Unit 1 Test A
Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение
Это ___________ is a tent.
Тот ___________ is a kite.
Эти ___________ are pens.
Те ___________ are books.
Задание 2: Заполни пропуски местоимениями
my, his, her, its
I can see a girl. _________ name is Meg.
I am a pupil. ________ name is Tom.
This is Tom. And this is _______ cat.
Polly is a doll. It is ________ house.
Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:
her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket
Ben Polly Rex
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
_______________ ________________ _______________
Задание 4: Выбери have или has
I __________ a sheep.
She ________ a cat.
You ________ two cars.
He _________ a bike.
Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки
in the morning, in the afternoon, in the evening
I go to school at 8 o’clock ______________________________
I play football at 5 o’clock ______________________________
I am in bed at 10 o’clock _______________________________
Задание 6: напиши по-английски
король _______________ крыло ________________
каток _______________ утро _________________
кольцо _______________ чулок _________________
Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.
Доброе утро! _______________________________
Добрый день! _______________________________
Unit 2 Test B
Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова
r__ad __ear t__ach p__rents
flo__er spea__ c__air sh__wer
Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения
my, his, her, its, our, your, their
Mark has a kite. ….. kite is good.
They have toys. …….. toys are cute.
I have a bike. …… bike is red.
Dolly has a doll. It is ……… doll.
It is a cat. What is ……… name?
Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола
We (read/reads) books in the evening.
Tom (speak/speaks) English very well.
His sisters (sleep/sleeps) at night.
I (play/plays) tennis in the afternoon.
Jane (eat/eats) apples in the morning.
Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо
Образец: I can run well.
I can jump very well.
I can swim but not very well.
help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.
Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.
I like …….. kiss my mum goodnight.
Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.
We like ……. run. We can …… run very well.
He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.
Задание 6: Напиши который час по-русски.
It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________
It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________
It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________
Unit 3 Test A
Задание 1: переведите на русский язык
rainbow sparrow
slow low
dark blue light purple
thin thick
bright grey strong
Задание 2: Вставьте is или are
What colour …… the sparrow?
What colour …… the pigs?
What colour ……. the chick?
What colour ……. lemons?
What colour …….. the flower?
Задание 3: Выберите can или can’t:
Birds ………….. fly.
Dogs ………….. run.
Frogs ………….. read.
Horses ………… speak English.
Pigs ………….. eat apples.
Sparrows ………… swim.
Задание 4: Напишите ответы на вопросы:
What colour is the pig? _______________________________________
What colour are the flowers? _______________________________________
What colour are the turtles? _______________________________________
What colour is the frog? _______________________________________
Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.
My mother is ______________ My grandpa is ______________
She is ____________________ He is ______________________
She is ____________________ He is ______________________
Задание 6: переведите на английский:
радуга темно-красный
молодой светло-зеленый
слабый ярко-желтый
новый узкий
тонкий толстый
Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Unit 4 Test A
Задание 1: переведите на русский язык
long drive
tall wall
clean count
with skate
Задание 2: Напишите числительные словами
12 __________________clocks 15 __________________chicks
18 __________________buses 13 __________________ships
20 __________________cows 17 __________________songs
Задание 3: Допишите ответы на вопросы:
Can you read English books? – Yes, _____________
Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________
Can you and your sister skate? – Yes, ______________
Can Mary ski well? – No, _______________
Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение
Mary/ can/ well/ cook? _______________________________________
you/ play/ can/ football? _______________________________________
write/ a song/ he/ can? _______________________________________
Sam/ drive/ can/ a car/ well? _______________________________________
Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова
thin, old, long, clean, happy,
new, fat, weak, small
sad, young, dirty, thick, short, old,
thin, big, strong
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы
I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.
Is Blackton an English town? _______________________________
Is it clean or dirty? ________________________________________
How many streets do we have in our town? ____________________
What do we have in our town? ______________________________