СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Современный урок по ФГОС

Нажмите, чтобы узнать подробности

В этой презентации дан сравнительный анализ между традиционным уроком и уроком по ФГОС. С данной презентацией я выступала на районном методобъединении учителей крымскотатарского языка и литературы 

Просмотр содержимого документа
«Современный урок по ФГОС»

    Земаневий дерсни Федераль девлет тасиль стандартлары шараитинде амельге кетирюв

Земаневий дерсни Федераль девлет тасиль стандартлары шараитинде амельге кетирюв

    Дерс бала омюрининъ бир къысмы. Бу омюр юксек медений севиеде керчеклешмек лязим.  Дерс – окъув эснасынынъ эсас къысмыдыр.  Оджа ве талебенинъ фаалиети эсасен дерсте асыл ола

Дерс бала омюрининъ бир къысмы. Бу омюр юксек медений севиеде керчеклешмек лязим. Дерс – окъув эснасынынъ эсас къысмыдыр. Оджа ве талебенинъ фаалиети эсасен дерсте асыл ола

     Земаневий дерсте оджа талебенинъ шахсий инкишафында онынъ фааль фикрий осюви, бильгилерни терен ве анълы менимсев, ахлякъий эсасларыны шекилленмеси ичюн чешит имкянларны къуллана

Земаневий дерсте оджа талебенинъ шахсий инкишафында онынъ фааль фикрий осюви, бильгилерни терен ве анълы менимсев, ахлякъий эсасларыны шекилленмеси ичюн чешит имкянларны къуллана

           Талебелернинъ тасиль джерьянында махсус ерни универсаль окъув арекетлери системасы ала:  - тильнинъ къонушув вазифеси;  - тильнинъ бильдириджи вазифеси;  - шахсий вазифеси;  - нутукъны тертипке кетирюв вазифеси

Талебелернинъ тасиль джерьянында махсус ерни универсаль окъув арекетлери системасы ала: - тильнинъ къонушув вазифеси; - тильнинъ бильдириджи вазифеси; - шахсий вазифеси; - нутукъны тертипке кетирюв вазифеси

 Окъув вазиети – бу окъутув процессинде бала оджанынъ ярдымынен чешит окъув шекиллерини къулланып, озь арекетлерининъ фаркъына бара, оны талиль эте, денъиштире биле я да къысмен озь тарифини теклиф эте.

Окъув вазиети – бу окъутув процессинде бала оджанынъ ярдымынен чешит окъув шекиллерини къулланып, озь арекетлерининъ фаркъына бара, оны талиль эте, денъиштире биле я да къысмен озь тарифини теклиф эте.

          Окъутув вазиетини тешкиль этюв бойле къысымлардан къурула:  - баланынъ яшы;  - окъув фенининъ хусусиети;  - талебелернинъ универсаль окъув арекетлери шекилленюв ольчюси

Окъутув вазиетини тешкиль этюв бойле къысымлардан къурула: - баланынъ яшы; - окъув фенининъ хусусиети; - талебелернинъ универсаль окъув арекетлери шекилленюв ольчюси

Федераль девлет тасиль стандартлары боюнджа чалышкъан оджанынъ хасиетнамеси Фен денъишмелери Оджанынъ аньаневий фаалиети    ФДТС боюнджа чалышкъан оджанынъ фаалиети    1. Оджа дерс конспектининъ теркибинден тыш чыкъмаздан файдалана 1. Оджа сценарий шекильде тизильген дерс планынен къуллана Дерске азырлыкъ  2. Дерс материалыны анълатув ве пекитюв. Дерснинъ чокъ къысмыны оджанынъ сёзю ала  3. Планлаштырылгъан ишлерни беджерип етиштирмек  2. Талебелернинъ мустакъиль иджады   2. Дерснинъ эсас къысымлары 3. Балаларнынъ фаалиетини тешкиль этюв: А) малюмат топлав ве онынъ устюнде чалышув;   Б) арекетлернинъ умумийлештирюв усуллары; В) окъув меселелерни къоюв  3. Дерсте оджанынъ эсас макъсады

Федераль девлет тасиль стандартлары боюнджа чалышкъан оджанынъ хасиетнамеси

Фен денъишмелери

Оджанынъ аньаневий фаалиети

ФДТС боюнджа чалышкъан оджанынъ фаалиети

1. Оджа дерс конспектининъ теркибинден тыш чыкъмаздан файдалана

1. Оджа сценарий шекильде тизильген дерс планынен къуллана

  • Дерске азырлыкъ

2. Дерс материалыны анълатув ве пекитюв. Дерснинъ чокъ къысмыны оджанынъ сёзю ала

