Учитель – Пшеничная Галина Анатольевна, учитель английского языка,
Краснодонская городская гимназия, г. Краснодон.
Учебник – «Family and Friends 4» Oxford University Press.
Тема: Проект «Camping. Сохрани свое здоровье ».
Цель: Обеспечить в ходе урока закрепление лексики по теме «Safety outside»;создать условия для развития коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности, содействовать формированию навыков аудирования, диалогической речи, самостоятельной познавательной деятельности; способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах, группах, воспитывать желание беречь свое здоровье.
Тип урока: комбинированный.
Оборудование: аудиозапись, DVD, видеозапись, шаблоны для изготовления кубика, предметные рисунки, постер, карточки с заданиями, УМК «Family and Friends 4», постер “Safety outside ”, раздаточный материал.
Формы работы на уроке: индивидуальная работа, групповая, парная работа.
Ход урока.
I. Организационный момент
Hello, boys and girls! Nice to see you! How are you?
II. Введение в тему. Формулирование темы. Постановка целей и задач урока, мотивация учебной деятельности.
Today we are going to learn some useful language for describing accidents.
Warmer (фронтальная работа c использованием иллюстраций)
-What English words do you know for parts of the body/injuries/accidents?
-Write their answers on the board under the headings.
Parts of the body injuries accidents
Head bruise hurt
Leg bump fall over
Arm scratch cut
Finger brake
III Изучение нового материала.
1 Введение новых фраз.
Learn the phrases: What’s the matter? ;(I) hurt (my leg)); Where did it happen?; I fell over in the playground.
2 Аудирование (p.98,ex.1)
Беседа по иллюстрации.
Where are the people? (in the school playground)
Who Tom and Anna talking to? (their teacher)
What’s the matter with Tom? (he has hurt his leg)
Прослушивание аудиозаписи.
- What’s the matter with Tom?
Проговаривание диалога с диктором.
3 Работа в группах по 3 ученика, инсценировка диалога.
4 Самостоятельная работа (p.98 ex.2)
-You need to listen and complete the sentences with the word s in the box. There two words which you will not to use.
Проверка выполнения – фронтально.
IV Закрепление изученного материала.
1 Работа в парах.
Ask children to work in pairs to make some dialogues of their own.
Ask two children to read out the example dialogue .
Ask three children to come to the front of the class. Tell one child to mime having an injury. The other two children watch the mime, guess the injury and play the roles of teacher and friend to act out a dialogue like the one in the story.
2 Просмотр DVD.
Ask children to close their Class Book .
Play Fluency DVD Fluency Time! 4 Everyday English for children to watch and listen.
Play Watch and answer ! For children to watch the scene again and answer the questions.
3 Изготовление a room cube. (групповая работа) 
Беседа по иллюстрации (p.99, ex2.)
-What is the child in the picture doing? (making a cube with different rooms and different injuries on each side).
-What do you need to make the room cube? (coloured pens, scissors, glue.)
Give each child one room cube template, and put the children in groups to share coloured pens, scissors, glue. Ask children to first colour in the rooms and the body parts on the template, them cut it out carefully. Show them how to fold the sheet along the lines and glue the tabs to form the cube shape and stick it together.
4 Работа в парах.
The children act out a dialogue in pairs, taking turns to roll their cube and talk about the accident that happened in the room displayed on the top side of the cube.
Ученики используют образец диалога на стр. 99 .
5 Работа с постером “Safety outside” и раздаточным материалом.
1) -Where are the children? , What are they doing? Point to the specific people and ask What is she doing?
-You should read the sentences and find the names of the girl in the picture individually.
2) Complete the sentences with should or shouldn’t.
Ask children to find a girl who is doing something unsafe and tell you what it is. Ask them to think of what she should do to be safe.
V Заключительная часть.
1Домашнее задание.
Today we have got a chance to choose your home task.
2 Итог урока.
ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ЛНР
КРАСНОДОНСКАЯ ГОРОДСКАЯ ГИМНАЗИЯ
План-конспект урока в 5 классе
по УМК “Family and friends”4
Oxford University Press на тему:
Проект «Camping. Сохрани свое здоровье»
Пшеничная Г.А. учитель 1
категории английского
языка
2017 г.