Сцена 1 ( на фоне замка)
Ведущий: Once upon a time there lived a knight. He was brave and strong.
(появляется рыцарь)
Рыцарь: Hello! My name is Sir Ector. And this is my elder son.
Kay: Hello! I’m Kay. And this is my younger brother.
Arthur: Hello! My name’s Arthur.
Ector: Kay, it’s time to train. Arthur, where’s my sword?
Arthur: Here it is, my lord.
Kay: Arthur, where’s my spear?
Arthur: Here you are, brother.
Ведущий: ( на фоне кадров тренировки из мультфильма «Меч в камне») In those times knights had many enemies. Every day they trained a lot to be strong and fit. They rode horses, fought with swords and spears, took part in battles and tournaments.
(по окончании сцены из мультфильма)
As you see, Arthur was too young and week to train. But he didn’t feel sad. Every day he met his friend, an old magician, called Merlin, who taught him magic.
Сцена 2 (на фоне леса и избушки в лесу)
(Пространство перед сценой. Волшебник сидит за столом и читает книгу. Филин делает то же самое).
Arthur: Good morning, Merlin. Good morning, Archimedes.
Merlin: Hello, Arthur. Glad to see you. Let’s have our class.
Arthur: What shall I learn today?
Merlin: Let me think. (На фоне появляются белочки из мультфильма)
Oh, I know! Would you like to play with those squirrels?
Arthur: Yes, of course. They look funny. But how can I do it?
Merlin: I’ll teach you. Remember the magic words: ABRACADABRA. I WANT TO BE A SQUIRREL.
Arthur: ABRACADABRA. I WANT TO BE A SQUIRREL
(Звучит волшебная музыка. На сцене появляются 2 белочки. Артур поднимается на сцену в облике белки)
2
Сцена 3 ( на фоне веток дерева).
Sq. 1: Look! A squirrel-boy. Let’s talk to him.
Sq. 2: Hello! Are you new here?
Arthur: Yes. I’m Arthur. What’s your name?
Sq. 2: I’m Stacey. This is my friend Ann.
Arthur: Nice to meet you.
Sq.1: Let’s play. Catch me.
Sq.2: No! Catch me.
Arthur: Okay, girls, catch me. (Артур убегает, белки его ловят и тянут каждая к себе)
Sq.1: He is mine.
Sq.2: No, he’s mine. I like him.
Sq.1: I like him.
Arthur: Merlin, help me. I don’t want to be a squirrel any more.
Merlin: No, Arthur. Do it yourself.
Arthur: Okay, girls, would you like some nuts?
Sq.1-2 Yes, we love nuts.
Arthur: Here you are. (бросает орешки, белки бросаются за ними, спорят и уходят)
Sq. 1-2: It’s mine. No, it’s mine.
Arthur: Silly squirrels. ( спускается со сцены и подходит к Мерлину) ABRACADABRA. I WANT TO BE A BOY AGAIN.
Merlin: Well done, Arthur.
Arthur: What’s next, Merlin?
Сцена 4 (на фоне голубого неба с облаками)
Звучит легкая музыка, на сцене появляется ласточка и танцует)
Arthur: Who’s that?
Merlin: That’s a beautiful swallow. Would you fly with her in the sky?
Arthur: Yes. But I can’t fly!
Merlin: Remember the magic words?
Arthur: ABRACADABRA. I want to be a swallow.
(звучит волшебная музыка, Артур в образе ласточки появляется на сцене. В течение всего диалога ласточка танцует под тихую музыку. Танец прекращается с появлением Артура на сцене, ласточка подлетает к Артуру)
3
Сцена 5 ( на фоне голубого неба)
SW.: Who are you?
Arthur: I’m Arthur. And what’s your name?
Sw.: I’m Olga. Where are you from?
Art: I’m from the castle. Can you teach me your dance? It’s so nice.
Sw.: Of course. Let’s fly together.
(Они вместе танцуют. Вдруг раздается громкая грозная музыка и мимо сцены проносится коршун).
Sw.: Oh, no. Let’s fly away. Quickly.
Art.: Who’s that?
Sw.: It’s Black hawk. He attacks small birds and kills them. I’m so scared.
Art.: Don’t be afraid, Olga. I’ll save you. Fly away. I’ll fight the hawk.
Sw.: You are so brave, Arthur. Be careful. Good bye.
(Ласточка улетает, ястреб летит за ней, Артур преграждает ему путь. Они сражаются, ударяясь плечами и грудью друг о друга. Когда ласточка скрывается из виду, Артур произносит заклинание и спрыгивает на пол к Мерлину. Ястреб улетает).
