СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация по английскому языку на тему "Clever animals Fun at school Arthur & Rascal " (3 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Место урока в системе  Урок 4 модуля 5. Урок проводился 3 классе.  У учащихся данной группы высокая мотивация на изучение иностранного языка с хорошими речевыми и языковыми способностями.

Просмотр содержимого документа
«Презентация по английскому языку на тему "Clever animals Fun at school Arthur & Rascal " (3 класс)»

 Hello, boys, and girls! Nice to see you.

Hello, boys, and girls!

Nice to see you.

Monday, the twenty-seventh of January.

Monday, the twenty-seventh of January.

How are you?

How are you?

3.12.5.22.5.18. 1.14.9.13.1.12.19

3.12.5.22.5.18. 1.14.9.13.1.12.19

 Тема: Clever animals.  Fun at school. Arthur & Rascal.

Тема: Clever animals. Fun at school. Arthur & Rascal.

Планируемые результаты:  Личностные: формировать умения выбирать оптимальные формы во взаимоотношениях с одноклассниками; формировать доброжелательность и эмоционально-нравственную отзывчивость.  Метапредметные:  Регулятивные УУД - планировать личную деятельность; осуществлять самоконтроль; прогнозировать результаты;  Познавательные УУД - уметь осознанно строить речевое высказывание, формулировать ответы на вопросы учителя и одноклассников; уметь извлекать нужную информацию из текста; осуществлять актуализацию полученных знаний;  Коммуникативные УУД - формировать умения слушать и вступать в диалог; развивать умения взаимодействовать в группе.  Предметные: знать лексические единицы по теме

Планируемые результаты: Личностные: формировать умения выбирать оптимальные формы во взаимоотношениях с одноклассниками; формировать доброжелательность и эмоционально-нравственную отзывчивость. Метапредметные: Регулятивные УУД - планировать личную деятельность; осуществлять самоконтроль; прогнозировать результаты; Познавательные УУД - уметь осознанно строить речевое высказывание, формулировать ответы на вопросы учителя и одноклассников; уметь извлекать нужную информацию из текста; осуществлять актуализацию полученных знаний; Коммуникативные УУД - формировать умения слушать и вступать в диалог; развивать умения взаимодействовать в группе. Предметные: знать лексические единицы по теме "Животные", "Глаголы движения"; уметь использовать языковой материал во всех видах речевой деятельности (продуктивной и репродуктивной); формирование и развитие речемыслительных способностей.

Let’s say our tongue-twister My happy family can fly.

Let’s say our tongue-twister

My happy family can fly.

small nose

small nose

big ears

big ears

small head

small head

big eyes

big eyes

thin legs

thin legs

fat body

fat body

short tail

short tail

long tail

long tail

a frog

a frog

a rabbit

a rabbit

a crocodile

a crocodile

a bird

a bird

a horse

a horse

a mouse

a mouse

a dog

a dog

an elephant

an elephant

a monkey

a monkey

a snake

a snake

 а parrot

а parrot

a seahorse

a seahorse

a tortoise

a tortoise

a spider

a spider

1

1

What can they do? crawl fly talk walk jump swim 1

What can they do?

crawl

fly

talk

walk

jump

swim

1

This … my pet. … name is Ronnie! He … got a fat body and … short tail. His ears … long. He`s got big white … and big black eyes. Ronnie … run and jump. He … climb trees. I love it very much!!!!
  • This my pet. name is Ronnie! He got a fat body and short tail. His ears long. He`s got big white and big black eyes. Ronnie run and jump. He climb trees. I love it very much!!!!
This is my pet. His name is Ronnie! He has got a fat body and a short tail. His ears are long. He`s got big white teeth and big black eyes. Ronnie can run and jump. He can`t climb trees.  I love it very much!!!!
  • This is my pet. His name is Ronnie! He has got a fat body and a short tail. His ears are long. He`s got big white teeth and big black eyes. Ronnie can run and jump. He can`t climb trees.
  • I love it very much!!!!
It’s Ronnie

