Личностные: формировать положительное отношение к учению, к познавательной деятельности, осознавать свои трудности и стремиться к их преодолению, формировать способность к самооценке своих действий, поступков.
Регулятивные: формировать у учащихся способность организовывать свою учебно-познавательную деятельность, формировать умение принимать и сохранять учебную задачу.
Познавательные: способствовать формированию умения осознавать познавательную задачу, читать и устанавливать смысловые соответствия при восприятии речи на слух.
Коммуникативные: формировать умение вступать в диалог с учителем, одноклассниками, участвовать в общей беседе, соблюдая правила речевого поведения, формулировать собственные мысли о проблемах окружающей среды, высказывать и обосновывать свою точку зрения, осуществлять совместную деятельность в парах, в рабочих группах с учетом конкретных учебно-познавательных задач.
Предметные: употреблять в речи лексические единицы по теме «Отдых», употреблять Настоящее Совершенное Время.
Развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию: языковую догадку, сопоставление языковых явлений в изучаемом и родном языках.
Развивать познавательные универсальные учебные действия , в том числе, умения пользоваться словарями, планировать и осуществлять учебно-исследовательскую работу.
Развивать познавательные интересы за рамками урока.
Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.
Воспитывать уважительное отношение к изучаемому языку.
Ход урока.
IНачало урока Организационный этап. | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
1.Приветствие. | Good morning, boys and girls! Glad to see you. Sit down, please | Good morning,teacher! |
2.Создание иноязычной атмосферы (актуализация знаний) Создание мотивационной базы и вовлечение учащихся в иноязычное общение Включить звук самолёта. | My name is Azat Shamil’evich. Today I will be your captain today. I am glad to see you on the board #2. Please, wear your seatbelts. Every body, pay attention to your desks. What can you see? | Students are answering to the questions. We can see tickets. |
3. Выход к теме. Выход к теме. Постановка цели и задач урока. | -“You’ve got … tickets for the exciting trip to…”And where to? You will guess,if you do the puzzle. Please, find your envelopes | Students open the envelopes |
| -Work in pairs, please. But before study the rule of working in pairs and in groups. | |
| -What do these pictures have in common? Have you ever been on holiday? Have you ever sent postcards? Have you ever taken photos? | -They show us summer holidays |
| -And where will we go today? You are right. Today we will go to the holidays.. Now, take your guide papers and write down the date and the theme of our lesson. | -We will go to the holidays. |
Тема | -My friends, can you name the theme of the lesson? | -The theme of the lesson is “Holidays”. |
Цель | -Right you are. What is the aim of our lesson? | -The aim of the lesson is to learn to talk about holidays. |
Задачи | -We have got a problem to solve. Every problem or question should be solved. We should find a solution, a way. So, what are the tasks? -Good. You’ve named the tasks of our lesson. They will be the stages of the lesson. | -The tasks of our lesson are: 1. to learn new words 2. to read the text 3. to learn a new grammar rule 4. to practice our skills |
Инструкция о путеводителе. Хоровая работа Баллы проставляются на листах самооценки | -First of all we should get ready: learn some new words. Take your guide papers. Look through the 1st task. Listen to the text. Then, fill in the missing words. Have you ever met new words? Are they familiar for you? . -Match the words to the pictures. Check your answers on the screen. Now, look through the tasks of our lesson. What have we done? | Students underline the words …. Students read the words after the teacher. Students match the phrases to the pictures and sum up their points. -We learnt new words. |
Чтение текста об отдыхе Сопоставляют клише приветствия, основной части, прощания Знакомятся со структурой письма Формула! | - let’s read the text -OK. Let’s translate it. -Was it difficult for you? What is it? Can you match the paragraphs to their meanings? (структура письма) Count your points, please. What have we done? Now, let’s do ex.3. find the adjectives and write down it. Let’s read and translate them. Can you name all sentences with Present Perfect Tense? Which wordsare repeated? Right, you have…What about the words after the Have? Underline them. To find out the information, you can open your books on p.GR10 Find these words in the list of irregular verbs. -Yes, you are right, and they’re in the third form. What have we got? We have got a structure of Present Perfect . | Students are reading and translating the text. -No, it was’t Students name all sentences with Present Perfect Tense Have+Verb3 Have gone= ушёл Have been= побывал |
Первичное закрепление. | -Would you like to make your own sentences in Present Perfect? Work in pairs. Task 4. What should we do in this exercise? What have we done ? | -Yes, we do! -We should fill in the gaps, using the verbs has gone and has been |
Работают в группах | Unfortunately, our trip ends. I offer you to write a letter. What is the task? You should write the letter according to the rule. Let’s work in groups. Don’t remember about the rules of working in groups! What have we done in this exercise? | To write a letter. Students work in groups. -We have written the postcards |
Рефлексия | So, let’s sum up our lesson. What were our tasks? Did we make them? | -The tasks of our lesson were: 1. to learn new words 2. to read the text 3. to learn a new grammar rule 4. to be able to apply our knowledge in practice |
Контроль и самопроверка знаний | Let’s check your knowledge. Match the verbs and their forms. | Fly ridden Shake gone Ride flown Go shaken See seen |
Объяснение домашнего задания | Your homework is: 1. to learn new words 2. ex.6 on p.60 3. ex.7 on p.60 The lesson is over, goodbye! | -Goodbye! |