СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация к открытому урока

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к открытому уроку по теме "Профессии"

Просмотр содержимого документа
«презентация к открытому урока»

УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ ТЕМА: “ MY DREAM JOB”

УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

В 4 КЛАССЕ

ТЕМА: “ MY DREAM JOB”

ВОПРОСЫ ДЕЖУРНОГО Who’s on duty today?  - What season is it now?  - What month is it now?  - What day of the week is it today?  - Is anybody absent?  - What’s the weather like today?

ВОПРОСЫ ДЕЖУРНОГО

  • Who’s on duty today?

- What season is it now?

- What month is it now?

- What day of the week is it today?

- Is anybody absent?

- What’s the weather like today?

ФОНЕТИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА [ ǝ] - fath er , moth er , sist er , broth er . [i:] - b ee , see, sh e , h e . [e] - p e n, t e n, r e d. [iǝ] - h e re, engin e er.

ФОНЕТИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА

  • [ ǝ] - fath er , moth er , sist er , broth er .
  • [i:] - b ee , see, sh e , h e .
  • [e] - p e n, t e n, r e d.
  • [iǝ] - h e re, engin e er.

РЕЧЕВАЯ ЗАРЯДКА Can you tell me,  Can you tell me,  What little boys do?  They run and jump.  They run and jump,  So I will jump too.   Can you tell me,  Can you tell me,  What little girls do?  They dance and skip,  They dance and skip,  So I will skip too.

РЕЧЕВАЯ ЗАРЯДКА

  • Can you tell me, Can you tell me, What little boys do? They run and jump. They run and jump, So I will jump too. Can you tell me, Can you tell me, What little girls do? They dance and skip, They dance and skip, So I will skip too.
ЦЕЛИ УРОКА : - активизировать лексические навыки по теме «Профессии»; - повторить грамматические конструкции: формы настоящего простого времени глагола to be, оборота to be going to… в высказываниях о будущей профессии; - совершенствовать навыки аудирования и говорения; - воспитывать интерес к английскому языку как средству общения; - воспитание активности, ответственности, выразительности речи.

ЦЕЛИ УРОКА :

- активизировать лексические навыки по теме «Профессии»;

- повторить грамматические конструкции: формы настоящего простого времени глагола to be, оборота to be going to… в высказываниях о будущей профессии;

- совершенствовать навыки аудирования и говорения;

- воспитывать интерес к английскому языку как средству общения;

- воспитание активности, ответственности, выразительности речи.

EX. 1 (1) PAGE 96

EX. 1 (1) PAGE 96

 УГАДАЙ ПРОФЕССИЮ TOCDOR TIERWR DELOM LOPIT CATSSRE REGNIS

УГАДАЙ ПРОФЕССИЮ

  • TOCDOR
  • TIERWR
  • DELOM
  • LOPIT
  • CATSSRE
  • REGNIS
ПРОЧИТАЙ ПРЕДЛОЖЕНИЕ И ВСТАВЬ НУЖНОЕ СЛОВО ИЗ СПИСКА This person writes poems. I think it is a _____________. This person works in a hospital. I think it is a ______________. This person works in a school. I think it is a _____________. This person helps grow the food we eat. I think it is a _________________. This person take care of animals when they are sick. I think it is a ____________. This person flies a plane. I think it is a _________________. Doctor, farmer, veterinarian, pilot, teacher, writer .

ПРОЧИТАЙ ПРЕДЛОЖЕНИЕ И ВСТАВЬ НУЖНОЕ СЛОВО ИЗ СПИСКА

  • This person writes poems. I think it is a _____________.
  • This person works in a hospital. I think it is a ______________.
  • This person works in a school. I think it is a _____________.
  • This person helps grow the food we eat. I think it is a _________________.
  • This person take care of animals when they are sick. I think it is a ____________.
  • This person flies a plane. I think it is a _________________.
  • Doctor, farmer, veterinarian, pilot, teacher, writer .

Hands!   Hands up! Hands down! Hands on hips! Sit down! Hands up! To the sides! Bend left! Bend right! One, two, three! Hop! One, two, three! Stop! Stand still!

Hands!

Hands up!

Hands down!

Hands on hips!

Sit down!

Hands up!

To the sides!

Bend left!

Bend right!

One, two, three! Hop!

One, two, three! Stop!

Stand still!

To be going to… Собираться сделать что-либо.

To be going to…

Собираться сделать

что-либо.

Глагол to be  I am  He, She, It is  You are We are They are

Глагол to be

I am

He, She, It is

You are

We are

They are

ВЫПОЛНИ ЗАДАНИЕ. Вставь глагол to be в нужной форме. My sister … a nurse. You … a baker. They … engineers. I … a fireman. My parents … doctors. Tom and John … pilots. He … a good farmer. We … students. His father … a policeman. I … a clown.

ВЫПОЛНИ ЗАДАНИЕ. Вставь глагол to be в нужной форме.

  • My sister … a nurse.
  • You … a baker.
  • They … engineers.
  • I … a fireman.
  • My parents … doctors.
  • Tom and John … pilots.
  • He … a good farmer.
  • We … students.
  • His father … a policeman.
  • I … a clown.
To be going to + V 1 л.  I am going to be a teacher –  Я собираюсь быть учителем. 2 л. Alex and Jack are going to be the writers –  (They) они собираются быть писателями 3 л. He, She is going to be a pilot – Он, она, оно собирается быть пилотами.

To be going to + V

1 л. I am going to be a teacher –

Я собираюсь быть учителем.

2 л. Alex and Jack are going to be the writers –

(They) они собираются быть писателями

3 л. He, She is going to be a pilot – Он, она, оно собирается быть пилотами.

ДИАЛОГ Hello, Betty! Hello, Mike!  What are you going to be?  I am going to be a doctor. I’d like to help sick people. And you?  I’m going to be a professional sportsman.  It’s interesting. Why? - I want to be strong and famous. And, you know, it’s a very well-paid job.  I see.

ДИАЛОГ

Hello, Betty!

Hello, Mike!

  • What are you going to be?
  • I am going to be a doctor. I’d like to help sick people. And you?
  • I’m going to be a professional sportsman.
  • It’s interesting. Why?

- I want to be strong and famous. And, you know, it’s a very well-paid job.

  • I see.
 ОТВЕТЬ НА ВОПРОС : What are you going to be? I’m going to be a/an ______ .

ОТВЕТЬ НА ВОПРОС :

What are you going to be?

I’m going to be a/an ______ .

Happiness Материал понял, могу применять на практике Материал понял, но применять затрудняюсь Материал усвоил не в полной мере

Happiness

Материал понял, могу применять на практике

Материал

понял, но применять затрудняюсь

Материал усвоил не в полной мере

Домашнее задание

Домашнее задание