СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока-игры по теме "Цвета"

Нажмите, чтобы узнать подробности

данная разработка может быть использована при планировании итогового урока по теме "Цвета" или как сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока-игры по теме "Цвета"»

Урок-игра по теме «Цвета»


Уровень: А1

Класс: 2 (первый год обучения)

Длительность урока: 45 мин.


Тема урока: “Colours”


Лексические единицы: colour, colourless, yellow, black, blue, grey, green, white, orange, pink, red, purple, brown, rainbow, please, to draw, Colourland

Фразеологические единицы:

Is it…?

Yes, it is.

No it is not.

Who is this? – This is…

That is right.

It is (not) fair.

You are welcome.

Close your eyes.

Open your eyes.

Don’t worry

Let’s go!

We are ready.


Ход урока:

1. Орг. момент :

Teacher: Good day, my dear!

Class: Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

Teacher: I am also glad to see you.

Teacher: Let’s check your home task. Tell about your favourite colour. Where we can find it?

2.Формулировка темы урока: (играет музыка)

Colours all around

Everywhere you go.

Yellow’s in the sun,

White is on the snow.

Colours all around,

You just look and see,

Colours make a bright world

For you and me.


Now look for purple, stand in a circle.

Look for blue, tap with your shoe.

Now look for yellow, smile to your fellow.

Look for black and jump right back.


Teacher: Today is a very unusual day! We have a guest. Who is this? (выходит ученик в костюме Чаклза) (Role Play)

Pupil 1: This is Chuckles.

Teacher: Good for you.

Chuckles: Hello, friends. My name is Chuckles. It is nice to meet you.

Class: It is nice to meet you, too.

Chuckles: Let’s go to the Colourland. My friend the Queen Rainbow lives there. I think you’ll like it. Close your eyes and repeat after:

Teanny, meany, tammy, tend

I want to fly to Colourland!

3. Основная часть урока (Theatrical Performance):

(на экране изображение черно-белое изображение страны)

Chuckles: Open your eyes. We are in Colourland. What is wrong? Where are the colours? (выходит королева в белом платье и подходит к Чаклзу)

Queen Rainbow: It is me,the Queen Rainbow, Chuckles. You are with your friends. My country was beautiful. There were a lot of colour-cities. Та But sly Eraser steals all the colours. Now my country is colourless. We are sad now.

Chuckles: Don’t worry, your Queen. We’ll help you.

Queen Rainbow: Oh, it’s difficult. Do you know all the names of colours?

Chuckles: Yes, we do. Friends, let’s go! (Чаклз и Королева уходят)

(На экране появляется изображение пещеры, выходит Eraser с сумкой в руках, за ней выходит Чаклз)

Eraser: Ha-ha-ha. Do you want to have my magic colours?

Chuckles: That’s right.

Eraser: And if you fail the colours will be mine and everything will be colourless, е-hе-hе-hе.

Chuckles: We are ready.

Eraser: Well, the first task:mmm… solve the riddles.

Синеву небес люблю

И любимый мой …

Pupil 1: Blue.

Eraser: (удивленно) That’s right.

Розовые розы падают на ринг

По-английски розовый будет точно…

Pupil 2: Pink.

Eraser: Вот маков душистых букет

А цвет называем их…

Pupil 3: Red.

Eraser: И зимой, и летом цвет у елочки один

По-английски называем мы зеленый…

Pupil 4: Green.

Eraser: Щедро поливает дождь

Морковку, цвета…

Pupil 5: Orange.

Eraser: Делать снеговика давай,

Пока идет снежок, он цвета…

Pupil 6: White.

Eraser: Кудрявый негритенок Джек

От солнца стал совсем уж…

Pupil 3: Black.

Eraser: Серый волк-гроза зверей

Носит шубку цвета…

Pupil 2: Grey

Eraser: (обижено) It’s not fair.

Chuclkes: It is fair. What’s next?

Eraser: Guess the colour. (см.приложение№1)

Chuckles: The letters change the place, put them in the right order.

Eraser: (ехидно) Aha…You don’t know….

