СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока «Три склонения имен существительных», 4 класс. Школа России

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: Г1.Абу-бакарла «Нешла бебк1а» хабар х1ясибли уртахъбарнила дарс.

Мурад: нешличи диги адикьни, нешла х1урматбирахъес бурсибирни, чула пикри чебетаахъили литературный мезличил бурахъес бурсибирни, гьар-урла г1ямру сипатдарни.

Дарсла башри:

0)Дарсличи х1ядурдеш: дарсличи г1яг1нити сек1ал х1ядурдарни(интерактивная доска, ноутбук, флешка).

1)Дарсличиб агарти журналлизиб чебаахъни.

2)Тема ва мурад аргъахъни.

Ншала дарсла мурад саби.дурх1ни,

нешаначила ихтилат дураберк1ни, произв-ла анализ барни,гьар-урла г1ямру сипатдарни.

3)Тикрардарни:

а)Нешанала суратуни.Презентация) (Карина  «Мама, ты лучик света», песня)

-Дурх1ни х1ушаб хъарбарибсири нешличила бишт1аси сочинение х1ядурбарахъес.Дуч1ех1е илди.х1янчурби(нешла сурат чебиахъули слайдлизиб).

б)Даимдарая :

1.Дила неш…(рег1ла г1ях1си,къугъаси, малх1ямси,сарерхурси)

2.Нешла х1улби…( ранг, къугъати, разити,шалати)

3.Нешла някъби…( к1ант1ити,ванати, ц1акьти,дузути)

4.Нешла урк1и…( к1ант1иси, кьяркьси, дигичебси,кьакьабик1уси,сабурчебси).

в)-Нушани нешличила даргала поэтунала произведениебира делч1унти сари. Гьандиркахъех1е илди.(очень грустная мелодия)

Лебил х1ела жагадеш

Неш, гибсири нушази,

Х1ела михъирлизирад

Ниъ дерхъиб лачинтази.

Х1уни нушаб гибти сар

Г1ямру, дуклуми, шала,

Х1ела урк1и тимхъбик1ар

Михъиртазиб нушала.

 (С.Рабаданов «Ах1ерси неш»)

 

Чум азир тугъ делк1алра

Поэтли неличила,

Таманбируси ах1ен

Буруси иличила.

Нешличила ца дек1ар

Се буру дунъялизи,

Кабурцалли иш дунъя

Нешла ца урк1илизи.

 

Гьарбизурси ганзличи

Х1улрулк1усира неш сар.

Ат1унси занзиличи

Ц1умрик1усира неш сар.

 

Изала хъумуртахъу

Нешла малх1ямси  лявли,

Айт1ун тур кабик1ахъу

Нешла духуси девли.

(Р.Рашидов «Нешлис»)

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока «Три склонения имен существительных», 4 класс. Школа России»



йцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсмитьбюйцукенгшщзхъчсмитьбюйцукенгшщзхъфывапролджэячсукенгшщзхъфывапролджэячс





Открытый урок


в 6а кл.



05

Учительница: Рамазанова К.М.



,



































Тема: Г1.Абу-бакарла «Нешла бебк1а» хабар х1ясибли уртахъбарнила дарс.

Мурад: нешличи диги адикьни, нешла х1урматбирахъес бурсибирни, чула пикри чебетаахъили литературный мезличил бурахъес бурсибирни, гьар-урла г1ямру сипатдарни.

Дарсла башри:

0)Дарсличи х1ядурдеш: дарсличи г1яг1нити сек1ал х1ядурдарни(интерактивная доска, ноутбук, флешка).

1)Дарсличиб агарти журналлизиб чебаахъни.

2)Тема ва мурад аргъахъни.

Ншала дарсла мурад саби.дурх1ни,

нешаначила ихтилат дураберк1ни, произв-ла анализ барни,гьар-урла г1ямру сипатдарни.

3)Тикрардарни:

а)Нешанала суратуни.Презентация) (Карина «Мама, ты лучик света», песня)

-Дурх1ни х1ушаб хъарбарибсири нешличила бишт1аси сочинение х1ядурбарахъес.Дуч1ех1е илди.х1янчурби(нешла сурат чебиахъули слайдлизиб).

