СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Проверочная работа по английскому языку для 10 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная проверочная работа входит в фонд оценочных средств, размещенных на официальном сайте школы. Назначение работы: оценить уровень знаний по английскому языку учащихся 10 класса за 1 полугодие; включает инструкцию, задания в двух вариантах, спецификацию, два приложения, а также аудиозапись общую для обоих вариантов, но с разными заданиями.

Аудио по следующей ссылке: https://youtu.be/mlG8yjNj1Kk

Просмотр содержимого документа
«Проверочная работа по английскому языку для 10 класса»

Проверочная работа по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

10 КЛАСС, 1 ПОЛУГОДИЕ

Вариант 1


ФИО ____________________________________________________Класс_______ Инструкция по выполнению работы


На выполнение письменной работы по английскому языку отводится 40 минут. Работа включает в себя 45 заданий.

Первые шесть заданий – это задания на аудирование. Рекомендуемое время на выполнение составляет 10 минут.

Задания 7-13 – это задания на чтение и проверку понимания запрашиваемой информации в прочитанном тексте. Рекомендуемое время на выполнение заданий – 10 минут.

Далее следуют 22 задания лексико-грамматического характера. Рекомендуемое время выполнения этих заданий составляет 15 минут.

Задания 36-45 – это задания по письму, в которых предлагается восстановить текст личного письма (заполнить пропуски). Рекомендуемое время на выполнение составляет 5 минут.

При выполнении заданий следуйте инструкции и записывайте ответ в работе в отведённом для этого месте. В случае записи неверного ответа зачеркните его и запишите рядом новый. Вы можете использовать черновик. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.

Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям.

Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!


Раздел 1 (задание по аудированию)


Вы два раза услышите шесть высказываний, обозначенных буквами А, B, C, D, E, F. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1–7 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.


1. Аn addiction is often caused by some reason.
2. Younger children have lots of things to do besides using a computer.
3. The elder generation has some reasons for being conservative.
4. A hobby is a powerful means of getting rid of an addiction.
5. One needs a strong will to take firm decisions.
6. Elderly people should get acquainted with new technologies.
7. The primary function of the Internet is not connected with entertainment.

Говорящий

А

В

С

D

Е

F

Утверждение








Раздел 2 (задание по чтению)


Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 7-13 соответствуют содержанию текста (1- True), какие не соответствуют, (2 – False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.


А scientific project in the Atacama Desert

The Atacama Desert is a plateau in South America, covering a 1000-km strip of land on the Pacific coast. It is the driest nonpolar desert in the world.
A group of scientists exploring the caves in the desert has recently stumbled upon water, animal bones and presumably some evidence of prehistoric human activity.

The mission of the expedition was to develop a technology which could help scientists to spot caves on Mars. Martian caves are thought to be suitable places to look for life. The scientists studied the thermal signatures of caves in hot arid places like the Atacama Desert here on Earth.

The average rainfall in the region is about 1 mm a year, which means that it is the second driest place on Earth (except the Antarctic). Nobody had expected to discover water inside the cave, so it became a total
surprise.
The team didn’t see any footprints while they were going, so the cave (Cueva Chulacao) seemed to be untouched. There was only the slightest evidence of human presence. Halfway down the passage the scientists discovered damp mud, someone’s foot even sunk into the soil. The moisture was obviously coming from the salt stream winding along the passage. There is no known source of water in the vicinity.

For many years scientists have been looking for water on Mars. Thus the
finding in the Atacama Desert may become a clue in the future. The water has
been discovered in the driest place below the Earth’s surface.
Another important discovery took the team aback. In another cave they found animal remains: bones, skulls and other fragments mixed with tree branches. They gave the cave a new name - the Cave of the Bones.
The reason why all those animals had been trapped there before they died is still unclear. It might have been a flood. It is also possible that they were dumped into the cave by some prehistoric people.

