СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Проверочные тесты Rainbow English 3

Нажмите, чтобы узнать подробности

Проверочные тесты за 1 полугодие

Просмотр содержимого документа
«Проверочные тесты Rainbow English 3»

Unit 1 Test A

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Это ___________ is a tent.

  2. Тот ___________ is a kite.

  3. Эти ___________ are pens.

  4. Те ___________ are books.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

my, his, her, its

  1. I can see a girl. _________ name is Meg.

  2. I am a pupil. ________ name is Tom.

  3. This is Tom. And this is _______ cat.

  4. Polly is a doll. It is ________ house.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

Ben Polly Rex

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

_______________ ________________ _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. I __________ a sheep.

  2. She ________ a cat.

  3. You ________ two cars.

  4. He _________ a bike.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning, in the afternoon, in the evening

  1. I go to school at 8 o’clock ______________________________

  2. I play football at 5 o’clock ______________________________

  3. I am in bed at 10 o’clock _______________________________

Задание 6: напиши по-английски

король _______________ крыло ________________

каток _______________ утро _________________

кольцо _______________ чулок _________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Доброе утро! _______________________________

Добрый день! _______________________________



Unit 2 Test B

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

r__ad __ear t__ach p__rents


flo__er spea__ c__air sh__wer


Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения


my, his, her, its, our, your, their

  1. Mark has a kite. ….. kite is good.

  2. They have toys. …….. toys are cute.

  3. I have a bike. …… bike is red.

  4. Dolly has a doll. It is ……… doll.

  5. It is a cat. What is ……… name?


Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. We (read/reads) books in the evening.

  2. Tom (speak/speaks) English very well.

  3. His sisters (sleep/sleeps) at night.

  4. I (play/plays) tennis in the afternoon.

  5. Jane (eat/eats) apples in the morning.


Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake


  1. ______________________________________________________

  2. ______________________________________________________

  3. ______________________________________________________

  4. ______________________________________________________

  5. ______________________________________________________


Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.


  1. Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.

  2. I like …….. kiss my mum goodnight.

  3. Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.

  4. We like ……. run. We can …… run very well.

  5. He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.


Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________

  2. It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________

  3. It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________


Unit 3 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

rainbow sparrow

slow low

dark blue light purple

thin thick

bright grey strong


Задание 2: Вставьте is или are

  1. What colour …… the sparrow?

  2. What colour …… the pigs?

  3. What colour ……. the chick?

  4. What colour ……. lemons?

  5. What colour …….. the flower?


Задание 3: Выберите can или can’t:

  1. Birds ………….. fly.

  2. Dogs ………….. run.

  3. Frogs ………….. read.

  4. Horses ………… speak English.

  5. Pigs ………….. eat apples.

  6. Sparrows ………… swim.


Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

  1. What colour is the pig? _______________________________________

  2. What colour are the flowers? _______________________________________

  3. What colour are the turtles? _______________________________________

  4. What colour is the frog? _______________________________________


Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.

My mother is ______________ My grandpa is ______________

She is ____________________ He is ______________________

She is ____________________ He is ______________________


Задание 6: переведите на английский:

радуга темно-красный

молодой светло-зеленый

слабый ярко-желтый

новый узкий

тонкий толстый


Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________


Unit 4 Test A


Задание 1: переведите на русский язык

long drive

tall wall

clean count

with skate


Задание 2: Напишите числительные словами


12 __________________clocks 15 __________________chicks

18 __________________buses 13 __________________ships

20 __________________cows 17 __________________songs


Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

  1. Can you read English books? – Yes, _____________

  2. Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________

  3. Can you and your sister skate? – Yes, ______________

  4. Can Mary ski well? – No, _______________


Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

  1. Mary/ can/ well/ cook? _______________________________________

  2. you/ play/ can/ football? _______________________________________

  3. write/ a song/ he/ can? _______________________________________

  4. Sam/ drive/ can/ a car/ well? _______________________________________


Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, weak, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, strong

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________


Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы

I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.


    1. Is Blackton an English town? _______________________________

    2. Is it clean or dirty? ________________________________________

    3. How many streets do we have in our town? ____________________

    4. What do we have in our town? ______________________________