СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок по английскому языку и информатики «Leisure time »

Нажмите, чтобы узнать подробности

                                                  Цыганова Маргарита Генриховна

                                             учитель английского языка

                                                  Сероштанова Ирина Георгиевна

                                                  учитель информатики

 

                               Урок по английскому языку и информатики

                                                  «Leisure time »

 

Целями урока являются:

  • реализация творческого потенциала учащихся как субъекта самостоятельной учебной деятельности;
  • актуализация личностно-значимых мотивов учебной деятельности;
  • интеграция межпредметных знаний.

Оборудование: мультимедийный проектор, ПК, проектные листы с заданиями 

Предварительная подготовка к уроку: к моменту проведения урока, все учащиеся имеют собственный аккаунт в Google. Этими сведениями располагает учитель информатики для просмотра и редактирования общих документов в сети.

Время проведения урока: 2 академических часа.

 

Ход урока:

1. Организационный момент:

Учитель английского языка: - Hello, dear friends. As you see today we have an unusual lesson. You are going to work with two teachers, use computers, do many interesting assignments and work in 5 groups.

Учитель информатики: - Сегодняшний урок мы проведём, используя компьютеры, ресурсы сети Интернет и возможности сервисов сетевой службы Google. 

 

2. Разминка 

Учитель английского языка - Now we start. On the screen you see the word “fun”, what are your associations with it.

Учитель информатики: - Вам необходимо разбиться на проектные группы, авторизоваться под своим личным аккаунтом в Google и открыть в разделе Документы файл Warm up. 

 

3. Постановка целей и задач урока:

Учитель информатики объявляет проектным группам темы и алгоритм выполнения проекта, предварительно подготовив проектные листы с заданиями.

Проектная группа №1 «Экскурсоводы» - “Guides”

1.Создать рекламную презентацию (4-5 слайда) о музеях мира.

 

Проектная группа №2 «Путешественники» - “Travellers”

1.Создать буклет об экскурсионных турах по странам мира.

Проектная группа №3 «Художники» - “Painters”

1.Создать коллаж или афишу о фильмах, которые демонстрируются в кинотеатрах зарубежных стран.

Проектная группа №4 «Экономисты» - “Economists”

Задания: Создать таблицу расходов на поход в театры. Определить в какой стране минимальные расходы на поход в театр, в какой стране – максимальные. Определить среднюю цену билета для выхода в театр.

 

Проектная группа №5 «Статистики» - “Statisticians”

Задания: Выполнить опрос одноклассников «Ваше любимое развлечение». Создать таблицу по результатам опроса и определить какое из развлечений самое популярное среди учащихся.

4.Выполнение проектов, подготовка презентаций по группам:

Время выполнения проектов 25 мин – до конца 1 урока.

5. Презентация проектов, выполнение заданий. (Если класс не очень сильный, то задания можно выполнять не все. Учащиеся работают в группах, затем проходит взаимопроверка.)

Проект №1

задания (приложение 2)

Проект №2

задания (приложение3)

Проект №3

задания (приложение4)

Проект №4

задания (приложение 5)

Проект №5

6. Подведение итогов, рефлексия.

Рефлексия проводится в виде написания электронного письма на английском языке на почтовые электронные адреса учителей о проведённом уроке

Примерные вопросы для рефлексии:

  • Как общение в ходе работы влияло на выполнение задания?
  • На каком уровне в большей степени осуществлялось общение в группе?
  • Какого уровня коммуникативные трудности я испытывал при выполнении задания?
  • Какой стиль общения преобладал в работе?
  • Сохранилось ли единство группы в ходе выполнения задания?
  • Кто или что сыграло решающую роль в том, что произошло на уроке?

Что вы можете сказать об этом уроке: форма проведения, место, задания, интересно было или нет и т.д.  ?

Приложение 3

Complete the text with 10 correct words out of 15 given below.

Some people believe that effects of television on our life are negative. They say that television is (1) ____________ dangerous for children. Many children watch it for more hours (2) _________ than they do (3) __________  else. Some children begin (4) ________ queer ideas of reality from the violence on many (5) _______ . They may believe that there is nothing strange about fights and killings. In some countries a child (6) ________ several thousand murders on TV before he or she is twelve years old.

