Технологическая карта урока
Пастухова Е.А.
1 этап – Мотивационно-ориентировочный (2 мин.)
Цель: психологически настроить учащихся на учебную деятельность
1.Организационный момент.
Учитель: Good morning! I’m glad to see. Sit down, please.
Ученики: Good morning!
Учитель P1, how are you? P2, how are you? и т.д.
Ученики: I’m fine, thank you. And you…?
2 этап – Актуализация знаний. Постановка цели урока (3 мин.)
Цель: Включение в учебную деятельность на личностно-значимом уровне
2.Фонетическая зарядка.
Учитель: What is/was the weather like today/yesterday?
P1, P2 – отвечают.
Учитель: Well, today we are speaking about «Exploring your family».
Фонетическая зарядка: Ex.3p.54. Open your books, page 54 Ex.3 Listen to the words and repeat them.
3 этап - актуализация знаний и снятие языковых трудностей (15 мин.)
Цель: Готовность к мышлению и осознание потребности к построению нового способа действий
3.Активизация употребления изученных лексико-грамматических структур.
So, before we start talking about a new topic, we will practice our speech.
4 этап – Физкультминутка. (3 мин.)
Цель: снять усталость
4. Организация динамической паузы.
I suggest you to play a game called "Name another." Rule of the game: the first pupil names a word in English, the second pupil shall on the last letter of the word to come up with his/her word and so on.
Let’s go!
5 этап - первичное усвоение новых знаний. (10 мин.)
Цель: Первичная систематизация полученных знаний
5. Ознакомление с новым материалом. Постановка проблемы.
Учитель: So, look at the blackboard and guess, what we are going to speak about.
Yes, you are right, our topic is “Family”, «Exploring your family»
and this description will help you to realize the sense of this word.
So, please, how would like to explain what does it mean?
P1, P2 – отвечают.
Учитель: Ok, thank you very much. And what can you say about your family?
P1, P2 – отвечают.
During our lesson we shall work with our vocabulary.
6 этап - первичное закрепление. (5 мин.)
Цель: Самостоятельное применение полученных знаний
6 .Тренировка нового материала.
Let’s start with the exercise № 1.
Look at the pictures and say what you think these people are talking about. Explain your answers. Why do you think they look so interested?
Exercise № 2.
Match the proverbs with their explanations and give the Russian equivalents.
Учитель: And now, tell me please, what is a family for you?
Thank you, children. I agree with you but I noticed that you feel lack of words to express your opinion. That’s why I suggest to do some exercises to enlarge your vocabulary.
First of all, there 3 main types of families:
Extended – Расширенная (мама, папа, дети и бабушка, дедушка)
Nuclear – семья, как ячейка общества (мама, папа, и дети)
Single parent family - семья с одним родителем (папа и ребёнок/ мама и ребёнок)
And now, Match the verbs with their definitions – p. 57 ex.№9.
7 этап - информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению (2 мин.)
Цель: Дальнейшее самостоятельное применение полученных знаний
7. Организация самостоятельной работы.
Объяснение домашнего задания.
Open your diaries and write down your home work it will be Ex.14 p.58– you should do some family research and get ready to present the result in groups.
8 этап – рефлексия (подведение итогов занятия) (3 мин.)
Цель: Соотнесение поставленных задач с достигнутым результатом, постановка дальнейших целей.
8.Подведение итогов занятия. Давайте подведем итог нашему занятию.
Учитель:
what have you known during this lesson?
What did you learn?
What was interesting?
P1, P2: NOW I KNOW…
NOW I CAN…
Today you get the following marks for your job…
The lesson is over. You may go. Good bye!