7.03.2019 год- 11.03.2019 год. 6 «Б» класс
Дарсны темасы: Санавлукъланы гьакъындан англав. Простой ва къошма санавлукълар.
Дарсны мурады: Яшланы янгы тема булан таныш этмек;
Яшлагъа сёзлени тюрлю лексика маънасын ачыкъ этмек;
Тилге бакъгъан сюювюн артдырмакъ;
ТЮЗ ва арив язывну талап этмек..
Къураллар: китап, языв иш тетрадлар, карточкалар, таблица.
Дарсны юрюшю.
Къурулуш мугьлет.
Муаллим.
- Ана тилибиз бизин хазнабыз. Мен шу дарсны ана тилге багъышлангъан шиъру булан башлама сюемен.
Ана тилим бай сезден
Охугъанлар таныжакъ
Билмейгенлер тартынмай
Уьйренербиз астаракъ.
Сезлюк иш. «Артыкъ сез».
Яшгъылт, сари, узун, алты, дёгерек.
-Яшлар, къарайыкъ гьали. Шунда сизге берилген сезлер бар. Шо сезлени арасында бириси артыкъ. Табыгъыз шо сезню.
-Къайсы сездюр?
-Неге артыкъдыр?
-Нени англата олар?
-Артыкъ сез нени англата?
-Къайсы тил гесим англата санавун?
-Бу тил гесимден къайры сиз къайсы дагъы да тил гесимлени билесиз?
-Бизин артыкъ сезюбюзге сорав салайыкъ.
- Нени англата нече? деген соравгъа жавап береген сезлер?
-Санавун англата буса, нече? деген соравгъа жавап бере буса къайсы тил гесимдир дагъы шу сез?
-Тюз айтасыз санавлукъ.
-Бугюн биз сизин булан санавлукъланы гьакъында дарс юрютежекбиз. Язайыкъ бугюнгю теманы.
3.Айтывлвлар ва чечеген емакълар
- Яшлар, санавлукълар айтывларда ва чечеген ёмакъларда, шиъруларда да ёлугъа. Къарайыкъ гьали.
Беш бутагъы тенг тюгюл
Бир терекде он эки бутакъ,
Гьар бутакъда отуз алма.
Алманы бир яны акъ,
Бир яны буса къара?
-Нечик санавлукълар къоллангъан?
-Сизин алдыгъыздагъы «Къарчыгъа» журналда нечик шиърулар, айтывлар яда чечеген ёмакълар тапгъансыз? Охуюкъ гьали.
(Яшлар охуйлар шиъруланы яда чечеген ёмакъланы)
4. Шиъруну уьстюнде ишлев
-Гьали слайдагъы шиъруну охуп къарайыкъ.
Къаргъа йыгъылды Мурад,
Ону артындан Калимат,
Ону артындан Рагьимат,
Ону артындан Яраш да,
Ону артындан Къураш да,
Сыртындан тюшдю Атав
Чалхасындан Маматав,
Мамаш тюшдю тюбюне
Маматавну уьстюне
Барында гётере къар
Къарда яшлар нече бар?
-Айтыгъыз гьали къарда яшлар нече бар?
-Тюз айтасыз. Сиз санап да бажара экенсиз.
- Гьали мен сизин тергевлюгюгюзге къарама сюемен.
Оюн «УЬЧ БЁЛЮКГЕ БЁЛЮВ»
-Гьали къарагъыз, сизге берилген сезлени уьч белюкге белме герек.
Улан, етти, отуз,
аш, он беш, элли беш.
-Гьали тептерлеге уьч белюкге белюп языгъыз.
-Сиз оланы негер кюрчюленип тапкъырлагъа белгенсиз?
-Тергевлю къарагъыз гьали санавлукъгъа: не башгъалыгъы бар оланы?
(Доскагъа яшлар чыгъып, сезлени уьч тапгъыргъа тизелер.
Гьар тапгъыргъа тергев бердиртемен.)
-Нече сезден этилинген етти деген санавлукъ?
-Он беш нече сезден этилинген?
-Бир сезден этилген санавлукълагъа простой санавлукъ деп айтыла (уьстюне простой деп язаман). Эки яда бирден артыкъ сезлерден этилген санавлукълагъа къошма санавлукълар деп айтыла. (уьстюне къошма деп язаман).
-Эки де белюкню узатайыкъ. (Яшланы бириси доскада узата, къалгъанлары тептерлеринде)
-Къарайыкъ нечик санавлукълар язылгъан доскада.
-Сиз къайсыларын язгъансыз, охуюкъ.
-Неге айтыла биринчи белюкдеги санавлукълагъа простой деп?
-Экинчи белюкдегилеге неге айтыла къошма деп?
Карточкалар булан ишлев.
