АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК – 7 КЛАСС
Дата: __________ 20 ____г.
Учитель: Сергеева Е.В.
УРОК № ____ ( ____)
МОДУЛЬ 4. Средства массовой информации. In the news
Culture Corner 4d British Teenage Magazines
Тема: Журналы для подростков в Великобритании. Монологическая речь
Цель: совершенствовать умения устного высказывания, научить высказываться о предпочтениях по содержанию журнала, расширить лексический запас по теме «СМИ»; развивать навыки аудирования, поискового чтения, умение организовывать информацию по теме, навыки составления краткого законченного монологического высказывания; воспитывать умения оценивать работу одноклассников, уважение к мнению других людей, стремление к овладению иностранным языком.
Тип урока: урок комплексного применения знаний.
Педтехнологии: интерактивная, игровая, здоровьесберегающая.
Приёмы обучения: объяснительный, репродуктивный, иллюстративный, практический, частично-поисковый, проблемный, беседа, ролевая игра, работа с учебником.
Формы работы: фронтальная, групповая, парная, индивидуальная.
Формы контроля: групповой.
Оборудование: аудиопроигрыватель, аудиосопровождение текста для чтения, аудиозапись “If you’re happy…”, бланк для журналистов (Приложение 1).
ХОД УРОКА
I. ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ
1. Организационный момент. Introduction:
Т: Good morning, students! Glad to see you!
Ps: We are glad to see you, too.
T: Sit down, please. Let’s start our lesson!
T: Who’s on duty today? Who’s absent? What’s date is it today? (Ответ дежурного.)
T: What is the weather today? Do you like it? How are you today? (Ответы учащихся.)
2. Проверка домашнего задания. Checking homework:
T: Before we start our lesson I want to check your homework and listen to your news stories. Please, present them to your classmates. (Ответы учащихся – фронтальный опрос.)
3. Объявление темы и цели урока. The topic & the aim of the lesson:
T: Look at the magazines. What are their names? What are they about? What is the topic of our lesson today? (Ответы учащихся.) Right! The topic of our today’s lesson is “British Teenage Magazines”. We’ll talk about teens magazines in the UK, read the text and do some tasks.
4. Введение в англоязычную атмосферу. Warm up:
Feelings
We each have feelings, me and you,
Sometimes we’re happy and sometimes we’re blue.
When something scares us, we feel afraid,
We all feel proud of something we’ve made.
When we want to know more, we feel curious,
When we slip on the floor, we feel furious.
We sometimes feel lonely when there’s nothing to do.
We sometimes feel hunger when there’s nothing to chew.
We all feel excited when we make a new friend,
I’m feeling sorry cause my poem must end.
T: Read the poem and underline the words which describe our emotions and feelings.
II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
1. Развитие навыков поискового чтения. Reading for the specific information:
T: Let us read the text & find out what British teens read. What categories are popular with boys / girls? What about you? What would you like to read in a magazine for teens? (Ответы учащихся.) Now let us do ex. 2 and 3 on page 41. Work in pairs.
упр. 2, с. 41 (Учащиеся находят названия для рубрик журналов.)
упр. 3, с. 41 (Учащиеся читают текст в учебнике в парах, отвечают на вопросы учителя о содержании журналов для подростков в Великобритании.)
2. Развитие монологической речи. Speaking:
T: What do we need to create a magazine for teens? What is inside the magazine? What categories would you include? (Ответы учащихся.)
3. Музыкальная физминутка. Relaxation pause.
T: I see you’re tired a little bit. And now we’ll have a rest and sing the song “If you’re happy…”. Let’s sing and do some actions! (Включается аудиозапись песни. Учащиеся поют, выполняют движения вместе с учителем.)
4. Работа над составлением журнала. A survey on magazine:
T: Can we make a sketch of a magazine? (Ответы учащихся.) Let us try. Imagine the name of a magazine and some articles.
T: Let’s work in groups of four. One of you is an editor others are journalists. Make a sketch of your magazine.
T: The time is over. Who will be the first to tell about it? (Ответы учащихся.) How do you like the magazine? Would you like to read it? What do you give the authors a wish or a star? (Ответы учащихся.)
Thank you for your work. You all did your best!
III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
1. Рефлексия деятельности. Reflexing.
T: Next time we’ll talk about one more type of mass media: TV and I want you to tell us about your favorite TV programme (category, what about, why you like it). Our lesson is coming to the end. What do you learnt by the end of the lesson? Was the lesson interesting for you? What was the most interesting task for you? Are you tired? (Ответы учащихся.)
2. Домашнее задание и инструкция по его выполнению. Home task with instruction:
T: Your home task for the next lesson is to write ex. 5 on p. 41.
3. Подведение итогов. Summarizing.
T: Our today’s lesson is over. You are very good students! Thank you very much for good work. Keep it up! Your marks are the next _____________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________ .
4. Организованный конец урока. The end of the lesson.
T: Stand up, please! You’re free. Goodbye, students!
Ps: Goodbye, teacher!
Приложение 1 (Пример заполнения)
Journalist’s name | Oksana |
Category | Nature |
Article’s title | Animals in danger |
What about | Elephants and other animals in danger in Africa |
2