Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка в 5 классе по теме "At home"»
Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | Время |
1.Организационный момент, введение темы урока. | -Good morning, I am glad to see you. -Sit down, please. -So, I think we are ready to start our lesson. -How are you? -What date is it today? -Look at the pictures on the screen, read the riddles and say what the theme of our lesson is. - What are we going to do at the lesson? -Well, we have a beautiful house and we will do some tasks to go to the top of the house. -We will walk up stairs! -What dou you know and what do you want to know? -Do you know the riddles about the house? –Put +
Read the text -Do you know all the rooms at the house or in the flat? Put”-“ - We will learn how to make ordinal numbers! Ordinal numbers | | Words about the house\flat | | Riddles about the house | + | | Good morning, teacher! Today is the …of … -P2: We are going to speak about the house. We are going to revise the words. P3: We are going to make ordinal numbers! | 5 min |
2.Фонетическая разминка. | - Look at the screen. - Listen to the speaker! - Now repeat after me! - Read the words, please! | Children listen to the speaker, then repeat after teacher! They read the words. | 3 min |
3.Актуализация знаний. | -Now answer my question! -Where can people live? -Read, please! -Where do you live? -Answer the questions! | -People can live in a house, flat, block of flats. -I live in… -My flat is big -I have 3 rooms -My favourite room is ……. | 5 min |
4. Закрепление лексического материала. | -Read the words! -Now label the pictures! -Well done! I see you know these words, and name the following pictures now! -Good job! Work in groups! You get the cards and should finish the sentences! | -Pupils work in group and write the sentences in the card. | 5 min |
5. Физминутка. | - I see you’re a bit tired. -Let’s have a rest and do some exercises! -Sing along! “This is my house!” | Pupils do the exercises and sing along! | 2 min |
6. Активизация в речи порядковых числительных | -So we have a beautiful house! -How many floors does it have? -Can you name floors in English? Let”s revise ordinal numbers! -Read, please! -Let”s play and name which floor are these people on? (Wordwall) -Come to table and choose the right answer! -The next task to write in your cards the ordinal numbers for each floor! - Change your sheets and check up! | P1-It has got 3 floors. P2-Yes. I can P3-1st, 2nd,3rd, 10th -Pupils write the ordinal numbers in cards and then check it up. | 10 min |
7. Работа с текстом. | -Now read the text about Peter’s house! - True or false. | Students read the text one by one, translate it. After that do the task. T” or “F” | 8 min |
8. Подведение итогов урока | Your homework is to write the story about your house/flat and draw a picture. | Pupils listen to the teacher and note their H\W | 1 min |
9. Рефлексия. | So we can return to our house and answer
Read the +text -Have we gone to the attic, have we done the tasks? -Can we put “+” on each floor? Ordinal numbers | + | Words about the house\flat | + | Riddles about the house | + | -If you like our lesson it was interesting plant green flowers around our house -If you have some questions-pink flowers If you don’t like it, it was difficult for you-red flowers! Thank you! Good bye! | Pupils put flowers around the house on the board! | 1min |
Цель урока: Совершенствование речевых навыков в чтении, говорении и письме.
Задачи урока:
Образовательная:
-закрепить лексические единицы по теме «Комнаты»;
-практиковаться в употребление лексических единиц по теме «Дом» и порядковых числительных при составление высказываний;
-освоение суффиксального способа образования (образование порядковых числительных);
-развитие умения искать в тексте заданную информацию (поисковое чтение);
-совершенствование навыков монологической и диалогической речи;
-совершенствование навыков чтения и письма;
-способствовать расширению лексического запаса обучающихся;
2. Развивающая:
-развить внимание, память;
-развивать языковую догадку;
3. Воспитательная:
-воспитать положительное отношения к изучению иностранного языка;
-воспитать интерес к учению и формирование познавательной активности.
-воспитывать любовь к своему дому, месту, где проживаешь
Тип урока: Урок обобщения и систематизации предметных знаний с использованием ИКТ.
Оснащение урока:
учебник Spotlight 5, карточки, ноутбук, мультимедиа проектор, аудиоприложение, презентация PowerPoint, JBL-колонка.
Виды речевой деятельности: говорение, чтение, письмо.
Режимы работы: фронтальный, индивидуальный, в группах
Представление о результатах:
1. Личностные результаты: иметь представление о своем доме.
2. Метапредметные результаты:
- регулятивные УУД: умение формулировать учебную задачу, планирование деятельности при работе в парах, самоконтроль и самокоррекция, способность к самооценке и рефлексии;
- познавательные УУД: умение осознанно строить высказывание по теме в устной и письменной форме;
- коммуникативные УУД: умение слушать и вступать в диалог; участвовать в коллективном обсуждении, принимать коллективные решения.
3. Предметные результаты: соответствуют учебной цели урока.
Муниципальное общеобразовательное автономное учреждение
средняя общеобразовательная школа №3
г. Оренбурга
Конспект открытого урока
по английскому языку в 5 «Б» классе
по теме: «At home».
Учебник: «Spotlight 5» .
Автор: ВаулинаЮ.Е.
Учитель: Исанова М.С
Оренбург, 2023 г