б)Даимдарая :

1.Дила неш…(рег1ла г1ях1си,къугъаси, малх1ямси,сарерхурси)

2.Нешла х1улби…( ранг, къугъати, разити,шалати)

3.Нешла някъби…( к1ант1ити,ванати, ц1акьти,дузути)

4.Нешла урк1и…( к1ант1иси, кьяркьси, дигичебси,кьакьабик1уси,сабурчебси).

в)-Нушани нешличила даргала поэтунала произведениебира делч1унти сари. Гьандиркахъех1е илди.(очень грустная мелодия)

Лебил х1ела жагадеш

Неш, гибсири нушази,

Х1ела михъирлизирад

Ниъ дерхъиб лачинтази.

Х1уни нушаб гибти сар

Г1ямру, дуклуми, шала,

Х1ела урк1и тимхъбик1ар

Михъиртазиб нушала.

(С.Рабаданов «Ах1ерси неш»)



Чум азир тугъ делк1алра

Поэтли неличила,

Таманбируси ах1ен

Буруси иличила.

Нешличила ца дек1ар

Се буру дунъялизи,

Кабурцалли иш дунъя

Нешла ца урк1илизи.



Гьарбизурси ганзличи

Х1улрулк1усира неш сар.

Ат1унси занзиличи

Ц1умрик1усира неш сар.



Изала хъумуртахъу

Нешла малх1ямси лявли,

Айт1ун тур кабик1ахъу

Нешла духуси девли.

(Р.Рашидов «Нешлис»)



г)Нешличила буралаби (слайд) бут1ни цугдикахъес

1.Ванзали адамти кьяйда (3 нешли дурх1нира балха)

2.Нешла гьими (4 х1еблизиб барибси дях1игъуна бирар)

3.Дай хъатлаб хайгина берц1адра,(1 нешла чебла х1ейхъид)

4.Дудеш агарси – ц1уръа, неш агарси –(2 верх1на ц1уръа)

:

-Се саби, дурх1ни, бурала?

-Се г1еббурули ишди буралабани?



Нешличи дигиличила хабарличи лех1дизирая( ца учениклизи бурахъес)



д)Хабар «Верх1ел рузи»

Ца нешла верх1ел рурси лебли буили саби.Гьачам илдала неш уршиличир жумяг1 кали, хъули чаррухъи сари.Ца рурси рик1ар нешлизи: «Ну х1ечи,неш, берх1ила нурличи вававан х1ерли калунра.» К1иибил рурси рик1ар: «Берубси ванза шинничиван х1ерли калунра.» «Ну чат1ала дурх1я неш-чат1ачиван х1ерлири»,-рик1ар нешлизи 3-ибил рурси. «Ну ваваличи мирхъиван»,-рик1ар авэсил. «Нуни х1у муэртазирра чераири»,-рик1ар шуэсил.6-эсилра рик1ар: «Дила х1улби х1ег1ир ц1едешла анхълиг1иб булбулван умц1и.» 7-эсилли селра х1еиб. Илини нешла дабри чердушиб, кьяшми дирцахъес шин хиб.

-Бурая, дурх1ни , чидил рурсилис г1ях1ли дигахъули неш?

-Рирхулра, х1ушаб лебтасалра неш ригахъидая.

-Нешлис кумекбирулрав х1ушани?

-Се бирули дирудая?

е)Амма ,дух1ни, къаршибиркули бирар нешличи урк1ец1иагарти, саби абикьниличила хъумиртути дурх1нира. Илгъуна уршиличила саби иш айтура «Нешла урк1и» бик1уси(ца учениклизи бурахъес).

Ца нешла урши леври.Ил хъайчикайили сай дебали къугъаси рурсиличи.амма ил рурсила урк1и вайси буили саби.Илини хъубеш нешличи гьими кабихьили сари.Жагьил хьунуй муруйзи сунела неш хъулирад жанях1лизи дурарушахъили сари.,камси заманали -дурхъи. Илра х1ебаили, муруйзи рик1ули сари: «яра х1ела неш карушили, наб урк1и кабуха, яра ну х1ечирад аркьяс».Хьунуй ибси баррили,уршили неш карушили сай. Нешла урк1и бухили хьунуйчи дуц1ли аркьух1ели, къардухъи кайкили сай. «Ах1ерси, изиауру?»-бик1ули саби уршилизи нешла урк1и.Барибсиличи пашманиубли сай .урши.Чарбарили нешла урк1и сунела мерличи кабихьили сай ва кьут1кьули висескайили сай.Уршила дуц1арти нургъби кадикибх1ели, неш миц1ирриубли сари.

