I. Начало урока (Warm-up) 1) Организационный момент: приветствие эмоциональная рефлексия - создать доброжелательную атмосферу на уроке; 2) Речевая зарядка – повторение букв, звуков английского алфавита 3) Целеполагание – развивать умение монологической речи; – развивать память, внимание и логическое мышление; | Неllo, boys and girls! Nice to meet you. Take your seats, please. I`m OK. & I want to know how you are today? I hope you are well. How are you, Masha? & I hope you will be clever, friendly, attentive to each other. Now look at the blackboard. There are some pictures there. Will you describe them using the construction “In this picture I can see…” So, think a little and try to say what the topic of our lesson is. Yes, you are right. Today we begin to study a new unit “School and Daily Routines”. Open your exercise books and write down the topic of our lesson. | Приветствие учителя, ответы на вопросы. составление рассказа, с использованием вопросов на доске описание картинок сообщение темы урока запись темы урока | 2’ |
II. Основная часть урока 1) Вводная беседа – совершенствовать грамматический навык; – развивать мышление; 2) Лексика Знакомство с новыми ЛЕ Письменное выполнение задания SB ex.2, p.46 - учить сравнивать, анализировать; - учить работать со словарем; - формировать лексический навык. Тренировка - развивать интерес к изучению иностранного языка; - развивать память. 3)Диалог-опрос - учить вести диалог-опрос по технологии «путь снизу» 4)Монолог-описание - учить описывать по технологии «путь снизу» 5)Фонетика - учить анализировать и делать вывод на основе проведенного анализа 6)Грамматика Ознакомление Тренировка - учить анализировать и делать вывод на основе проведенного анализа; - развивать языковую догадку, логическое мышление; | It is very important to go to school. Teachers give you a lot of new and interesting information. You learn a lot about nature, people and other things. Now I want you to make an association scheme. Look at the pictures again and say what school subjects you know. School Subjects Tell me please what school subjects do you know? Use following structures: I know. . . Sure, you know some school subjects, but there are some of them that you will know today. I offer you to learn them now. Open your books at p.46, ex.2. There are some new words here. Try to guess the meaning and translation of these words using pictures. If you can’t use the dictionary. Write your answers in your exercise books. Now let’s listen and repeat the new words, check the task you have done and add new words into our association scheme. You can see pictures at the blackboard. I’ll show you any picture and ask a question What subject is it? your task is to answer this question. Thank you for your work. And now you will close your eyes first and then will open them. Say me “What is missing?” Your work was great, thank you. I want you to work in groups and interview your friends about their favourite subjects. You will get cards with tables. Now look at your cards and tell us about your and one of your friends’ favourite subjects. Look at the words and transcriptions please. Say what sound letters ph give us? Find please ex.6 p.47, look at the picture, read the text and try to guess the meaning of the words. Итак, если нам нужно сказать о том, в каких предметах мы имеем успех, то мы используем конструкцию to be good at. . . Ну а в случае, когда необходимо сказать о тех предметах, с которыми у нас есть трудности, мы используем to be not good at. . . Write down these structures, please. Now talk about yourself using these structures. | составление ассоциограммы выражение собственного мнения знакомство с новыми ЛЕ, выполнение упр.2, 3a стр.46 (SB) проговаривание новых ЛЕ; дополнение ассоциограммы новыми ЛЕ ответ на вопрос учителя ответ на вопрос учителя заполнение таблицы составление короткого высказывания формулировка правила чтение текста формулировка грамматического правила восприятие запись правила в тетрадь составление предложений | 1’ 3’ 3’ 5’ 3’ 2’ 5’ 4’ 2’ 2’ 3’ 3’ |