3. Планлаштырылгъан ишлерни беджерип етиштирмек

2. Талебелернинъ мустакъиль иджады

2. Дерснинъ эсас къысымлары

3. Балаларнынъ фаалиетини тешкиль этюв:

А) малюмат топлав ве онынъ устюнде чалышув;

Б) арекетлернинъ умумийлештирюв усуллары;

В) окъув меселелерни къоюв

3. Дерсте оджанынъ эсас макъсады

4. Талебелер ичюн вазифелерни ифаделев 4. ифаделев: чезинъиз, кочюринъиз. Къыясланъыз, тапынъыз ве иляхре    4. ифаделев: талиль этинъиз, тасдыкъланъыз, бельгиленъиз, схема я да модельни къурынъыз, тюшинип тапынъыз  5. Эсасен фронталь (умумий сорав) 5. Эсасен такъым я да индивидуаль  5. Дерс шекили   6. ана-бабалар окъув процессинде ищтирак этмейлер 6. Талебелернинъ ана-бабаларыны хабердар этюв. Оларнынъ окъув джерьянында иштирак этмеге имкянлары бар   6. Талебелернинъ ана-бабаларынен багъ тутув

4. Талебелер ичюн вазифелерни ифаделев

4. ифаделев: чезинъиз, кочюринъиз. Къыясланъыз, тапынъыз ве иляхре

4. ифаделев: талиль этинъиз, тасдыкъланъыз, бельгиленъиз, схема я да модельни къурынъыз, тюшинип тапынъыз

5. Эсасен фронталь (умумий сорав)

5. Эсасен такъым я да индивидуаль

5. Дерс шекили

6. ана-бабалар окъув процессинде ищтирак этмейлер

6. Талебелернинъ ана-бабаларыны хабердар этюв. Оларнынъ окъув джерьянында иштирак этмеге имкянлары бар

6. Талебелернинъ ана-бабаларынен багъ тутув

7. Тасиль муити 7. Оджа тешкиль эте.  Талебелернинъ ишлерининъ сергиси  7. Талебелер тешкиль эте. Балалар окъув материалыны азырлай, презентациялар кечире 8. 1) фен нетиджелери дегиль де, шахсий ве метапредмет нетиджелери ;   8. 1) фенлер боюнджа нетидже; 8. Окъутув нетиджелери 2) партфолио азырламакъ лязим; 3) талебелер озь-озьлерине къыймет кесе билелер; 2) талебелернинъ партфолиосы ёкъ; 3) эсас баа – оджанынъ баасы; 4) талебелернинъ окъув севиелерини эсапкъа алув, окъутув нетиджелерининъ аралыкъ баалары да муим ерни туталар 4) незарет ишлери боюнджа мусбет баалар муим ерни тута

7. Тасиль муити

7. Оджа тешкиль эте.

Талебелернинъ ишлерининъ сергиси

7. Талебелер тешкиль эте. Балалар окъув материалыны азырлай, презентациялар кечире

8. 1) фен нетиджелери дегиль де, шахсий ве метапредмет нетиджелери ;

8. 1) фенлер боюнджа нетидже;

8. Окъутув нетиджелери

2) партфолио азырламакъ лязим;

3) талебелер озь-озьлерине къыймет кесе билелер;

2) талебелернинъ партфолиосы ёкъ;

3) эсас баа – оджанынъ баасы;

4) талебелернинъ окъув севиелерини эсапкъа алув, окъутув нетиджелерининъ аралыкъ баалары да муим ерни туталар

4) незарет ишлери боюнджа мусбет баалар муим ерни тута

       Фааль янашув черчивесинде дерснинъ теркиби   I. Тешкилий къысым  Макъсат: Талебелернинъ шахсий - эмиетке ляйыкъ севиеде фааль этювге киришюви.   «Беджерип олгъаным ичюн, истейим»

Фааль янашув черчивесинде дерснинъ теркиби I. Тешкилий къысым Макъсат: Талебелернинъ шахсий - эмиетке ляйыкъ севиеде фааль этювге киришюви. «Беджерип олгъаным ичюн, истейим»

           II. Бильгилерни актуаллештирюв  Макъсат: янъы бильгилер ичюн керекли олгъан, огренильген материалны текрарлав. Эр бир талебенинъ индивидуаль фаалиетинде олгъан къыйынлыкъларыны бельгилемек.  III. Окъув меселени къоюв  Макъсат: къыйынлыкъларны музакере этмек. («Не ичюн къыйынлыкълар пейда ола?», «Даа нени  бильмеймиз?» ). Дерс макъсадыны джевап бериледжек суаль я да дерс мевзусы шеклинде илян этмек.