Infrared scanners assist scientists in cave hunting on the surface of the red planet. They are installed on board a spacecraft orbiting Mars. So, Martian caves are more easily detected with the help of the techniques applied in the desert project. The caves are most likely to contain microorganisms that might still exist or have ever existed on Mars. Besides, caves may be used as future habitats for astronauts as they are able to protect the explorers from Sun radiation and the harsh conditions of the red planet.

The scientists will continue working on the project and conduct the same experiments in the Mojave Desert in California.


7. There are even drier regions (with a lesser amount of rainfall) on our
planet than the Atacama Desert.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



8. The scientists have discovered the twin of the cave on Mars.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



9. Rainfall is the source of water in the cave.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



10. The animals were trapped in the same cave where the team found water.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



11. The animals were looking for a source of water and fell into the cave.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



12. The techniques used during the exploration of the caves in the desert
may lead to new space discoveries on Mars in the future.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



13. The soil in Martian caves is suitable for building habitable space
modules.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)


Для вопросов 14-24 выберите правильный вариант ответа A, B, C, или D и запишите в поле ответа.


14. Cornwall was the place ...we always used to spend our holidays.

A which

B when

C that

D where


15. I’ll never forget ... David Backham.

A to meet

B meet

C meeting

D met


16. When I was younger, I ... play football every weekend.

A used

B got used

C was used

D would


17. I’m very tired. I ... all morning.

A walk

B am walking

C have walked

D have been walking


18. It’s the first time we ... sushi.

A eat

B are eating

C have eaten

D have been eating


19. - The phone’s ringing.

- I ... it.

A am answering

B answer

C am going to answer

D will answer


20. I can’t meet you tonight. I ... for my exams.

A will study

B will have studied

C will be studying

D am going to study


21. You will ... the weather conditions after a few months.

A used to

B would

C get used to

D are used to


22. Cycling is ... than parachuting.

A less dangerous

B least dangerous

C the least dangerous

D least danger


23. He adapted easily ... the new environment.

A with

B in

C to

D off


24. Rainy weather really gets me ... .

A out

B in

C off

D down


Вопрос

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

Ответ

















Заполните пропуски в предложениях 25-35 словами A-K так, чтобы они лексически соответствовали содержанию предложения. Занесите буквы, обозначающие правильные слова, в таблицу.

A. calorie

B. injuried

C.seating

D.confirm

E.consider

F.do

G.opponent

H.old

I. supporting

J.catch

K. tragic.


25. I really liked the actor who played the ... role.

26. This stadium has a(n) ... capacity of 50,000.

27. John can’t play this week. He’s ... .

28. My ... in this tennis match is also my cousine.

29. I have to leave now if I want to ... the bus.

30. I don’t like films that have a(n) ... ending.

31. He asked me to ... his offer.

32. “Can you ... me a favour?” he asked me.

33. I called to ... the reservation.

34. People on a diet should watch their ... intake.

35. Many people who eat a meditarian diet live to a(n) ... age.


Вопрос

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

Ответ













Раздел 4 (задание по письму)


Прочитайте письмо. Сделайте его полным, заполнив пропуски 36-45 фразами A-J. Занесите буквы, обозначающие правильные слова и выражения, в таблицу.

A. As for me

B. Have you got any favourite bands?

C. Thank you

D. Moscow

E. I’d better go now

F. Lots of love

G. Actually

H. By the way

I. Take care

J. Russia



(36).........
(37).........
20/09/19
Dear Emily,


(38)..........for your letter. It was great to hear about your new house!


As for my new school, it’s very big! It has three computer rooms and wonderful sports facilities.(39).........., it seems a nice place and I enjoy studying there. The kids in my class are very friendly. I’ve already made some new friends and we often meet after classes. I’ve got only one new subject this year. It’s Economics and I’m beginning to think that it’s not difficult, after all!


(40).........., what music styles do you enjoy? (41).......... Would you like to go to their concert? (42).........., I prefer Radiohead. They are cool!


