Тема урока «Обобщающий урок по теме внешность».
6 класс.
Цели: - совершенствование коммуникативной
компетентности по теме «Внешность»
- развитие наблюдательности, творческой
фантазии, воображения, речевой инициативы;
- развития умения систематизировать знания,
самостоятельно работать.
Задачи: 1. Расширить словарный запас по теме
«Части тела», «Прилагательные».
2. Тренировать в употребление лексики в
речи.
3. Повторить употребление глагола «to be» и
«to have» в Present Simple.
4. Учить описывать внешность.
Оборудование: 1. Мультимедийный проектор.
2. Презентация по теме «Внешность».
3. Таблицы для работы с лексикой (2 шт.)
4. Изображения людей.
5. Задания на составление предложений.
6. Задание на составление прилагательных
(2 шт.)
Ход урока.
(СЛАЙД 1)
Вступительная часть.
1 Приветствие. Постановка цели.
T: Good morning, friends. I’m glad to see you. Today we’re going to talk about “Appearance”.
At the end of the lesson you should make the descriptions appearances in English.
Основная часть.
Let’s begin from warming up activity. We are to revise everything about faces and bodies of the men.
(СЛАЙД 3) Give me the names of the body, please.
Listen to the questions and try to answer them.
What do you think with? (head)
What do you see with? (eyes)
What do you hear with?(ears)
What do you eat with? (mouth)
What do you write with?(hand)
What do you walk with? (feet)
What can you brush? (hair)
What do you smell with? (nose)
4. Игра «Прилагательные».
T: Next task. There is a wrong order of the letters in the words. Guess the spelling of the words. Will you look at this example?
Составьте прилагательные.
(СЛАЙД 3)
I’ll give you two minutes.
O, L, V, A – oval U, B, L, E - blue
L, L, S, A, M – small U, O, R, D, N – round
E, E, R, N, G – green H, S, T, O, R - short
G, O, L, N – long R, A, K, D - dark
F, R, I, A – fair Y, C, R, L,U – curly
(СЛАЙД 4)
T: Check your answers.
Let’s read and translate the words. Write down the missing words.
Учащиеся записывают пропущенные слова.
(СЛАЙД5)
T.: Look at the table. You should complete it with the words from the list. What kind of hair (body, eyes, ears, nose and face) can people have? You can complete the table with your own variants. I don’t give you a point for this task. This exercise will help you to do next task. I’ll give you two minutes.
(СЛАЙД 6)
Check your tables
Hair | Body | Eyes | Ears | Nose | Face |
Straight | Tall | Green | Big | Big | Oval |
Curly | Short | Blue | Small | Small | Round |
Short | Slim | Big | Lop-eared | Turned-up | Three-cornered |
Blonde | Fat | Small | | Straight | Square |
Red | Plump | Dark | | | |
Dark | | Grey | | | |
Fair | | | | | |
Long | | | | | |
Try to translate some words ( перевод, повтор, записать недостающие слова).
(СЛАЙД 7)
T: Next task.
Look at the picture of the boy and the girl .
Use the table and make up the phrases adjectives + noun, for example: a big nose. (A small nose, small eyes, big ears, a slim body, a short body, a small mouth, blue eyes, short hair, dark hair, an oval face).
(СЛАЙД со словами песни 8)
Let’s have a rest. I’d like to repeat the forms of the verb “to be” and “to have” with you. Repeat after me (повторяю слова песни хором)
Do you know the song «В лесу родилась ёлочка»? Let’s try to sing this song using the verb “to be”, “to have”.
Let’s remember with what parts of the body we should use “ARE” and when we should use “IS”. I’ll give you the noun, you give me the verb.
(учитель называет слова – учащиеся называют глагол)
A nose, ears, eyes, a mouth, hair, hands, a head.
Упражнение «Составь предложение».
(СЛАЙД 9)
Look at these pictures and try to make as many sentences as you can.
Listen to the examples.
And your next task: you should come here and choose the person to describe.
(Никто не должен видеть, кого необходимо описывать)
I’ll give you a minute to prepare. Are you ready?
You have 30 seconds to describe.
Монологи «Внешность».
Учащиеся по очереди рассказывают о своих одноклассниках, не называя имён.
Оценивание учителем.
Раздаточный материал.
His | ears nose hair face body … … | is are | long dark blue turned-up … … |
He has got | a an - | slim tall big green … …. | hair nose mouth … … … |
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Her | ears nose hair face body … … | is are | long dark blue turned-up … … |
She has got | a an - | slim tall big green … …. | hair nose mouth … … … |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hair | Body | Eyes | Ears | Nose | Face |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
____________________________________________
O, L, V, A В, E, U, L
L, L, S, A, M U, O, R, D, N
E, E, R, N, G H, S, T, O, R
G, O, L, N R, A, K, D
F, R, I, A Y, C, R, L,U
Hair | Body | Eyes | Ears | Nose | Face |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
______________________________________________
O, L, V, A В, E, U, L
L, L, S, A, M U, O, R, D, N
E, E, R, N, G H, S, T, O, R
G, O, L, N R, A, K, D
F, R, I, A Y, C, R, L,U