-Х1ушала пикрили сен висусири урши?

(Аргъили сай илини.нешван сунечи чилра кьакьах1ейк1ни, нешлайчи чилалра диги ах1едиркни )

-Мях1камбиреная, дурх1ни, нешани,х1уша адикьес халаси къиян кабихьибсину илдани, гьанк1 агарли, бамсни агарли.



4) Физминутка.Камси бамсриахъни дурабурк1ех1е.

Неш мякьлар риубх1ели,

Урк1и гьарзали бирар,





Берх1и ванали бирар,

Дунъя шалали бирар.



Неш мякьлар х1ериалли,

Урк1и кьакьали бирар,

Берх1и ванах1ебик1ар,

Дунъя ц1удар-ц1яббирар.

-Нушани арбякьунси дарсличиб х1ербарибсири «Нешла бебк1а»хабар.

-Хабар или селис бик1ара?

-Чи сая «Нешла бебк1а» хабарла автор?



-Мурт ва чинав ак1убсири Г1 .Абу-бакар

(слайд Кубачила шила.)

(мелодия «Одинокий пастух»)

-Хабарлизиб се ши саби сипатбарибси?(Кьаракьурешла ши.слайд) 1944д-б таманни бац1бухъунси

(1944д-б таманни бац1бухъунси.Калунти халкь Чечнялизи гечбиуб)

-Чи саби бут1акьянчиби?

Чихъали саби Рустамхъали? Г1ялила хъалибарг секьяйда х1ербирулри?(слайд)( хъали сипатбарес.

Хъа бях1яни декла гавли ц1удардарилри. Ца бях1личи чебях1кахъибси Г1ялила хала х1яка ах1енси, илди бях1яначиб селра аги. Ца бях1 кабуцили т1ашбатурли ризкьи калкьуси халаси баркьибси усира лебри. Амма илар ризкьи агни г1ячихъли чебиулри: усила лут1и ца шайчи кабихьилри. Я дурх1начиб, я нешличиб ч1янк1ила ибси сек1ал аги. Неш, уди ц1ук т1инт1дарили, чеди х1яка чебушили, карихьири.Дурх1нира х1якнази бергурлири. Дурх1ни хъалчирад дашути дях1ила шинни х1ябцбарибси г1янжила ч1ябарличи кабиилри.(бях!101)

-Се бирулри нешли ва дурх1нани?

- Чум дус биублири дурх1ни?

-Чи бик1утири илдас?







5.а)Хабар х1ясибли сценка( музыка «Лестница в небеса»):

Батир:

-Нес, дудесли се бирули вара,нусала дудес вахъ дигахъисгу наб.

Неш:

-Асубирар х1ушани чейидая, амма наб кьалли чеэс х1ебиркур.

Юсуп:

-Неш, мабуридгу илгъуна..

Неш:

-Кайхьесра замана саби,дух1ни,буг1ярли бирарну, дудешла х1яка чебушая.

(камсм замана лех1деш чебихьун)

Неш:

-Урши, Юсуп, Ю-суп, ваши, гъамии нешличи.

Юсуп:

-Неш, неш, бусяг1ят.

Неш:

-Дурх1ни. Г1ях1-х1-ли каленая. Юсуп, узи-рузичи х1ерик1ен. Дудешра гъамли чарулхъан.



Юсуп:

-Неш, неш, дила ах1ерси неш, нуша вег1агарли далтулрав?

Жавгьар:

-Неш,неш,не-е-ш!(«Лестница в небеса»)

-Дек1ти х1янчилира гушдешлира зяг1иприкахъибси бишт1ати дурх1нала неш рубк1ули сари.

-Неш ребк1ибти дурх1ни чили г1еббурцули? Давлачевси Рустамла хьунул Зазали се бариба?

