СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Практическое занятие № 66,67 «Environmental Problems»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Практическое занятие № 66,67

Тема: «Environmental Problems»

 

Цель: Совершенствование лексико-грамматических навыков по теме.

Развитие навыков чтения, говорения

Активизация лексики по теме в аргументированных высказываниях.

Расширение знаний обучающихся о влиянии деятельности человека на окружающую

Просмотр содержимого документа
«Практическое занятие № 66,67 «Environmental Problems»»



Практическое занятие № 66

Тема: «Environmental Problems»


Цель: Совершенствование лексико-грамматических навыков по теме.

Развитие навыков чтения, говорения

Активизация лексики по теме в аргументированных высказываниях.

Расширение знаний обучающихся о влиянии деятельности человека на окружающую среду.

Оборудование: 1. Учебники; 2. Раздаточный материал.


Задание 1. Прочитайте и переведите текст (30 минут):

    1. Water and air pollution problems

Water and air pollution are the two main factors that destroy the environment in big cities. Paris has no industry, so the Seine is not polluted by industrial effluents but by sewer waters. However, this problem is being solved by building pollution control stations in a Paris suburb. The sewage is channeled into them and cleansed before it goes into the Seine. When visiting these installations, one can often see how pure water the processed water is – the engineers who work there drink it quite cheerfully.

Water is purified by mechanical and biological methods. The purified water is treated with chlorine and released into the rivers, whence it enters the water supply systems where it undergoes further and finer treatment.

Air is mainly polluted by heating systems and cars. When you look at a modern city from a hill top you get the impression of vapour (smog) lingering over the city especially when there are no winds which can air the city. However, when there is no wind they have smog. As regards heating, mazut and gas are used rather than coal for last years. The poisoned air is the most modern quarters of the city.

District heating is an effective method. Several heat-and-power plants generate steam, which is piped underground all round the city.

As for cars you know, of course, how heavy traffic is in big cities. The slower the traffic, the more exhaust fumes are. This problem will be solved in the near future.

The acuteness of the problem depends on how well the country is developed and on the number of the cars. Many of these problems are international in nature.

Задание 2. Соотнесите вопросы и ответы на них. Ответы переведите на русский язык (20 минут):
  1. What is the effect of soluble salts in the ground?

  2. What is the cause of scaling?

  3. Which factor determines the amount of scaling?

  4. What is a property of scale?

  5. What are four possible effects resulting from a property of scale?

  6. What is the function of removable plates in boilers?

    1. To be able to de-scale the inside of the boiler

    2. Heat is prevented from passing through the walls of the boiler.

3. The efficiency of the boiler is reduced.

4. The boiler walls may overheat

5 The boiler plates may burn out causing leaks.

6. Soluble salts in the ground cause hard water.

7. The temperature of the water

8. Scale is a bad conductor of heat

    1. Задание 3. Составьте правильные утверждения в соответствии с содержанием текста (15 минут):



The higher the ratio between surface area and volume,

The lower the ratio between surface are and volume,

The smaller the size of the building,

The larger the size of the building,

The thicker the insulation of a building,

The more compact the shape of a building,

The less compact the shape of a building

the more quickly it gains or loses heat

the more it retains heat

the faster the rate of heat transfer

the less it retains heat

the more slowly it gains or loses heat

the slower the rate of heat transfer



Задание 4. Выскажитесь по одной из следующих тем в 10 предложениях, приводя аргументы (25 минут):

  • the ozone layer: a layer of gases. It stops harmful radiation from the sun reaching the earth; recent research shows that there is now a hole in parts of the ozone layer;

  • global warming: an increase in world temperature caused by an increase in carbon dioxide;

  • acid rain: rain that contains dangerous chemicals; this is caused by smoke from factories;

  • smoke from factories;

  • car exhaust fumes;

  • dumping (throwing away) industrial waste (unwanted material) in seas and rivers;

  • aerosol cans (usually called sprays); some of these contain CFCs (a chemical) which can damage the ozone layer;

  • cutting down tropical rainforests (e.g. The Amazon); this increases carbon dioxide in the atmosphere.

Критерии:

Оценка «5» - Поставленные задачи (составление аргументированных монологических высказываний, выполнение лексико-грамматических упражнений, чтение, перевод текста, ответы на вопросы) решены полностью, применение лексики адекватно коммуникативной задаче, грамматические ошибки либо отсутствуют, либо не препятствуют решению коммуникативной задачи

Оценка «4» - Коммуникативная задача решена полностью, но понимание текста незначительно затруднено наличием грамматических и/или лексических ошибок.

Оценка «3» - Коммуникативная задача решена, но понимание текста затруднено наличием грубых грамматических ошибок или неадекватным употреблением лексики.

Оценка «2» - Коммуникативная задача не решена ввиду большого количества лексико-грамматических ошибок или недостаточного объема текста.


Литература, рекомендуемая к выполнению практической работы:

1) Восковская А.С., Карпова Т.А. Английский язык. – Ростов н/Д: Феникс, 2014.

2)Агабекян И. Английский язык для СПО. – Ростов н/Дону: Феникс, 2012.



Контрольные вопросы:

1. What is the effect of soluble salts in the ground? 2. What is the cause of scaling? 3. Which factor determines the amount of scaling? 4 What is a property of scale? 5. What are four possible effects resulting from a property of scale? 6. What is the function of removable plates in boilers? 7. How is water purified?



Практическое занятие № 67

Тема: «Контрольная работа»

Цель: Контроль знаний

Оборудование: Раздаточный материал по КИМ.