(43).......... . Mum wants me to help with the housework. (44).......... and stay in touch!


(45)..........,


Ann


Вопрос

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

Ответ



























10 КЛАСС, 1 ПОЛУГОДИЕ

Вариант 2


ФИО ____________________________________________________Класс_______ Инструкция по выполнению работы


На выполнение письменной работы по английскому языку отводится 40 минут. Работа включает в себя 45 заданий.

Первые шесть заданий – это задания на аудирование. Рекомендуемое время на выполнение составляет 10 минут.

Задания 7-13 – это задания на чтение и проверку понимания запрашиваемой информации в прочитанном тексте. Рекомендуемое время на выполнение заданий – 10 минут.

Далее следуют 22 задания лексико-грамматического характера. Рекомендуемое время выполнения этих заданий составляет 15 минут.

Задания 36-45 – это задания по письму, в которых предлагается восстановить текст личного письма (заполнить пропуски). Рекомендуемое время на выполнение составляет 5 минут.

При выполнении заданий следуйте инструкции и записывайте ответ в работе в отведённом для этого месте. В случае записи неверного ответа зачеркните его и запишите рядом новый. Вы можете использовать черновик. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.

Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям.

Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!


Раздел 1 (задание по аудированию)


Вы два раза услышите шесть высказываний, обозначенных буквами А, B, C, D, E, F. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1–7 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.


1. One needs a strong will to take firm decisions.
2. The primary function of the Internet is not connected with entertainment.
3. Younger children have lots of things to do besides using a computer.

4. The elder generation has some reasons for being conservative.

5. A hobby is a powerful means of getting rid of an addiction.

6. Аn addiction is often caused by some reason.
7. Elderly people should get acquainted with new technologies.

Говорящий

А

В

С

D

Е

F

Утверждение








Раздел 2 (задание по чтению)


Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 7-13 соответствуют содержанию текста (1- True), какие не соответствуют, (2 – False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.


Living without money

Different surveys have shown that money makes it easier to handle problems and thus adds to happiness. However, some people think that money has no real value and does not influence the quality of life. Moreover, it even interferes with our self-development.

Now you are going to get acquainted with three people who have completelygiven up using money. Their intriguing stories seem to be really unusual and relevant for our time, when most people around strive for money and think it to be the utmost goal.

In her fifties Heidemarie Schwermer decided to leave her job and start living without money. Her experiment began 16 years ago, but she has never regretted that decision.

She has developed a system of “exchange circle”, which actually means exchanging services for clothes or food. The range of services is different: you fulfil such tasks as cleaning or walking someone’s dog in order to get what you need in return. This way you may avoid using money at all. Heidemarie’s 12-months experiment has turned into a 16-year one, but she still does not want to come back to her former lifestyle. She spends a lot of time travelling, meeting new people and accepts only small payments to make use of them immediately.

About 10 years ago Daniel Suelo on celebrating his 40th anniversary took all his savings and virtually threw them away. He got sick and tired of “the rat race”, as he puts it, and left $30 in cash in a phone booth. Daniel is 50 now, and he has been living money free for nearly 12 years. His life has not been easy, though: he has lived in the Canyonlands of Utah, dwelling in caves, and roamed about the west of the country. He had to look for food and content
himself even with dead animals. Daniel was greatly influenced by a religious philosophy at a definite moment of his life. He believes that gift economy contributes to faith and love and other core principles of humanity. Such words are found on his website: “The proof is inside you: Wild Nature is your True Nature, crucified by commercial civilisation.”

An Irishman by birth, Mark Boyle quit his job with a 6-figure salary to reunite with nature and happiness. During his first six years in Great Britain, Boylelived in Bristol and managed two organic food companies. In 2007 he set up the Free conomy Community. His bank balance and income didn’t put him to trouble any more. He lived in a caravan, eating his own crops and cooking on a rocket stove.

