Начало урока. Организационный момент. Введение учащихся в ситуацию общения. Организация беседы направленной на новый материал. T: I’m glad to see you! How are you today? Речевая разминка. Постановка проблемы урока Please, look at the title of the text and tell me what will this unit be devoted to? (“a life on the streets”) T: Right you are. Работа с текстом Ученики слушают и следят по тексту. В группах готовят 3 вопроса о том, что бы они хотели узнать из текста. Затем они говорят, нашли ли они нужную информацию. Проверяется понимание прослушанного текста ( упр.3 стр.84-работа в парах/в группах, проверка выполненного задания) Введение лексики и первичное ее закрепление Now, let’s discuss the text using the key words. Look at the words in bold and give us their definitions one by one.(работа в парах/ в группах, проверка выполненного задания) - учащиеся в группах составляют вопросы к тексту, используя новый лексический материал, затем задают вопросы группа- группе и отвечают на них. Дискуссия в группах T.: And now I would like you to divide into 2 groups and discuss what measures need to be taken by the government to improve social life in our country. Составление проекта T.: Very well… In order to put all your ideas into action, I suggest that in groups you make your own program to help homeless people. Each representative of the group should be responsible for his own area. Самооценка /взаимооценка T.: Think about your own work during the discussion and give yourself/each other a score, filling in the self-evaluation card. Подведение итогов урока. Well, today we have worked hard and your ideas were very good. I hope that one day you will be able to fulfil all of them in the future. Домашнее задание. Write down your home task please. … Thank you very much for the lesson. Bye, Bye! | St.: I’m fine/ OK/ Thanks, and you?/ St: I suppose it is about homeless people who ended up living on the streets. Аудиозапись, текст Приложение 1 foster: official care by the government couches: along seat for two or three people shivering with cold: to be so cold that it causes the person to shake odd night: occasional night cramped: having not enough space for the occupants drug addicts: people who are dependant on an illegal drug filthy: very dirty choke: to lose the ability to breathe make ends meet: to just cover all your essential living expenses toss: throw posh: expensive dignity: a person’s sense of importance and value vicious circle: a problem or difficult situation that creates new problems which cause the original problem again self-esteem: how you feel about yourself Ученики обсуждают проблему в группах. Затем ученик от группы обобщает дискуссию. Ученики в группах составляют проект, который поможет улучшить жизнь бездомных. Затем представляют мини-проект. Ученики заполняют таблицу самоконтроля, оценивая свою работу в группах. 19-20 баллов- «5» 18-15 баллов- «4» 14-11 баллов- «3» Ss.: Goodbye! |