СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

«The whole world know them».

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
««The whole world know them».»

Тема урока: «The whole world know them».

Класс: 8

Цель урока: закрепление навыка говорения.

Задачи урока:

  1. Образовательные

- получить и закрепить навык говорения;

- повторить ранее пройденный материал.

2. Развивающие

- получить новые знания касательно темы про именитых людей и закрепить уже имеющиеся;

- развивать навык творческого мышления;

- развивать социокультурную компетенцию.

3. Воспитательные

- приобщить обучающихся к языковой культуре иностранного языка;

- укреплять навыки групповой работы.

Ход урока

Примечания

Время

  1. Приветствие

T: Hello, boys, hello girls. How are you?

P: Hello, teacher, we are fine, and you?

T: I’m fine too, thank you. Glad to see you.

T: Tell me please, who is absent today?

P: называют имена отсутствующих.

T: Turn on your cameras, please, who didn’t do it and let start our lesson.




1 минута


  1. Фонетическая разминка

T: Well, now we are going to train our pronunciation of the sound [w]. First, I’ll name it and some of you will draw this sound on the screen if he remember it and all of us can see this sound and check.

P: He is right! It is [w]!

T: Great! Thank you. Repeat after me some more times.

T: Good job!

T: Now, I want you to listen to me one more time and check our group chat, I’ll send a little poem there in two seconds and we will read it.

T: Why do you cry Willy?

Why do you cry?

Why Willy? Why Willy?

Why, Willy, why?

Учитель называет звук [w], выбирает одного из желающих ответить учеников, который, в свою очередь, рисует этот звук на экране.

Остальные ученики вместе с учителем проверяют, правильно ли он написал.

Ученики повторяют звук за учителем.

Ученики читают стих.

5 минут

3. Оглашение темы урока, постановка целей и задач

T: Look at me, please. You can see some pictures in my hands. There are four photos. I want you to look on them and answer some questions. But, before, I’ll divide you on two groups. First group will say me names of persons from this photos and the second group will tell me some facts about them. Don’t worry, you will recognize these persons.

P(1 gr): Oh, yes, we know them. Our group don’t need time to name their names.

P(2 gr) : We need some time.

T: Okay, we will wait you two minutes.

P(2 gr): Our group is ready.

T: Lets start.

P: Отвечают на поставленные вопросы

T: Perfect answers! And the next question is about the theme of our lesson. Can you name it?

P: Угадывают тему

T: You are absolutely right. The theme of our today lesson is: «Famous people».

Учитель показывает фотографии известных людей.

На фотографиях: Жанна д’Арк, Альберт Эйнштейн, А. С. Пушкин, Петр I

7 минут

4. Актуализация знаний

T: I have just sent you a link on a game and now we will remember some words with help of it. Open a link and click «Play 17 words – no audio» and let’s start.

(https://www.digitaldialects.com/English/Vocabulary2.htm )

6 минут

5. Работа с учебником

T: Now, open your books on the page 52 ex. 1

P: Выполняют задание. (Сопоставляют известных личностей со странами, откуда они родом и составляют мини-рассказы про представленных людей)

Аудиодорожка (60) из электронного приложения к учебнику.

10 минут

6. Физкультминутка

T: Take a shirt of paper, please. Draw any word on it, look at you word and then look on the wall and draw this word on it only with help of your eyes. And do like that some more times.

T: Good. Lets return to our lesson.

Разминка для глаз.

2 минуты

7. Построение монологической речи

T: All of you have your own favorite person and now I want you to think and write some words about your hero. You have 5 minutes and then you should tell us about it.

Рассказывают про своих кумиров.

12 минут

8. Подведение итогов

T: Well, your stories were interesting. It was good job, but the lesson is coming to the end. Did you learn some new things from our lesson? What did you like most of all? I hope that our lesson was interesting for you.

I’ll send you your home task. Thank you. Good bye.

Рефлексия.

2 минуты