-Селичибли таманбирули хабар?

б)

1.-Хабарла бех1бихьудлизиб аргъ сен-сен сипатбарили? (слайд) 2 учениклизи делч1ахъес)

БЕХ!БИХЬУД: Яни саби.Чина х1еръалра, дях1ила майдунти сари. Къадурби дирихьмани дуцили сари.Илдазирад кадухъунти, х1еблизир варачанти детаурли к1ухдик1ути дубурла х1урк1би гьанна миъбала удир г1яшли шивк1ивдик1ули сари. Урхьназир гамурбиван, дирихьмала чедир чедиути ахъти дубуртала бурги хумарли кайзурли сари(99бях1.)

2.Ахирлизиб секьяйда сипатбарили аргъ?

АХИР: Барх1и жагасири.Зак амъурсири, закиб берх1и азадлири, ванабик1улри. Берх1ила шалалиуб дях1и, дубсиличиб къалайван, лямц1бик1улри, ца-ца мерлар бац1ибси дях1ила шин х1ерк1лизи дархдиркахъулри.(105 бях1).

-Цугдуцая к1елра бут1а.Се бурес дигули иличибли авторлис?(Мискин халкьла челябкьла г1ях1си бирниличи умут ак1ниличила. Ил саби бек1 мяг1на.)

-Хабарла тема сегъуна саби(селичила саби)?(Гьар- урла дубурлантала г1ямруличила)

6.Ахир:

Кьиматуни дурес, баяндарес.



Рефлексия:

Нуни багьурра…

Ну бурсивиубра…

Наб г1ях1бизур…

Наб къиянбухъун…

7)Кроссворд арзес («Неш» ибси дев дек1арбухъесли).

1.Ак1убли бебк1айчи марайли палтар дихан (къяна)

2.Лих1и умха, бех1 бугал (буреба).

3.Ил – я кьац1ли х1ебукар,

Ил – я ниъли х1ебужар,

Бензинни белкъалли,

Т1ашх1ебизурли башар (машина).

Неш ибси девлис эпитетуни пикридарая(1мин)

(малх1ямси,разиси,урк1ец1ичерси,сарерхурси,дагьричерси,сабурчерси,г1якьлучерси,рузуси,рархьси,дигичерси,марси



8.Хъ.х1: Хабарла бух1набуц багьес.















Хабар х1ясибли сценка

Батир:

-Нес, дудесли се бирули вара,нусала дудес вахъ дигахъисгу наб.

Неш:

-Асубирар х1ушани чейидая, амма наб кьалли чеэс х1ебиркур.

Юсуп:

-Неш, мабуридгу илгъуна..

Неш:

-Кайхьесра замана саби,дух1ни,буг1ярли бирарну, дудешла х1яка чебушая.

(камсм замана лех1деш чебихьун)

Неш:

-Урши, Юсуп, Ю-суп, ваши, гъамии нешличи.

Юсуп:

-Неш, неш, бусяг1ят.

Неш:

-Дурх1ни. Г1ях1-х1-ли каленая. Юсуп, узи-рузичи х1ерик1ен. Дудешра гъамли чарулхъан.



Юсуп:

-Неш, неш, дила ах1ерси неш, нуша вег1агарли далтулрав?

Жавгьар:

-Неш,неш,не-е-ш!













Лебил х1ела жагадеш

Неш, гибсири нушази,

Х1ела михъирлизирад

Ниъ дерхъиб лачинтази.



Х1уни нушаб гибти сар

Г1ямру, дуклуми, шала,

Х1ела урк1и тимхъбик1ар

Михъиртазиб нушала.



Чум азир тугъ делк1алра

Поэтли неличила,

Таманбируси ах1ен

Буруси иличила.



Нешличила ца дек1ар

Се буру дунъялизи,

Кабурцалли иш дунъя

Нешла ца урк1илизи.



Гьарбизурси ганзличи

Х1улрулк1усира неш сар.

Ат1унси занзиличи

Ц1умрик1усира неш сар.



Изала хъумуртахъу

Нешла малх1ямси лявли,

Айт1ун тур кабик1ахъу

Нешла духуси девли.