СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока на тему "Экология". 8-9 класс.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Упрощенный вариант урока нового открытия на тему Экология для старшеклассников. По умк "World Wider3"

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока на тему "Экология". 8-9 класс.»

Разработка планов занятий по иностранному языку в школе для модели СLIL: Экология/Иностранный язык

Представим план-конспект проведенного урока:

  1. Организационный момент:

Hello, dear children! I am so glad to see you. Please, sit down.

Hello, teacher!

    • Who is absent today? Let’s check!

    • What day is it today?

    • What day of week is it today?

    • What’s the weather like today?

  1. Введение в тему:

-Students, have a look at the screen and guess what we are going to speak about? (см. Рисунок 2)











Рисунок 2 – Для ввода новой темы урока

-Yes, of course, we are going to talk about Ecology and some environmental problems.

3) Ввод новых лексических единиц для дальнейшего обсуждения проблематики. The effect that humanity is having on the environment is becoming ever-more important. At this point there is no denying the fact that our environment is changing. Hundreds of studies have been conducted to demonstrate that this is happening and it is having an effect on life around us.

Have a look at the whiteboard, there is some new vocabulary, let’s pronounce it and guess what it can be…

3)Обсуждения проблематики с помощью визуального материала.

-Students, you have a picture on your table, please look at this. (см. рисунок 3)




Рисунок 3 - Экологические проблематики

What can we say about the main ecological problems?

На данном этапе происходит обсуждения проблематик с помощью новых слов и уже известных обучающемся 10 класса.

  1. Следующий этап-этап «аудирование» (см. рисунок 4).

- Now you are going to listen to radio programme about rubbish routine. And then we will discuss it.












Рисунок 4 - Задание по аудированию

-Well, you have some interesting questions and I offer you to speak about it.

  1. Повторение грамматического материала на основе поставленной проблематики урока.

Обучающимся предлагается вспомнить грамматический материал по теме Past perfect. Объяснить, как используется время, и при каком условии(см. рисунок 5).


















Рисунок 5 - Грамматический справочник

-Students, now you know more about ecological problems and we can make sentences on this topic with the help of Past Perfect. Let’s do the task. Have a look at your sheets of papers (см. рисунок 6).
















Рисунок 6 - Задание по грамматике

  1. «Слово эксперта»- данный раздел посвящен монологу учителя об экологических проблемах и как люди должны сохранять мир, в котором они живут:

Ecology problems.

Since ancient times Nature has served man, being the source of his life. People lived in harmony with environment and it seemed to them that natural riches were unlimited. But with the development of civilization man’s interference in nature began to increase.

Every year world industry pollutes the atmosphere with about million tons of dust and other things. As a result some rare species of animals, birds, fish and plants disappear forever. Many cities suffer from smog.

The pollution of air and the world’s ocean, destruction of the ozone layer is the result of man’s careless interaction with nature. Environmental protection is of a universal concern. That is why serious measures to create a system of ecological security should be taken.

Some progress has been already made in this direction. Countries - members of the UNO - have set up environmental protection agencies. Numerous conferences have been held by these agencies to discuss problems facing ecologically poor regions including the Aral Sea, the Urals, Kuzbass, Donbass. An international environmental research center has been set up on Lake Baikal. The international organization Greenpeace is also doing much to preserve the environment.

But these are only the initial steps and they must be carried onward to protect nature.

At the end of the lesson, I would like you to the list of “Green tips” which we should follow in order to save our planet.

Дети работают в парах, которые распределил учитель путем метода «сильный - слабый». Фразы, которые были даны детям, поможет им логично и правильно связать свои предложения (см. рисунок 7).

Рисунок 7 - Слова-связки для монологического высказывания

  1. And now children, today we are talking a lot about the environment, about the problems of environmental pollution and what do people do and what must they do to protect nature from further pollution, to keep the earth clean, to keep people healthy.

To save our environment we should:

  • Not pollute the planet;

  • Care about animals;

  • Feed birds in winter;

  • Recycle paper, newspaper and metal;

  • Invent new energy;

  • Organize ecology lessons: bird day, animal’s day.

  1. Домашнее задание: нарисовать плакат на тему «Проблемы экологии и их решения»

-Our lesson is over. Thank you.



© 2021 401 0