Джарты Елена Антоновна
Рабочая тетрадь. Английский язык. 5 класс. Тема «Мой дом. Моя комната»
The motto of the lesson:
(Девиз урока)
В познании любого языка
Настрой все мысли на ученье,
Ты лень отбрось, познай себя
И прояви упорство, рвенье.
1. Underline the number of the picture according to your spirit.
(
Подчеркнуть номер рисунка, соответствующий твоему настроению)

1 2 3
2. Оценить по пятибалльной системе.
1 | Хорошо работать на уроке | ν | |
2 | Попробовать себя в разных видах деятельности | | |
3 | Получить хорошую оценку | | |
4 | Быть активным на уроке | | |
5 | Формировать уверенность в себе | | |
6 | Ничего не хочу | | |
Little Mouse.
Little mouse, little mouse,
Where is your house?
Little cat, little cat,
I have no flat.
I am a poor mouse, I have no
house.
Little mouse, little mouse,
Come into my house.
Little cat, little cat,
I cannot do that.
You want to eat me.
Task 1.
Найдите среди геометрических фигур знакомые слова.
Our vocabulary.
a bed – кровать
a carpet – коврик
a sofa – диван
a table – стол
a desk – письменный стол
a chair – стул
a wardrobe – гардероб
a clock – часы
a lamp – лампа
a computer – компьютер
a window – окно
a picture – картина
a shelf – полка
a wall – стена
on the right hand of… – справа
от…
on the left hand of … – слева
от…
in the middle of … - посередине
in the corner of… – в углу
little – маленькая
big – большая
clean – чистая
light – светлая
bad - плохая
good – хорошая
beautiful – красивая,
прекрасная
Task 2.
Разгадайте засекреченные предложения и зачитайте их.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
a | b | c | d | e | f | g | h | i | j | k | l | m | n | o | p | q | r | s | t | u | v | w | x | y | z |
9 | | 8 | 1 | 22 | 5 | | 1 | | 2 | 5 | 4 | | 9 | 14 | | 13 | 25 | | 18 | 15 | 15 | 13 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
20 | 8 | 5 | | 12 | 1 | 13 | 16 | | 9 | 19 | | 15 | 14 | | 20 | 8 | 5 | | 4 | 5 | 19 | 11 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
m | y | | r | o | o | m | | i | s | | c | l | e | a | n |
| | | | | | | | | | | | | | | |
Task 3. “The broken sentence”.
Put the words in the correct order to make sentences.
(Расставьте слова в нужном порядке.)
room, big, my, is.
________________________________ .
the, is, chair, the, at, desk.
________________________________ .
little, the, is, lamp.
________________________________ .
have, room, I, a, my, bed, in.
________________________________ .
a, have, shelf, the, wall, on, I.
________________________________ .
Task 4. Try to guess. (Отгадай загадки.)
I have it in my room.
It is small. I have books on it.
It is not a table. What is it?
_________________
I have it in my room.
I can sleep on it.
What is it?
__________________
I have it in my room.
It is at my desk. I can sit on it.
What is it?
__________________
Task 5.
Who lives in this house? (Кто живет в этом доме?)




6. Оценить по пятибалльной системе.
1 | Хорошо работать на уроке | | ν |
2 | Попробовать себя в разных видах деятельности | | |
3 | Получить хорошую оценку | | |
4 | Быть активным на уроке | | |
5 | Формировать уверенность в себе | | |
6 | Ничего не хочу | | |
7. Underline the number of the picture according to your spirit.
(Подчеркнуть номер рисунка, соответствующий твоему настроению)



1 2 3