Shall we?
Comparisons
T: Goodafternoon, pupils! I’m glad to see you. I hope you are all fine and are ready to work hard at your English lesson. What day is it today? Who is absent today?
Read the box and sentences and answer the questions: 1) Which form do we use to compare two people/things? 2) Which form do we use to compare two or more people/things?
T: Today we are going:
to listen, to read and to speak about warnings
to compare different places and things
T: So, let’s start. Look at the slide and answer two questions
Ученики отвечают на вопросы и ищут примеры в тексте
- t he most expensive
- more expensive than
- more relaxing
- cheaper than
- quieter than
- the tastiest
Односложные и двусложные прил.
Прилагательное в сравнит. степени + than
Прилагательные с – y
long
+er
The + прилагательное в превосх. степени
Прилагательные с - e
+est
prett y
y – i +er
long er
Прил. с краткой гласной + согласная
y – i +est
e +er
nic e
long est
prett i er
prett i est
e +est
big
согл. удваивается +er
Многосложные прил.
nic er
Исключения
согл. удваивается +est
nic est
bi gg er
glamorous
more
good
bi gg est
the most
more glamorous
bad
the most glamorous
better
little
worse
the best
the worst
much/many
less
more
the least
the most
Now, there are some rules to form comparisons in English. Look at the table and fill in examples.
Учитель раздает таблицу степени сравнения ученикам. Глядя на Слайд 4, учащиеся изучают список прилагательных и выводят закономерности образования степеней сравнения. Выводят совместно с учителем, а также ученики вносят в свои таблицы примеры.
Open your books p.79, ex. 4. Complete the gaps. (Ученики выполняют задание устно)
Look at the signs. In which of the places in Ex.1,p.78 can you see them? What do they mean?
Park – You mustn’t step on the grass.
Well, let’s train more about warnings. Look at the signs. In which of the places in Ex.1,p.78 can you see them? What do they mean?
На доске записаны слова, которые ученики могут использовать во время описания знаков: premise, animals, object.
Theatre, library, gallery, cinema… - You mustn’t smoke in the premise.
Swimming pool, restaurant… - You mustn’t bring food or drink in this area.
Zoo, gallery – You mustn’t touch animals/objects.
Under the picture you can see the possible answer and check yourself.
Ученики озвучивают свои идеи и сверяются с возможными ответами.
Zoo – You mustn’t feed the animals.
Listen and say which things Peter and Sharon must or mustn’t do at the zoo.
must do
mustn’t do
- pay for an entrance ticket
- keep the grounds clean
- speak quietly
- eat in there
- take pictures
- feed animals
T: We’ve got today a task for listening. In your books Ex.6, p.79.
Ученики переводят предложения перед началом прослушивания.
T: Let’s listen to the audio. Ученики прослушивают и помечают предложения.
T: Help me please to fill the table . Ученики говорят свои ответы из прослушанного диалога и сверяются
Homework: -W.B. p.48 ex. 1 - to learn the rule of comparison
- Can you compare people or things?
- Can you talk about signs and what they mean?
Домашнее задание
So, our lesson is over. Write down your homework: W.B. p.48 ex. 1 and to learn the rule of comparison s