – лимонный пирог безе Работа в группах: Select products from the list for these dishes and write in your copybooks. Flower, tomatoes, meat, butter, water, bread, sugar, pepper, salt, lemons, milk, jam, apples, eggs. | Ученики слушают текст. а dessert.) Слушают, читают, произносят и записывают слова в словарь. Ученики читают текст. It’s a dessert. In the evening. You need flour, fruit, milk, bread,eggs, sugar and butter. Если слышат название фрукта - поднимают руки вверх, как будто снимают его с дерева, если слышат название овоща - садятся на корточки, как будто собирают его с земли, всё остальное - стоят ровно. Ученики слушают и читают название блюд. Затем выбирают и записывают необходимые продукты по группам из списка в тетради. |