Another serious problem is addition to television. It is similar to drugs or alcohol (7) ________ . Many people begin to feel closer to actors on the (8) ________ than to real people in their lives. To some people television (9)________ more real than reality and (10) _________ their own lives seem boring. 

Each, something, dependent, becomes, dependence, screen, stare, to get, especially, watch, anything, makes, views, getting, programmes.

Keys: 1. especially, 2. each, 3. anything, 4. to get, 5. programmes, 6. views, 7. dependence, 8. screen, 9. becomes, 10, makes. 

Приложение 4

Listen to the text.

There is no need to rack one’s brain about outings in Moscow as the cultural life is intense. A lot of famous theatres and galleries are there. The Bolshoi and Maly Theatres are in the centre of Moscow in Teatralnaya square. Just round the corner there is the Moscow Art Theatre (the MkhaT). The Operetta Theatre is a two-minute walk from the Teatralnaya Square as well. It’s incredible, but there are about ninety theatres in Moscow (apart from the different studios and theatrical societies), more than seventy museums and a great number of exhibitions of all kinds.

In spite of the wide choice, it is not easy to recommend something to a foreigner. Tastes differ, you know. But even if you have no idea of the person’s interests, there are some places to suggest. They may not be at the top of the list of Moscow entertainment, but they promise great enjoyment for a person of any age and background.

One of these places is the fairy world of the Yury Nikulin Old Circus on Tsvetnoi Boulevard. It is really old, one of the oldest circuses in Russia. It was opened in 1880 and since that time has been working non-stop (even during the Great Patriotic War). The Old Circus has always had the reputation of one of the best circuses in the world. It is famous for its very good programmes for children. People still remember brilliant clowns like Karandash and Oleg Popov. Yury Niculin also worked there and now the circus is named after him: the Nikulinsy Circus.

In 1980s, the circus was rebuilt, but the atmosphere of the Old Circus remained the same: warm and homelike. Today, more than 2000 spectators can watch amazing programmes. Wild animals, like tigers and elephants, often take part in the performances.

If you want to see sea animal performances, you’ll have to go to another kind of circus: the Moscow Dolphinarium. It is the best opportunity for those who want to see marine mammals, such as dolphins, sea lions and seals.

The performance is rather short (it only lasts for about one hour), but the actors are splendid and amaze adults as well as kids. People can admire a huge white whale and several dolphins performing together. And what a delight it is when a dolphin touches your hand!

These places of public entertainment are different from other more popular attractions. They seem to be more real and less commercial. It’s quite possible that it’s this kind of entertainment that attracts people to Moscow.

Choose the best answer to the question №1 and the best ending to complete the sentences:

  1. Which of the following statements is not true?

       A  There is a great concentration of theatres of all

             kinds in Moscow.

 B  Teatralnaya Square got its name because there

       are several theatres in and  near it.

 C  The Operetta Theatre is the most famous theatre

       in Moscow.

 D  Besides the theatres, there are lots of different

      studios and musical societies in Moscow.

2. It can be different to recommend a place for entertainment to a stranger..

A  because there are not enough places worth visiting.

        B  because different people like different things.

        C  because people seldom go out in Moscow.

        D  because everything is very expensive.

  3. The Old Circus is an interesting place …

        A  for children.

        B  for elderly people.

        C  for tourists.

        D  for most people.

  4. The Old Circus is named after …

        A  the famous clown Karandash.

        B  the famous actor Yury Nikulin.

        C  the mayor of Moscow.

        D  the well-known clown Oleg Popov.

  5. Places the Old Circus and the Moscow Dolphinarium are different from

        other attractions …

        A  because they are very far from the centre.

        B  because they produce programmes only for kids.

        C  because they are real and less commercial.

Приложение 5

  1. Film for children, made by photographing a series of drawings.
  2. An … film is one with a lot of shooting and fights.
  3. Programme that gives facts about a serious subject.
  4. Funny programme with a different story each week about the same people.
  5. … show is an entertaining TV programme with songs, clips, etc.
  6. The lead … is the main hero of a film.
  7. Short TV programme aimed at advertising.

 1

c

 

 

 

 

 

 

 

 2

 

c

 

 

 

 

 

 3

 

 

c

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 4

 

 

 

c

 

 

 

 5

 

 

 

 

c

 

 6

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 7

 

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

  1. cartoon
  2. action
  3. documentary
  4. sitcom
  5. music
  6. character
  7. announcement