СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Развернутый план –конспект урока в 8 классе на тему «Going to places: The world of travelling».

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок создавался при помощи УМК: Учебно-методический комплекс “English”  для 8 класса с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей авторов О.В. Афанасьевой и  И.В. Михеевой - М. : Просвещение, 2009

Цели :

-совершенствование грамматических навыков, навыков говорения, аудирования, путем выполнения письменных упражнений.прослушивания  текста,составления диалога.

- воспитание уважения к культуре и обычаям страны изучаемого языка

- развитие логического мышления, внимания, памяти и речемыслительной активности учащихся

- развитие диалогической речи, на основе прослушанного текста

     Задачи:

-повторить пройденный материал по теме  the rules of travellers

- закрепить грамматический материал  изученный на предыдущем уроке,

- ознакомить с культурой страны изучаемого языка (презентация Канада)

 - тренировка навыков аудирования с целью извлечения основной информации

 - развить умение высказывать мнение

 - развить фонетические навыки( фонетическая зарядка)

Просмотр содержимого документа
«Развернутый план –конспект урока в 8 классе на тему «Going to places: The world of travelling».»

Публиковалась в open class.ru 29/01/15

Развернутый план –конспект урока в 8 классе на тему «Going to places: The world of travelling».

УМК: Учебно-методический комплекс “English” для 8 класса с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей авторов О.В. Афанасьевой и И.В. Михеевой. - М. : Просвещение, 2009. Act. Book .

Этап урока

Речь учителя

Речь учеников

Время

Организационный момент:

-приветствие







-речевая зарядка






-сообщение темы и плана работы на урок




Good morning children. Sit down please. Who is absent today?

-ok, Who else? Алина am I right.

-ok, good for you, sit down please.


What is the weather like today? What could you tell me about today’s weather? Who else? Ok, kate?

Nikita?-ok. That’s all? Ok.

Do you know the theme of our lesson? Look at the blackboard there are a lot of pictures, try to guess. Rise your hands. Now, let’s talk about you. Do you like traveling?

How often do you travel? Never?






Камиля: today is absent Утукина.

-Yes, Хабибуллина.








Камиля raised her hand.

Kate: today is cold and snowy.

Nikita: there is no sun.

Ch: Yes.






Диляра: travelling.

Ch: yes

Twice a year.




30сек






30сек







30сек

Основная часть:


-проверка текста путем опроса(first rules for travelers)





















-закрепление грамматических правил




-упражнения по грамматике




-презентация ( Canada)












-аудирование текст Канада + вопросы по тексту


























-составление диалога на тему travelling.Canada.












-фонетическая зарядка




I believe you remember first rules for travelers, let’s check it.

How could you demonstrate the respect of the country and people?

Yes, you’re right. Thank you very much.

Do you know,knowing a foreign language is useful for travelers?iis it useful for you as a traveler to know English? Полезно ли, стоит ли вам знать язык?why? ok, try to explain. ok, may be it is useful because you can communicate with the other people. Am I right?

Should we know the geography of the country before going there?

What kind of travelling do you see here?

We talked about the rules of for travelers, and we use grammar in it, mind the rules, open your books at page 198 let’s revise them. Kate,read the first column.


Now ex.26,27


Now look at the blackboard, let’s do this exercise.

Thank you very much, now have you ever been in Canada? Do you know something about this country. There is a little presentation about this amaising country.


Before we will listen the text about Canada look at the blackboard there are a few unknown words repeat after me.

Ottawa[ ]

Toronto[ ]

Montreal[ ]

Vancouver[ ]

Now listen to the text very attentively.

Canada

The name Canada is believed to come from the Indian word Kanata, meaning “village” or “ community”. This fact alone shows the native population of the country consisted mostly of Indian tribes. Now Canada is the world’s second largest country after Russia and the largest country in the Western Hemisphere. The country is so wide that six distinct time zone lie within its borders. И.т.д.

Now answer my questions: the name Canada comes from an Indian or French word? The largest country in the world is Canada or Russia?

What are the biggest cities of Canada?

Right you are.

Try to do a dialogue about travelling. A little dialogue.

Камилла и Кирилл are you ready?






That’s great.the next one Камилла и Диляра.


Let’s revise Our tongue twisters: the big black bug bit the big black bear but the big black bear bit the big black bug back.

A sailor went to see, to see what he could see, but all he could see was sea sea sea.







Камилла: knowing manners.










Ch: yes







Ch: yes.


Ch: yes, not to lose the way.

Ch: by bicycle, by plain, on ship, on horse.






Ученики читают правило.( см прил.1)




Ученики выполняют упражнения.( см прил.2,3)




Ch: no




Смотрят презентацию.








Повторяют слова




Слушают текст























Ch: the name Canada comes from an Indian word.


Ch: The largest country in the world is Russia.

Ch: Ottawa and Montreal are the largest countries.




-Where is my bag?

-I think it’s in your room.

-I need it.

- where are you going?

- I’m going to NYcity now

-why?

- because I don’t have enough money/

- ok, but I’ll stay here. Good luck

-good bye.


И.т.д.




Ch: the big black bug bit the big black bear but the big black bear bit the big black bug back.


Ch: A sailor went to see, to see what he could see, but all he could see was sea sea sea




5мин























4мин






7мин




3мин













10мин




























7мин














5мин


Заключительная часть:

-итог урока




-домашнее задание



-объявление оценок





-организационное окончание урока


And at the end our lesson we did a lot of exercises, listen to the text, revise our grammar rules and tongue twisters.


Your home task to learn by heart this text p190-192.


Валеева Камилла, Камиля, Эмиль, Никита, Кирилл, Артем, Катя get 5.

Рита ,Влада, Рома, Камилла get 4


You worked hurd. Thank you for your attention. You may go, good bye.









Записывают домашнее задание.










Thank you dear teacher. Good bye.


1мин






30сек





1мин







30сек