Просмотр содержимого документа
«Презентация к уроку "Born free"»
« Born free »
7 класс
Учитель
английского языка
Фомина Т. С.
Цели урока: Практическая: развитие навыков речевой деятельности (чтение, говорение) и аудирование Образовательная : повторение ранее изученных и освоение новые ЛЕ по теме «Живая природа» в различных видах деятельности - говорении, чтении, письме, обучение использованию средств связи мыслей в тексте; Развивающая: развитие мышления, памяти и инициативы в процессе решения речемыслительных и поисковых задач, осуществления иноязычной речевой деятельности; Воспитательная: формирование положительного интереса к изучению английского языка и развитие культуры общения .
desert [ˈdezət]
polar regions [ˈpəʊlə ˈri:dʒənz ]
wetlands [ˈwetləndz]
tropical rainforests [ˈtrɒpɪk(ə)l ˈreɪnfɒrɪsts]
woods [wʊdz]
Savannah [səˈvænə]
desert
polar regions
wetlands
habitat
tropical rainforests
woods
savannah
Match English and Russian equivalents:
1.in dander [ɪnˈdeɪn(d)ʒə]
a) клетки
2.endangered species [ɪnˈdeɪndʒədˈ spiːʃiːz]
b) окружающая среда
3.survive [səˈvaɪv]
c) воссоздать
4.act [ækt]
d) выживать
5.drawbacks [ˈdrɔːbæks]
e) в опасности
6.recreate [riːkrɪˈeɪt]
f) за/против
7.cages [ˈkeɪdʒɪz]
g) аргументы
8.arguments [ˈɑːɡjʊmənts]
h) виды, находящиеся под угрозой вымирания
9.for/against [fɔː/əˈɡenst]
i) действовать
10.environment [ɪnˈvaɪrənm(ə)nt]
j) недостатки
Check yourself
1.in dander [ɪnˈdeɪn(d)ʒə]
e) в опасности
2.endangered species [ɪnˈdeɪndʒədˈ spiːʃiːz]
h) виды, находящиеся под угрозой вымирания
3.survive [səˈvaɪv]
d) выживать
4.act [ækt]
i) действовать
5.drawbacks [ˈdrɔːbæks]
j) недостатки
6.recreate [riːkrɪˈeɪt]
c) воссоздать
7.cages [ˈkeɪdʒɪz]
a) клетки
8.arguments [ˈɑːɡjʊmənts]
g) аргументы
9.for/against [fɔː/əˈɡenst]
f) за/против
10.environment [ɪnˈvaɪrənm(ə)nt]
b) окружающая среда
Make a poem with 5 lines.
The first line - think of 1 noun
The second one - 2 adjectives
The third line - 3 verbs
The forth line - one sentence using new words, phrase – your attitude to the situation
The fifth line - find an expression which reflexes our topic of the lesson
V
+
- you knew the information
new information
-
?
you thought differently
you did not understand, you have got questions
A white hat - neutral.
Give all the facts you know about zoos.
A yellow hat - positive thinking. Speak about the advantages of keeping animals in zoo.
A Black hat – negative.
Negative thinking. Speak about the disadvantages of keeping animals in zoo.
A red hat - emotional thinking. Give your own point of view on keeping animals in zoo.
A Green hat – creative.
Creative thinking. Use your creativity speaking about zoos. You may create a poem or a joke about zoos.…
A Blue hat – philosophical.
Summarizing. You must listen to all the opinions and draw the conclusion.
Should we keep animals in zoos?
Домашнее задание – p. 80 Ex. 6