Этап мотивации | Good morning, children! Nice to see you. | Ведут элементарный этикетный диалог. | Личностные: формирование положительной мотивации обучению и целенаправленной познавательной деятельности. Коммуникативные: развитие учебного сотрудничества с учителем. |
Повторение и проверка д.задания | С.22, стихотворение как фонетическая зарядка Чтение слов 5с ( по 5 слов читает каждый ученик) Up'n down, up'n down. Which is the way to London town? Where? Where? Up in the air? Close your eyes - And you are there! Домашнее задание- проверка | С.22, стихотворение как фонетическая зарядка | Коммуникативные: произношение |
Этап выявления места и причины затруднения. Цель: вовлечение в учебную деятельность. | На доске слова- my favourite sights in Crimea, my favourite hobbies Необходимо написать те слова, которые ассоциируются с данными. Записать в тетрадь | Написать ассоциации к данным словам | Познавательные: Определение возможных ошибок при выполнении конкретного способа действия и внесение корректив в способ действия |
Этап устной работы Цель: включение в целенаправленное действие. | Now, let’s work . Текст прилагается CULTURE MONUMENTS IN CRIMEA Vorontsov palace (Alupka), Swallow’s nest (Yalta), Sevastopol’s monuments, Livadiya Palace, Bakchisaray Palace,Yusupov palace… Sights of Crimea There are such unique nature creations as stalactite caves. Last summer my mother, I and my elder brother decided to visit caves that named Mramornaya (Marble) and Emine-Bair-Hosar. It is considered to be the most beautiful in the world. These caves are situated on Chatyrdag Mountain, the highest mountain in the Crimea. When we came down into the cave, it was cold, damp and dark there. All visitors of caves must wear warm clothes because the temperature in the cave is about 50C. At the beginning we went downstairs and got to the first large hall with a lot of stalactites and stalagmites. It was great! After the opening of this cave for tourists the coloured illumination was made in it, and it made the cave more fantastic and mystery. When we were examining the cave our guide said that we mustn`t touch anything in the cave because it could destroy the microclimate of the cave. In another cave we saw bones and skeletons of the ancient animals that fell into this cave by accident and died there. We also saw little transparent underground lake in this cave. One of the halls was so huge that we couldn`t see its ceiling in the darkness, and hundreds of stalactites on the walls looked like tubes of gigantic organ. This excursion made strong impression on us. In addition we visited unique valley between mountains called the Ghosts` Valley. The wind created fantastic and beautiful stone figures. One of them looks like the head of a man named Lord of the Ghosts` Valley. Everyone can visit these wonderful places and see all the miracles of nature. I would like to go to the Crimea again, because I haven`t seen all sights yet. | Чтение и перевод устный | Коммуникативные: Выход учащегося за пределы собственных возможностей, за границы данной наличной ситуации и переход к поиску общего способа действия во всех аналогичных ситуациях. |
Этап письменной работы Цель: включение в целенаправленное действие. | Now, let’s work . | Учащиеся выполняют перевод части текста | Коммуникативные: Выход учащегося за пределы собственных возможностей, за границы данной наличной ситуации и переход к поиску общего способа действия во всех аналогичных ситуациях. |
Этап рефлексии учебной деятельности на уроке. Цель: формирование способности выхода за пределы своих знаний и умений для поиска новых способов действия, определение точных границ | What have you learnt today? Thank you for the lesson, good bye. Домашнее задание-выучить слова | Дети отвечают на вопрос учителя и делают выводы. Записывают домашнее задание- памятник культуры Крыма (рассказ) | Познавательные: формирование умения делать выводы. |