Организационный момент. Учитель приветствует учащихся и усаживает их. T.: Hello. Sit down, please. I’m glad to see you. Let’s begin our lesson to say “Hello” to each other. This Teddy Bear help us. Hello, how are you? Are you OK? Ch.: OK (fine), thank you, and you? (дети здороваются друг с другом, передавая медвежонка и возвращают его учителю). T.: Well. Let’ begin our lesson. (Учитель подводит детей к тому, чтобы они сами назвали тему урока). Children, I want you to look at the blackboard, at these books and tell me what topic of our lesson is today? Ch.: (Ученики высказывают разные предположения) About school. T.: Yes, you are right. (подходит к доске и открывает название темы урока) Our topic is…«School and School Subjects» Снятие языковых трудностей, семантизация слов, отработка произношения. T.: First let's work with words. Look, listen and repeat. (Учитель показывает на слова, написанные на доске, а ученики повторяют их за диктором). to like to know to hear to think to learn week to be glad easy difficult main Art Physical Education (PE) people language world lucky alchemy dragon Music Mathematics History Russian Literature English Biology (Затем учитель просит повторить эти слова учеников по группам и индивидуально, по цепочке). Let's say them again. The first group says 7 words, then the second group - 7 words and the third group - 7 words. Begin. And now everybody says a word one by one. (После отработки произносительной части задания, учитель дает каждому ученику индивидуальную работу со словами). And now it’s time to give you the next task. Each of you has an activity sheet. I want you to fill in the table. (Учитель объясняет, как выполнить задание). Are you ready? Let’s start! (через несколько минут) Time is up! Let’s read and translate words from the first column (the second, the third one). If you need a dictionary you can use it. (После опроса) Well done. Работа с текстом (парная). Read and listen to the text. Mark as true or false. (Дети читают предложения перед текстом, затем слушают и читают текст за диктором и выполняют задание) Let’ check this task. Read your sentences. Excellent. You are very good pupils. I think we can help Robin to write a story about Misha. Let’s call Robin. (Дети зовут Робина. Учитель выходит за дверь, переодевается, превращаясь в Робина, входит в класс). Работа с текстом (в группах). It’s me, Robin. But I think you are very tide. Let’s move. Let’s make up 3 groups. I want one (anyone) of each group to come to me. 3 pupils will run around these chairs the others will clap hands. (через несколько минут) Stop. Under the chair you can take the next task. It is my story but I can’t to translate any words, help me. (через несколько минут) Are you ready? Let’s read! Работа с текстом (коллективная). Thanks, I must go away, buy! (Робин уходит, появляется учитель) Подведение итогов работы на уроке. Our lesson will be over soon, I want you to tell me how you worked at the lesson, please. (Подведение итогов). Ch.: Все дети оценивают свою работу на уроке в группах. T.: I agree with you. You worked very hard. Thank you. Задание на дом и заполнение карты урока. Now, please write your home task: ______. Please, fill in the card of the lesson and give it to me. ( Звенит звонок) Our lesson is over, bye. |