СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Typical English Breakfast

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку английского языка "Typical English Breakfast".

Просмотр содержимого документа
«Typical English Breakfast»

Typical English Breakfast 6 class Организационный момент. - Good morning, boys and girls! My name is Anzhela Nikolayevna. Today I’ll be your English teacher. Sit down, please. Намятова Анжела Николаевна, МАОУ

Typical English Breakfast

6 class

Организационный момент.

- Good morning, boys and girls! My name is Anzhela Nikolayevna. Today I’ll be your English teacher. Sit down, please.

Намятова Анжела Николаевна, МАОУ "Байкаловская СОШ"

4 = k + s

4 = k

+ s

What do you like to eat and drink for breakfast? Речевая зарядка. -Before we’ll start I want to know… -What do you like to eat for breakfast? (For example, I like to eat cakes for breakfast. I like to drink juice for breakfast.) -Fine, thanks. -I have a basket with food. Please, take something and say: What is it? (Ребёнок вытаскивает из корзинки продукт и называет его – It is an apple.) -Do you like eggs / butter / apples / cucumbers / bread / rice / coffee / sugar? (Yes, I do. / No, I don’t.) Повторение . -Can we count eggs, cucumbers, apples? (Yes, we can.) -Please, count eggs, cucumbers, apples. -Скажите, как называются существительные, которые мы можем посчитать? (Исчисляемые) (Табличка «исчисляемые существительные» появляется на доске) -You’re right: a sweet – 2 sweets, an egg – 4 eggs. -Can we count bread, butter, sugar? (No, we can’t.) -That’s right: we say some butter, some milk. -Скажите, как называются существительные, которые мы не можем посчитать? (Неисчисляемые) (Табличка «неисчисляемые существительные» появляется на доске) -Look at the screen and correct the mistakes. I like to eat … for breakfast.

What do you like to eat and drink for breakfast?

Речевая зарядка.

-Before we’ll start I want to know…

-What do you like to eat for breakfast? (For example, I like to eat cakes for breakfast. I like to drink juice for breakfast.)

-Fine, thanks.

-I have a basket with food. Please, take something and say: What is it? (Ребёнок вытаскивает из корзинки продукт и называет его – It is an apple.)

-Do you like eggs / butter / apples / cucumbers / bread / rice / coffee / sugar? (Yes, I do. / No, I don’t.)

Повторение .

-Can we count eggs, cucumbers, apples? (Yes, we can.)

-Please, count eggs, cucumbers, apples.

-Скажите, как называются существительные, которые мы можем посчитать? (Исчисляемые) (Табличка «исчисляемые существительные» появляется на доске)

-You’re right: a sweet – 2 sweets, an egg – 4 eggs.

-Can we count bread, butter, sugar? (No, we can’t.)

-That’s right: we say some butter, some milk.

-Скажите, как называются существительные, которые мы не можем посчитать? (Неисчисляемые) (Табличка «неисчисляемые существительные» появляется на доске)

-Look at the screen and correct the mistakes.

I like to eat … for breakfast.

bacon fish eggs sausages toast tomatoes cake bananas Shopping List  There is/are … in the traditional English breakfast. There isn’t/aren’t … in the traditional English breakfast.

bacon

fish

eggs

sausages

toast

tomatoes

cake

bananas

Shopping List

There is/are … in the traditional English breakfast.

There isn’t/aren’t … in the traditional English breakfast.

Ролевая игра.  - Do you like to go shopping? Let’s go to the shop and buy some food. - Look at the screen and listen to the conversation. What is the customer buying? - Act out the conversation. The conversation “In the shop”.

Ролевая игра.

- Do you like to go shopping? Let’s go to the shop and buy some food.

- Look at the screen and listen to the conversation. What is the customer buying?

- Act out the conversation.

The conversation “In the shop”.

- It was great. Thank you, sit down, please.

- It was great. Thank you, sit down, please.

The lesson is over. Good bye! Подведение итогов . -What words did we learnt at this lesson? (We learnt words “many/much/a lot of”) -When do we use these words? (We use “many” if the word is countable. We use “much” if the word is uncountable.) - Dear children! I have a lot of apples: good apples and bad apples. Good apples like our lesson. Bad apples don’t like our lesson. - Если вам понравился сегодняшний урок – прикрепите к тарелке хорошее яблоко, если нет – плохое.

The lesson is over.

Good bye!

Подведение итогов .

-What words did we learnt at this lesson? (We learnt words “many/much/a lot of”)

-When do we use these words? (We use “many” if the word is countable. We use “much” if the word is uncountable.)

- Dear children! I have a lot of apples: good apples and bad apples. Good apples like our lesson. Bad apples don’t like our lesson.

- Если вам понравился сегодняшний урок – прикрепите к тарелке хорошее яблоко, если нет – плохое.