Boyle has received considerable positive and negative publicity for his moneyless lifestyle, appearing on television, radio and other media in the United Kingdom, Republic of Ireland, Australia, South Africa, United States and Russia. Much of the attention has focused on his day-to-day routine, including food, hygiene, and traditionally expensive aspects of life, such as Christmas.

Mark Boyle is one of a small number of individuals who have lived without money in recent times. Boyle frequently reminds his readers that a moneyless life is not a new idea; it is the system of money that is a new development. It has existed for only a small part of human history. But other observers note that for nearly all of the recorded human history there has been a system of money in place.


7. Equal numbers of people think that money is the synonym of happiness

and that money is of no importance.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



8. Heidemarie does only two types of work.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



9. Heidemarie is planning to come back to her former lifestyle in a few years.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



10. Daniel easily parted with his savings.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



11. Daniel is considered to be the founder of “gift economy”.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



12. Mark was not satisfied with his salary.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



13. Mark Boyle does not claim a moneyless life to be his invention.

1) True

2) False

3) Not stated

Ответ:



Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)


Для вопросов 14-24 выберите правильный вариант ответа A, B, C, или D и запишите в поле ответа.



14. Tom’s poor health was the main reason ... he gave up his job..

A why

B which

C whose

D where


15. Do you regret ... the money to Nick?

A to lend

B lend

C lending

D lent


16. Your dancing has improved. You didn’t ... to be so good.

A would

B was used

C use

D is used


17. John ... the same car for six years now.

A drive

B is driving

C has driven

D has been driving


18. I am afraid that the bus ... here.

A isn’t stopping

B doesn’t stop

C hasn’t stopped

D hasn’t been stopping


19. – Have you ironed the clothes?

- Not yet. I ... them later.

A am ironing

B iron

C am going to iron

D will iron


20. She dances very well. If she continues, she ... a famous ballerina.

A will become

B will have become

C will be becoming

D is going to become


21. It took me a while to ... the noise in my new flat.

A used to

B would

C get used to

D are used to


22. The more you exercise ... you will feel.

A the more good

B the more better

C the better

D the best


23. It took her a long time to get ... the shock.

A with

B over

C to

D off


24. She fainted but we managed to bring her ... .

A round

B in

C out

D down


Вопрос

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

Ответ














Заполните пропуски в предложениях 25-35 словами A-K так, чтобы они лексически соответствовали содержанию предложения. Занесите буквы, обозначающие правильные слова, в таблицу.

A. make

B. hustle

C. season

D. products

E. lined

F. early

G. disorder

H. cope

I. break

J. concern

K. feature


25. Anorexia nervosa is an eating ... .

26. Cheese, milk and yoghurt are all dairy ... .

27. “Did you ... your bed this morning?” she asked.

28. The country road was ... with tress.

29. I can’t stand the ... and bustle of big cities.

30. They set off in the ... hours of the morning.

31. I don’t know how he can ... with all this preassure.

32. He didn’t ... his promise. He had everything ready by noon.

33. People who commute daily usually buy a(n) ... ticket to save money.

34. Being slim is a great ... to Jane.

35. An interesting ... of this old house is the underfloor heating system.


Вопрос

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

Ответ













Раздел 4 (задание по письму)


Прочитайте письмо. Сделайте его полным, заполнив пропуски 36-45 фразами A-J. Занесите буквы, обозначающие правильные слова и выражения, в таблицу.

A. As for me

B. How is your sister?

C. Thank you

D. Moscow

E. I’d better go now

F. Best wishes

G. Well

H. And what about

I. Take care

J. Russia

(36).........
(37).........

20/09/19

Dear Tina,


(38)..........for your letter. I’m glad you liked the postcard I sent you!


In your letter you asked me about my attitude to soaps. (39).........., I agree that soaps don’t show life realistically because their plots are rather unbelievable and all emotions are exaggerated. (40).........., I prefer whodunits, which keep me in suspense till the very end. I usually watch films at home but I never miss a chance to go to the cinemawith friends. It’s much more exciting to watch films together.

