Организует учащихся по исследованию проблемной ситуации. Today we will travel to the land “Present Continuous”. The main feature of this land is that people always speak about actions which are happening now. We will visit three towns “Positive”, “Negative” and “Question”. Let’s start our trip. И вот нас встречают жители первого города “Positive”: She is playing tennis now. He is playing football at the moment. They are dancing now. Let’s read and translate. Давайте составим формулу образования утвердительного предложения. Make up sentences: Look at the board. There are some pictures and sentences, describing them. Open the brackets and put the verb into Present Continuous. swim in the river read a book sing a song go to school jump play volleyball In the next town we can see new word “NOT”. Let’s meet him: She is washing the dishes now. Как вы думаете, куда мы поставим “NOT”? And what is the name of this town? Very good. Let’s make up sentences in negative form. He is playing volleyball with his friends. I am writing a letter now. She is washing up at the moment. It is standing near the door. They are singing a song at the moment. Are you reading the book? Is she cleaning the house now? Are they feeding the cat at the moment? We are at the last town “Question”. Давайте попробуем составить формулу образования вопросительного предложения. | Составляют план достижения цели и определяют средства (алгоритм, модель и т.п.) Делятся на 3 группы. Читают и переводят предложения. Составляют формулу образования утвердительного предложения (используют разрезные материалы). Дети образуют предложения в Present Continuous) Догадываются о порядке слов в отрицательном предложении в Present Continuous. Составляют формулу образования этого предложения. Угадывают название города по формуле предложения. Учащиеся переделывают утвердительные предложения в отрицательные. Знакомятся с вопросительным предложением и составляют формулу его образования. |