Карточкаларда санавлукълар салынмагъан. Яшлар тийишли ерлеге санавлукъланы салалар. Сонг бирче авуздан тергейбиз.
Карточкаларда шулай текст бар:
2, 22, 1941, 150, 1418.
Примерлени уьстюнде ишлев.
-Сиз математиканы кеп сюесиздир. Карточкаларда берилген примерлени авуздан айтыгъыз.
Масала: 67-49=18 Алтмыш еттиден къыркъ тогъуз тайса къала он сегиз.
Физминутка.
Китап булан ишлев.
Тапшурув 214
-Бюртюклени орнуна ярты, ярым деген сезлени къыйышагъанын салып языгъыз.
(тапшурувда шулай текст берилген)
Автобус гелмей къалып, сагьат …. къатма тюшдю. Гьарибиз …. къап ун гетерген эдик. Мен терекге бир челек …. сув текдюм. Ахтарыв ишлер …. йыл юрюлежек. Экспедиция ай …. къайтажакъ.
Яшлар тапшурувну язып битген сонг, авуздан тергейбиз.
Мульфильмге къарав.
-Яшлар, сиз кеп сюесиздир мультфильмлени? Гьали сиз тергевлю къарагъыз, мен сизге соравлар бережекмен.
(къарап битген сонг)
-Нечик санавлукълар эшитдигиз?
-Къайсы белюкге гире шо санавлукъ?
-Къайсы жанланы гердюгюз?
-Жанланы биз сюйме герекбиз. Олар бизин гиччи къурдашларыбыз.
Уьйге иш.
ТАПШУРУВ 196
Дарсны натижасы.
МКОУ «Чонтаульская СОШ№2»
Кизилюртовский район
Урок родного (кумыкского) языка в 6 классе
«Санавлукъланы гьакъындан англав. Простой ва къошма санавлукълар»
На муниципальном уровне
Подготовила и провела
учитель родного языка и
литературы Атаева З.М.
2019 уч.год.
Отзыв об открытом уроке родного языка, которое прошло муниципальном этапе 7.03.2019 год- 11.03.2019 год. 6 «Б» класс
Урок провела учитель родного языка Атаева Зумурут Марутутовна на тему «Санавлукъланы гьакъындан англав. Простой ва къошма санавлукълар».
Учитель родного языка и литературы владеет методикой объяснения нового материала. В начале урока учитель сообщила тему, а цель урока поставила как проблемную ситуацию, дав возможность учащимся самостоятельно поставить цели урока, тем самым создала благоприятный психологический микроклимат, настрой на четкую и организованную работу.
Стиль урока доброжелательный, создающий творческую атмосферу делового сотрудничества. Актуализация базовых знаний была осуществлена с помощью таких форм работы как фронтальная работа по вопросам теоретического материала и индивидуальная работа по карточкам. Этапы урока логичны. Наглядность и доступность изучаемого материала обеспечивается эффективностью использования ИКТ на различных этапах урока.
Содержание заданий для закрепления материала подобраны таким образом, чтобы учащиеся могли ориентироваться в своей системе знаний и имели возможность самооценки собственной работы.
Учитель английского языка
МКОУ «Чонтаульская СОШ№2 Койчуева З.А.
Отзыв об открытом уроке родного языка, которое прошло муниципальном этапе 7.03.2019 год- 11.03.2019 год. 6 «Б» класс
Урок провела учитель родного языка Атаева Зумурут Марутутовна на тему «Санавлукъланы гьакъындан англав. Простой ва къошма санавлукълар».
Урок Атаевой З.М., учителя родного языка и литературы, организован и проведен на достаточно высоком профессиональном уровне. Структура урока соответствует требованиям к построению современного урока. На уроке продуманно использованы современные педагогические технологии: здоровьесберегающие, информационно-коммуникативные, уровневая дифференциация, проблемное обучение.
По своему типу урок изучения нового материала с элементами систематизации и обобщения пройденного материала. Все этапы урока четко спланированы и выдержаны. Стиль урока доброжелательный, создающий творческую атмосферу делового сотрудничества.
Учитель использовал разнообразные формы работы на уроке: взаимопроверка, беседа, дифференцированная работа по карточкам, работа в группах, комментированное письмо, творческая работа.
Темп урока высокий, учащиеся понимали учителя, были активны, показали хорошие знания при опросе теоретического материала и при выполнении практических заданий.
Урок был проведен на высоком методическом и теоретическом уровне, был насыщен наглядностью, дидактическим и раздаточным материалом. Применение ИКТ на всех этапах урока позволило заинтересовать учащихся и поддержать высокий уровень мотивации к изучаемому материалу.
Урок был отлично спланирован, цели были достигнуты, оценивание было проведено объективно.
Учитель русского языка
МКОУ «Чонтаульская СОШ№2» Акаева З.З.