(41).......... your mother? Has she got over the flu? (42).......... Has she passed her driving test?

(43).......... as I promised mum to help her with the washing. (44).......... and stay in touch!


(45)..........,


Ann


Вопрос

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

Ответ























Спецификация проверочной работы по английскому языку

10 класс, 1 полугодие


  1. Назначение работы

Оценить уровень знаний по английскому языку учащихся 10 класса за 1 полугодие.

  1. Документы определяющие содержание работы.

Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования.

Основная образовательная программа среднего общего образования муниципального бюджетного общеобразовательного учреждения «Средняя общеобразовательная школа № 8 с углубленным изучением английского языка»

  1. Структура работы.

Работа представлена в 2-х вариантах.

Работа состоит из 45 заданий.

В заданиях 1 – 45 требуется записать только ответ.

  1. Проверяемые элементы содержания и требования к уровню подготовки обучающихся.

задания

в

работе

Тип задания

Проверяемые виды деятельности, умения и навыки (в соответствии с ФГОС)

Уровень сложности

Максимальный балл за выполнение задания

Примерное время вы­полнения задания обу­чающимся (в минутах)

1

Аудирование с извлечением основной информации


Извлекать из текста необходимую информацию:

-числительные, даты;

-имена собственные;

-географические названия;

-ключевые слова;

-важные детали;

аргументы;

-примеры;

игнорировать ненужную информацию

Б

1

10






2

Б

1

3

Б

1

4

Б

2

5

Б

1

6

Б

2

7

Чтение с извлечением запрашиваемой/нужной информации

Находить в прочитанном тексте запрашиваемую информации

Б

1

10



8

Б

1

9

Б

1

10

Б

1

11

Б

1

12

Б

1

13

Б

1

14

Грамматические навыки

Использовать грамматические формы в коммуникативно-значимом контексте:

-употреблять в речи сложноподчиненные предложения

Б

1

15

15

-употреблять в речи конструкции с глаголами на –ing

Б

1

16

-использовать в речи глаголы в наиболее употребительных
временны́х формах действительного залога: Present Simple,Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present
и Past Perfect;

-употреблять в речи различные грамматические средства для
выражения будущего времени: Simple Future, to be going to,
Present Continuous

Б

1

17

Б

1

18

Б

1

19

Б

1

20

Б

1

21

Б

1

22

-употреблять в речи имена прилагательные в положительной,
сравнительной и превосходной степенях

Б

1

23

-употреблять предлоги во фразах

Б

1

24

Б

1

25

Лексико-грамматические навыки

Употреблять лексические единицы в коммуникативно-значимом контексте с учетом их значения, сочетаемости, грамматического формления

Б

1

26

Б

1

27

Б

1

28

Б

1

29

Б

1

30

Б

1

31

Б

1

32

Б

1

33

Б

1

34

Б

1

35

Б

1

36

Личное письмо

Строить личное письмо в соотвествии с коммуникативным заданием:

-строить письменное высказывание логично и связно;

-соблюдать неофициальный стиль общения и принятые в языке нормы вежливости;

-структурно оформлять личное письмо в соотвествии с принятыми в языке нормами;

употреблять языковые средства точно и правильно в соотвествии с коммуникативной задачей.

Б

1

5

37

Б

1

38

Б

1

39

Б

1

40

Б

1

41

Б

1

42

Б

1

43

Б

1

44

Б

1

45

Б

1



45

40


  1. Система оценивания выполнения отдельных заданий и проверочной работы в целом

Каждое верно выполненное задание 1 – 45 оценивается 1 баллом. Задание считается выполненным верно, если ученик выбрал правильный вариант ответа.

Рекомендации по переводу первичных баллов в отметки по пятибалльной шкале

Отметка

«2»

«3»

«4»

«5»

Первичные баллы

0-22

23-29

30-38

39-45


  1. Время выполнения варианта проверочной работы – 40 минут.