Art.: ABRACADABRA. I want to be a boy again.
Сцена 5
Merlin: Are you okay, my boy?
Art.: Yes. But it was a good fight.
Merlin: Aren’t you tired of the lesson?
Art.: No, I’m ready to study more. (Они поднимаются на сцену, на фоне появляется вид моря)
Merlin: How about the sea?
Art.: Oh, no. I can’t swim at all.
Merlin: If you turn into a fish, you’ll swim well. Will you try?
Art.: Sure. ABRACADABRA. I WANT TO BE A FISH.
(Звучит волшебная музыка, Артур превращается в рыбу и спускается со сцены на «морское дно». На фоне - сцена морской жизни из мультфильма «Русалочка»)
4
Сцена 6 (на фоне – морское дно )
Артур плывет в море, навстречу ему – золотая рыбка.
Fish: Hi! Who are you?
Art.: I’m Arthur. And you?
Fish: I’m Tanya. Let’s swim together. (Они плывут и слышат грустную песню. На ступеньках у сцены сидит русалка и поет песню о любви Love is…)
Art.: Who’s that?
Fish: That’s a mermaid. She comes there every day and sings sad songs.
Art.: She looks so unhappy. Why?
Fish: I don’t know. Let’s ask her.
Art.: Why are you so sad?
Mer.: Do you see that palace? ( На фоне появляется вид дворца).
A prince lives there with his family. Every evening he comes to the sea and listens to my songs. He is great. I love him.
Fish: If he likes your songs, he will love you too.
Mer.: Oh, no, people don’t love mermaids. I’m so unhappy.
Fish: Poor you! Look! Here’s your prince with a young girl.
(На сцене появляется молодой принц с девушкой. Они прогуливаются вдоль края сцены)
Mer.: Oh, how I want to be that girl to walk with the prince, to talk to him.
(Русалка вновь поет свою песню. Принц оставляет свою спутницу, подходит к краю сцены и слушает песню)
Art.: I can help you, mermaid. I know the magic words. They can turn you into a beautiful girl. Are you ready to meet the prince?
Mer.: Yes. What should I do?
Art.: Say the magic words with me. ABRACADABRA. I want to be a beautiful girl.
(Русалка повторяет эти слова и «превращается» в девушку: снимает хвост. Медленно и неуверенно она поднимается на сцену и поет свою песню. Принц слышит ее, подходит к ней и уводит ее во дворец. Уходя, русалка прощается с новыми друзьями)
Mer.: Good bye, my friends. Thank you very much.
5
Сцена 7 ( на фоне морского дна)
Art.: They are happy.
Fish: Arthur, look. There are two big fishes over there. They are hunting for food. We are in danger.
(Появляются две «рыбы» с большими челюстями, они грозно ими щелкают.Оглядываясь вокруг, они видят наших героев и направляются к ним.)
Fish: I’M scared. Let’s swim away.
Art: You swim and I’ll stop them.
(Рыбка уплывает. Артур вставляет в пасть рыбам по палке, они уплывают. Герой произносит заклинание
Art.: ABRACADABRA. I want to be a boy again.
(Звучит волшебная музыка, Артур превращается в мальчика и возвращается к Мерлину.)
Сцена 8 ( на фоне леса)
Merlin: Well done, Arthur. You worked hard today. That was your last lesson. Have a rest.
Art.: Thank you, Merlin. Good bye.
Merlin: See you tomorrow.
Сцена 9 ( на фоне – карта Британии)
Ведущий: Шли годы. Артур учился у Мерлина, рос и со временем превратился в умного и сильного юношу.
В те времена в стране не было короля. Народ Англии верил легенде, которая гласила: королем станет тот, кто сможет извлечь волшебный меч, который был заключен в камне. Многие рыцари пытались сделать это, но никому не удавалось достать меч из камня. И вот однажды произошло чудо
6
Сцена 10
Ector: I’m going to pull the magic sword out of the stone. I’ll be the King of England. ( Он пытается вытащить меч, у него не получается)
Kay: No, you are too old. I’ll do this.( Он отталкивает отца и пытается это сделать сам)
Arthur: Let me try.
Ect. And Kay: You? HA-Ha- Ha
(Артур вытаскивает меч из камня и показывает его всем. На сцену выходят все герои и приветствуют нового короля)
.
Merlin: He is our new king.
Ector: Long live the King! Hurray!
Ведущий: Так, согласно легенде, Англия обрела своего короля. Артур правил долго и успешно и много сделал для своего народа. Существует множество преданий о подвигах короля Артура и его храбрых воинах, которых называли рыцарями Круглого Стола.
Но это уже совсем другая история.