Chuckles: No, we are ready.

Pupil 1: Yellow - желтый

Pupil 2: White - белый

Pupil 3: Black - черный

Pupil 4: Red - красный

Pupil 5: Pink - розовый

Pupil 6: Purple - фиолетовый

Pupil 3: Brown - коричневый

Pupil 1: Green - зеленый

Pupil 4: Orange - оранжевый

Pupil 2: Grey - серый

Pupil 5: Blue – синий

Eraser: But you’ll never cope with my next task. Repeat after me. (Физминутка – играет ритмичная музыка, дети поют песенку и выполняют движения) All together!

Step, step, clap, clap! (2 раза)

Turn yourself around,

Step, step, clap, clap! (2 раза)

Please, touch the ground.

Step, step, clap, clap! (2 раза)

Please, bend down!

Step, step, clap, clap! (2 раза)

You can sit down.

Eraser: Now, solve the crossword. (см. приложение №2) (кроссворд висит на доске)

Chuckles: Let’s do it. (дети подходят к доске по очереди и записывают слова в клеточках)

Eraaser: I give you the most difficult task. (см.прриложение№3)

(дети работают в группах, выполняют задания)

Eraser: (со злостью) Try to read the text. It’s very very difficult. (см. приложение №4)

(учащиеся читают текст)

Eraser: Ааааааа!!!(Хватается за голову) It’s not fair. I don’t give the colours.

Chuckles: You promised.

(Убегает, а Чаклз пытается поймать её и сумка с красками остается у него)

Chuckles: Now we have colours. But there are only five colours. (на экране появляется картинка с изображением волшебного королевства, где есть только красный, желтый, синий, белый и черный цвета).

Pupil 1: Let’s mix the colours.

Chuckles: Let us do it.

Pupil 1: mix blue and yellow we’ll get green.

osnayko: Good for you. (на картинке на экране появляются зеленые элементы)

Pupil 2: Mix red and white we’ll get pink. (на картинке на экране появляются розовые элементы)

Pupil 3: Mix yellow and red we’ll get orange. (на картинке на экране появляются оранжевые элементы)

Pupil 4: Mix black and white можна we’ll get grey. (на картинке на экране появляются серые элементы)

Chuckles: That’s right. You are so clever.

Pupil 5: Mix blue до red we’ll get purple. (на картинке на экране появляются фиолетовые элементы)

Pupil 6: Mix blue, yellow and red we’ll get brown. (на картинке на экране появляются коричневые элементы)

Chuckles: Friends, look, all colours are back. Hurray!!! (появляется королева в ярком платье)

Queen Rainbow: Thank you very much, Chuckles. Thank you very much, children. My country is bright again.

Chuckles: You are welcome. But children, it’s time to go home. Сlose your eyes, friends, and repeat after me:

Tetty, metty, fatty, mome,

I want to fly back home!

4. Заключительная часть:

Chuckles: Open your eyes, please. Wow! I like our trip.

Teacher: Do you like Colourland, children?

Pupil 1: Yes, we do!

Teacher: Whom do you meet there?

Pupil 2: Queen Rainbow, Blot and colours.

Teacher: Ok. What colour is the sun there?

Pupil 3: Yellow.

Teacher: Right you are. And what is the colour of sky?

Pupil 4: It’s blue.

Teacher: What is the coulour of grass?

Pupil 5: It is green.

Teacher: What is the coulour of flowers?

Pupil 6: They are purple, blue, yellow, pink, red, white and orange.

Chuckles: You are welcome. Please, friends draw me your pictures of Colourland.

Teacher: Next time bring me your pictures of Colourland. Good bye, my dear.

Class: Good bye.

5. Домашнє завдання: (объяснение домашнего задания):

Teacher: Open your day books and write down your home task.

6. Подведение итогов и оценивание учащихся.










































Приложение №1

Раздаточный материал.









































Приложение №2

Образец кроссворда




















































Приложение №3

Таблица для игры «Волшебное колесо»

















Приложение №4

Образец текста для чтения