  2. Описание дополнительных материалов и оборудования, необходимых для проведения проверочной работы

Для выполнения заданий 1-6 на аудирование требуется звуковоспроизводящее устройство с колонками.


Приложение 1

Текст для аудирования к заданиям 1-6

Speaker A

I do not even remember when I first used the Internet. Everyone uses it nowadays and I am not an exception. Of course, it takes a lot of time; it robs people of their time! I can’t do anything about that. To tell the truth, I have never tried to give up using it, because I understand it is impossible. Maybe I am a weak-willed person in a way. The technologies easily get the better of me. My parents have tried to make me cut back on using the Internet, but none of their attempts has been a success.

Speaker В

We do not let our children waste time, though we understand that they have to keep themselves up-to-date, you know. If they are not acquainted with the Internet and some other technologies, how will they be able to land a job in the future when everyone around knows more than they do? So we just do our best to explain what exactly they need this or that thing for. First of all the Internet is a powerful means of getting information. And entertainment is its secondary function.

Speaker C

Everything is good in its season. Do you remember this proverb? I will let my kids use the Internet freely only when they are at least 12 years old. There are tons of different games and educational facilities to keep them busy and involved in various activities. Using tablets and smartphones has a negative effect on their eyesight. I am perfectly sure they will thank me for their happy childhood when they get older. In the future they will be able to understand me, though at present they do get naughty from time to time.

Speaker D

Do you know any effective ways to get rid of gadgets? I am in urgent need of changes in my life. If I don’t overcome my Internet addiction, I am likely to fail all the exams next year. My mom and I have even consulted a psychologist, but nothing has changed so far. When I broke my smartphone, I spent hours in front of the computer screen. The problem is that I do not have any friends in real life and it probally caused such an addiction. I really hope that I will find a solution to the problem quite soon.


Speaker E

My dad says, “Where there is a Will, there is a way”. I developed an addiction to online gaming a couple of years ago. But I managed to cope with the problem. I started doing sports and sold my really powerful computer to buy a mountain bike. That helped me a lot. I do not mean that I have completely given up using the Internet. I have an old laptop which meets my requirements perfectly. It is powerful enough for web surfing, watching films and text editing.

Speaker F

I am in my eighties and I think I am too old to learn how to use the Internet. I just have an idea of what it is and what it is used for. My grandchildren like to show me some videos; I may laugh with them if it is really funny or amusing. But sometimes I fear for their future. Everyone knows that even television can cause an addiction. The Internet seems to be even worse. That is one of the reasons why I do not want to deal with computers and use more traditional sources of information.


Приложение 2

Ответы

Вариант 1

Задания по аудированию

задания

Ответ

задания

Ответ

23

C

1

A5

24

D

2

B7

25

I

3

C2

26

C

4

D1

27

B

5

E4

28

G

6

F3

29

J

Задания по чтению

30

K

7

1

31

E

8

3

32

F

9

2

33

D

10

2

34

A

11

3

35

H

12

1

Задания по письму

13

3

36

D

Задания по грамматике и лексике

37

J

14

D

38

C

15

C

39

G

16

D

40

H

17

D

41

B

18

C

42

A

19

D

43

E

20

C

44

I

21

C

45

F

22

A




Вариант 2


Задания по аудированию

задания

Ответ

задания

Ответ

23

B

1

А1

24

A

2

B2

25

G

3

C3

26

D

4

D6

27

A

5

E5

28

E

6

F4

29

B

Задания по чтению

30

F

7

2

31

H

8

3

32

I

9

2

33

C

10

1

34

J

11

3

35

K

12

3

Задания по письму

13

1

36

D

Задания по грамматике и лексике

37

J

14

A

38

C

15

C

39

G

16

C

40

A

17

D

41

H

18

B

42

B

19

C

43

E

20

A

44

I

21

C

45

F

22

C