II. Бильгилерни актуаллештирюв Макъсат: янъы бильгилер ичюн керекли олгъан, огренильген материалны текрарлав. Эр бир талебенинъ индивидуаль фаалиетинде олгъан къыйынлыкъларыны бельгилемек. III. Окъув меселени къоюв Макъсат: къыйынлыкъларны музакере этмек. («Не ичюн къыйынлыкълар пейда ола?», «Даа нени бильмеймиз?» ). Дерс макъсадыны джевап бериледжек суаль я да дерс мевзусы шеклинде илян этмек.

           IV. «Янъы бильгилерни ачув»  (къыйынлыкълардан чыкъыув проектини тизюв).  Янъы мевзуларны ве арекет усулларны огренюв этапы.  V. Башлангъыч пекитюв  Бильгилерни пекитюв ве арекет усулларынынъ этапы.  Макъсат: янъы бильгини айтмакъ, таяма ишарет шеклинде язув.  VI. Озь-озюне талиль ве озь-озюне незарет.  Бильгилерни къулланув ве арекет усуллары этапы.  Макъсат: эр кес озю ичюн не япа бильгени акъкъында нетидже чыкъарув

IV. «Янъы бильгилерни ачув» (къыйынлыкълардан чыкъыув проектини тизюв). Янъы мевзуларны ве арекет усулларны огренюв этапы. V. Башлангъыч пекитюв Бильгилерни пекитюв ве арекет усулларынынъ этапы. Макъсат: янъы бильгини айтмакъ, таяма ишарет шеклинде язув. VI. Озь-озюне талиль ве озь-озюне незарет. Бильгилерни къулланув ве арекет усуллары этапы. Макъсат: эр кес озю ичюн не япа бильгени акъкъында нетидже чыкъарув

     VII. Янъы бильгини бильги системасына кирсетюв ве текрарлав.  VIII. Рефлексия  Макъсат: талебелернинъ озь окъув фаалиетини анъламакъ, озюнинъ ве бутюн сыныфнынъ фаалиет нетиджелерини баалав .

VII. Янъы бильгини бильги системасына кирсетюв ве текрарлав. VIII. Рефлексия Макъсат: талебелернинъ озь окъув фаалиетини анъламакъ, озюнинъ ве бутюн сыныфнынъ фаалиет нетиджелерини баалав .

          Земаневий дерснинъ хусусиетлери:  1. Дерснинъ эсас макъсады – окъутув ве тербиелев джерьянында эр бир шахыснынъ инкишафыдыр;  2. Окъувда шахсий ориентирлев янашувыны ерине кетирюв;  3. Фаалиетли янашув;  4.Дерснинъ динамик ве вариатив тешкиль этилюви;  5. Земаневий педагогик усулларны (технологияларны) къулланув.

Земаневий дерснинъ хусусиетлери: 1. Дерснинъ эсас макъсады – окъутув ве тербиелев джерьянында эр бир шахыснынъ инкишафыдыр; 2. Окъувда шахсий ориентирлев янашувыны ерине кетирюв; 3. Фаалиетли янашув; 4.Дерснинъ динамик ве вариатив тешкиль этилюви; 5. Земаневий педагогик усулларны (технологияларны) къулланув.

    Оджанынъ окъув джерьянына мунасебети, онынъ фаалиети, ихтисаслылыгъы (профессионализм), онынъ эр бир талебенинъ къабилиетлерини ачмакъ истеги олмаса, мектеп тасилининъ янъы стандартлары ерине кетирильмеси мумкюн дегиль

Оджанынъ окъув джерьянына мунасебети, онынъ фаалиети, ихтисаслылыгъы (профессионализм), онынъ эр бир талебенинъ къабилиетлерини ачмакъ истеги олмаса, мектеп тасилининъ янъы стандартлары ерине кетирильмеси мумкюн дегиль

     Бугуньки куньде бала окъутув къолай дегиль. Эвель де къолай дегиль эди. Окъумакъ, саймакъ, язмакъны огрете эдилер.  XXI асыр – кешфиятлар асыры, инновациялар асыры, амма балаларнынъ насыл олмасы оджагъа багълы.

Бугуньки куньде бала окъутув къолай дегиль. Эвель де къолай дегиль эди. Окъумакъ, саймакъ, язмакъны огрете эдилер. XXI асыр – кешфиятлар асыры, инновациялар асыры, амма балаларнынъ насыл олмасы оджагъа багълы.

         Презентацияны МБУМ «Курское ОМ» алий категориялы оджасы  Аметова Нурие Меджитовна  азырлады   Дикъкъатынъыз ичюн сагъ олунъыз!

Презентацияны МБУМ «Курское ОМ» алий категориялы оджасы Аметова Нурие Меджитовна азырлады Дикъкъатынъыз ичюн сагъ олунъыз!