СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок по теме "Внешность", 7 кл., УМК "Spotlight" Ю.Е Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок по теме "Внешность",  7 кл., УМК "Spotlight" Ю.Е Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс.

Просмотр содержимого документа
«Урок по теме "Внешность", 7 кл., УМК "Spotlight" Ю.Е Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс.»




План урока 7 класс


Тема урока: Who is who.



Цель урока

Создать условия для организации монологического высказывания на основе текста

Задачи урока


Образовательная

Совершенствование фонетических и лексических аспектов устной речи, совершенствование навыков чтения про себя.

Развивающая

Развитие навыков монологической речи и работы с диалогом.

способствовать развитию внимания, мышления, воображения, догадки

Воспитательная

Воспитывать у учащихся интерес к английскому языку, уважение к культуре и традициям страны изучаемого языка, воспитывать умение работать в коллективе

воспитывать уважительное отношение к собеседнику


Практическая

перенос лексико-грамматического материала модуля в ситуацию речевого общения на основе личного опыта

Тип урока

Комбинированный урок

Формы урока

урок совершенствования знаний, умений и навыков

Формы контроля

текущий

Домашнее задание

Упр.8 стр.29





























Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Используемые приемы, методы и формы

Формируемые УУД

Результат взаимодействия (сотрудничества)

1.Организационный момент. Приветствие

1 минута

Good afternoon, boys and girls. Sit down, please. I’m glad to see you. How are you? I’m fine, thank you. Nice to meet you

Look at the board.

What date is it today? What month is it now? What day of week is it today? What’s the weather like today?­­ What season is it now?

Are you ready to work? Let’s start our lesson.

fine, thanks, and you ?

Nice to meet you, too.


Фронтальный опрос

Коммуникативные УУД


2.Целеполагание

2 минуты

Look at the picture. What do you think we are going to speak about?

(слайд 1) Right you are!


Read the theme of our lesson. The theme of our lesson is Who is who. (слайд 2)


What will we do at the lesson? (слайд 3)

Right you are!


appearance and character of a person.






Remember and learn the words

Listen to the dialogue

Read the dialogue

learn the rules describe appearance and character of a person




Have a talk on the theme


Метод иллюстраций


Регулятивные УУД


3. Фонетическая зарядка

2 минуты

But first of all, let’s train our tongues. Look at the screen and repeat the rhyme after me.(слайд4)


Work in a chain

Наглядный метод (метод иллюстраций),

Систематизация знаний

Познавательные УУД


4. Речевая разминка.

3 минуты


Let’s listen to the new words and read the words which are necessary for our lesson.(слайд 5). Ex.2a p.28

Match the columns, read and translate these words (слайд 6).

Good of you! You know the words very well!





Отвечают с опорой на образец







Наглядный метод

Беседа

Фронтальный опрос

Познавательные УУД


5. Развитие навыков аудирования диалога


поискового чтения

4 минуты

Let’s continue our work. Open your SB, p 28 ex 3a.

Listen and Read the dialogue.







Фронтальный опрос


Коммуникативные УУД


6. Работа в парах

6минут

1.Let’s answer the questions before the dialogue

2.Mark the sentences True or False

3.Look through the dialogue and complete the sentences (карточка№1)

2. find out the E. equivalents (карточка№2)






7. Развитие навыков грамматики.

6 минут

To have a talk on the theme we need grammar rules

1.We use the present participle to describe smb. or smth.

We use the past participle to describe how we fell. (слайд 9).

The task is to find out the right sentences (карточка 1)

2.When describing people, mind the order of adjectives. Don’t use more than 3 adjectives before a noun.( слайд 10)

The task is to describe the people, using the adjectives. (карточка 2)

3.To describe appearance and character of a person we need some constructions.

to look like- is used to describe appearance of a person.

to be like- is used to describe character of a person.(карточка 3)

Now I see you know grammar rules! It’s fine!






Наглядный метод

Практический метод

работа в парах


Познавательные УУД


8.Физкультминутка

2 минуты

Well, we’ve done a lot of work

Are you tired?

let’s have a rest!





9.Развитие навыков монологической речи

работа в грппах

12 минут

Let’s continue our work.

Using the new words, the new rules, character adjectives to talk about your family, friends and teachers.

Let’s divide into 3 groups, choose one of the envelopes and do the task, using the plan.

The plan:

1.Make up a proverb, glue it and read.

2.Choose one picture of your favourite person and glue it.

3.Describe appearance and character of a person

4.Have a talk on the theme.















present your story


Наглядный метод


Познавательные УУД




10. Подведение итогов урока, оценивание



1 минута



Well, what have we done at the lesson?

(плакат на доске)






what have we learnt at the lesson?



Remember and learn the words

Listen to the dialogue

Read the dialogue

learn the rules

Have a talk on the theme

We’ve learnt to describe appearance and character of a person







11. Рефлексия

1 минута

Well, we’ve done a lot of work today. Your marks are: 5-s, 4-s.

I want to know what’s your mood.

Now please show me your attitude towards our lesson.(слайд)

The lesson is over. Thank you for your work. I’m pleased with you. Good bye.



Excellent

Well

Not very well




12. Домашнее задание

1 минута

At home you should do ex 8 p 29.