It’s Ronnie

Числа от 20 до 29  Twenty 20 twenty- one 21 twenty- two 22 twenty- three 23 twenty- four 24   twenty- five 25 twenty- six 26 twenty- seven  27  twenty- eight 28 twenty- nine 29

Числа от 20 до 29

Twenty 20

twenty- one 21

twenty- two 22

twenty- three 23

twenty- four 24

twenty- five 25

twenty- six 26

twenty- seven 27

twenty- eight 28

twenty- nine 29

Числа от 30 до 39 Thirty - 30 Thirty-one Thirty-two Thirty-three Thirty-four Thirty-five Thirty-six Thirty-seven Thirty-eight Thirty-nine

Числа от 30 до 39

Thirty - 30

Thirty-one

Thirty-two

Thirty-three

Thirty-four

Thirty-five

Thirty-six

Thirty-seven

Thirty-eight

Thirty-nine

Числа от 40 до 49 forty - 40 forty-one forty-two forty-three forty-fou r forty-five forty-six forty-seven forty-eight forty-nine

Числа от 40 до 49

forty - 40

forty-one

forty-two

forty-three

forty-fou r

forty-five

forty-six

forty-seven

forty-eight

forty-nine

Exercise 2 p.80 A: How old is Chuckles? B: He’s eleven. A: How old is Peter? B: He’s thirty . A: How old is Molly? B: She’s fourteen. A: How old is Tom? B: He’s fifty-six. A: How old is Tina? B: She’s twenty-five.

Exercise 2 p.80

A: How old is Chuckles?

B: He’s eleven.

A: How old is Peter?

B: He’s thirty .

A: How old is Molly?

B: She’s fourteen.

A: How old is Tom?

B: He’s fifty-six.

A: How old is Tina?

B: She’s twenty-five.

Let’s sing a song! Can, can you dance Like I can? Can, can you walk Can you sing like I can? Like I can? Can you run Can you talk like I can? And can you jump Can you swim Like me? And can you climb  Like me?

Let’s sing a song!

Can, can you dance

Like I can?

Can, can you walk

Can you sing like I can?

Like I can?

Can you run

Can you talk like I can?

And can you jump

Can you swim

Like me?

And can you climb

Like me?

Animals Reptiles Mammals lizard snake crocodile tortoise mouse horse whale elephant

Animals

Reptiles

Mammals

  • lizard
  • snake
  • crocodile
  • tortoise
  • mouse
  • horse
  • whale
  • elephant
Exercise 6 p.81  A snake is a reptile. Snakes live in the forests and in the deserts. They crawl very well. They have got a long body, a dangerous tooth. They haven’t got legs and ears. They have got two eyes. Their tails are strong .

Exercise 6 p.81

A snake is a reptile. Snakes live in the forests and in the deserts. They crawl very well. They have got a long body, a dangerous tooth. They haven’t got legs and ears. They have got two eyes. Their tails are strong .

Exercise 6 p.81  An elephant is a mammal. Elephants live in India and in Africa. They’ve got a fat body, four big legs and two big ears. The elephants eat grass. They’re grey. Elephants can walk and run. They can’t swim and climb.

Exercise 6 p.81

An elephant is a mammal. Elephants live in India and in Africa. They’ve got a fat body, four big legs and two big ears. The elephants eat grass. They’re grey. Elephants can walk and run. They can’t swim and climb.

Arthur & Rascal Before reading Complete the sentences: I think Arthur is ……… clever I think Rascal is …..and …. funny I think Tricksy is ……. silly    not nice  in the cupboard – в шкафу What’s the matter? – Что случилось?

Arthur & Rascal

Before reading

Complete the sentences:

  • I think Arthur is ……… clever
  • I think Rascal is …..and …. funny
  • I think Tricksy is ……. silly

not nice

in the cupboardв шкафу

What’s the matter?Что случилось?

Homework  Make up story about your pet.

Homework

Make up story about your pet.

Thank you for your work! I can jump, I can run, I can sing, I can dance, I can swim, I can’t fly, I can climb and say “good bye!”

Thank you for your work!

I can jump, I can run,

I can sing, I can dance,

I can swim, I can’t fly,

I can climb and say “good bye!”