1.Начало. Приветствие. Блиц - вопросы. Обеспечение мотивации. T. Good-morning, boys and girls. Glad to see you. How are you today? Are you fine? Речевая разминка: T. Where were you yesterday (опрос всех учащихся) - Where was your friend yesterday (mother, sister, brother) yesterday? Фонетическая разминка: T. Can you remember this letter “W”? Name the letter, sound the letter. Let’s recite the poem about Willy. Why do you cry, Willy? Why do you cry? Why, Willy? Why Willy? Why, Willy? Why? Can you remember other words with this letter and with this sound? Проверка домашнего задания: What was your homework for today Open your workbooks, please. I want to check that you have all done your homework. 2. Введение и отработка лексики /структур Сообщение темы, формулирование целей, показ значимости изучаемого материала, актуализация субъектного опыта повторение спряжения глагола “to be”в настоящем простом и прошедшем времени). T. Cегодня, мы научимся говорить и писать даты. Запись на доске T. I was in Italy on 24 th May,но говорим I was in Italy on the 24 th of May T. В английском языке отличается написание числа от употребление его в речи. Например: 9 th of May - the ninth of May T. Go to the blackboard and name the date (учитель раздает карточки) P1. 10 October | P2. 6t August | P3. 4t of September | Выполнение упражнения стр. 80 №1 T. What date is it today? What date was it yesterday ? What date was it two days ago? (7-th) What date was it five days ago? (4-th) What date was it eight days ago? (1-st) Физминутка.. It's time for you to relax. – Выполнение упражнения стр. 80 №2 T. Look at the picture What is the girl doing? P. She is sleeping. T. What can see in her sleeps? DREAMS ( сны) Lets listen to this song. ( запись № 41 ) Узнали героев сказки? Выполнение упражнения стр. 81 №3 When do people write the greetings cards? Когда люди пишут открытки? Объяснение новых выражений Bon voyage! – Счастливого пути! Occasion событие , праздник Congratulations! Поздравляю! |