СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок удмуртской литературы в 4 классе "Лудкан"/Удмурт литературая 4-тӥ классын урок "Лудкан"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Урок удмуртской литературы в 4 классе "Лудкан"/Удмурт литературая 4-тӥ классын урок "Лудкан"»

Удмурт литературая 4 классын уроклы конспект

Дышетись_______

Методист_________Т.С. Иванова



Быдэстиз 3А группаын дышетскись: Куликова Полина Ивановна

Уроклэн темаез: Григорий Данилов «Лудкан»

Уроклэн типез: выльзэ дышетон

Уроклэн мугез: тодматоно дышетскисьёсты Г. Даниловлэн «Лудкан» веросэныз

Уж тирлык: доска; демонстрационный материал,учебник.

Пиналъёслэн быгатонлыкъёссы:



Уроклэн ёзъёсыз (этапъесыз)

Этаплэн уж пумъёсыз (задачаосыз)

Дышетон амалъёс (методъёс)

Ужанкабъёс (формаос)

Дышетисьлэн ужпорыз (Деятельность учителя)

Дышетскисьлэнужпорыз (Деятельность учащихся)

1.Ужпумо югдур кылдытон но мугъёс пуктон люкет (Организационно-мотивационный этап)




А)Кыл волятон(речевая разминка)









Б)дорысь ужез эскерон

В) огазеян


Г)дунъян

Уроклы дасян;








кылэз волятон;










дорысь ужез эскерон;

дорысь ужъя огазеян лэсьтын; пиналъёслэсь ужзэс дунъян

Словесной: беседа, юанъёслы ответ сётон; Наглядной: доска вылын ошем авторлэн нимтулыз, авторлэн туспуктэмез, учебник.


-Зечбуресь пиналъёс, мынам нимы Полина Ивановна, мон тилесьтыд туннэ удмурт лыдзонъя уроктэс нуо. Нош со азьын ойдолэ,

1.зечбуръяськом кызьы зечбуръясько Индияын улисьёс: киосмес гадь азямы кутиськом но шуиськомы «намасте»
2. Кызьы зечбуръясько Японияын улисьёс: азьлань мыкыртисько но шуо «коничуа»

3. Кызьы зечбуръясько ог-огенызы Тибетын улисьёс: кылпумзэс потто но возьмато»

Бадзым пукселэ.

Нош мар кулэ нырысьсэ ик карыны, лыдзисько азямы?(кылэз волятыны)
-Шонер, кылмес волятон понна, шедьтэлэ парта вылысьтыды Вениамин Ившинлэсь пичи кылбурзэ.

Лыдзелэ ас поннады.


Мон гурезь баме тубо,
Лаптисько горд йыр доры.
Бо-бо-бо,
Ры-ры-ры,
Чечылэсь ческыт боры.


Мар сярысь вераське та пичи кылбурын?

Нош малы автор сое горд йыр шуэ?



Нош табере лыдзомы ваньмы чош шара, табере ыммес ворсаса,оло,ымамы таляк боры,,шыпытэн, нош али лыдзомы мыдлань.Кинлэн лыдземез потэ?

Зечокъёс.

Вералэ ай мыным кыче тиляд дорысь ужды вал?Эскером дорысь уждэс.(дорысь ужез эскерон,выводъёс лэсьтон)










-кылэз волятыны











-боры сярысь

-малы ке шуоно со кисьма ке, йырыз горд луэ






2. Ужез радъян люкет( Ориентировочный этап)

1.Проблемной ситуация пуктон

2. Уроклэсь темазэ поттон


3.Уроклы муг но ужпумъёссэпуктон

Темаез дышетонлы дасян; нылпиосын чош уроклэсь темазэ поттон; нылпиосын уроклы муг но ужпумъё ссэпуктон

Словесной(беседа); наглядной (пазл, тема)

туркымен; ваньзы чош

Пинальёс, кылзэ мынэсьтым мадиськонме, туннэ темамес тодон понна ойдолэ пазл бичаломы. Ужаськомы туркымен.Озьыен, кыче кыл пормиз?(Лудкан)

Шонер, туннэ урокмылэн темаез «Лудкан» верос. (ошисько доска вылэ). Кызьы ти малпаськоды, мар кыл та, кыче солэн пуштросэз?
Озьыен, лыдзимы ке -тодом.

Нош табере урокмылэсь темазэ тодыса, верадэ ай мыным мае тиляд тодэмды потэ, малы ми туннэ дышетскомы урокамы?

Шонер, асьмеос туннэ тодматскомы «Лудкан» веросэн, тодамы ваёмы автор сярысь, выль кылъёс тодомы, чошатыны гатонмес азьлоньтом но кылмес волятон бордын ужаломы.






-пиналъёслэн малпанъёссы






3. Утчан-эскерон люкет

Утчан-эскерон люкет (поисково- исследовательский этап)


а) автор сярысь верос, заглавиезъя, суредъя уж

б) текстэн ужан лыдзон азьын


в)Физкультминутка
















Нырысьсэ лызон



Кыкетизэ лыдзон

Тодматоно выль темаен но сётоно выль тодон-валанъёс.


Словесной(беседа); практической: учебникен уж; кылбурез лыдзон
Наглядной(схема)

Ваньзы чош







Кузэн




























Ваньзы чош










-Кызьы ти малпаськоды, та суредъёс шоры но кылъёс шоры учкыса: мар сярысь луоз та кылбур?(ошемын нюлэс,адями, пуны, суредъёс)

-Солэсь азьло, ойдолэ тодамы ваёмы автор сярысь, солэн улэм -вылэмез сярысь.

Со понна усьтомы книгаысь ужаськомы кузэн. Тилыдлы кулэ пормытыны юанъёс котькуд кузлэсь –3 юан, соос быгато автор сярысь, солэн улэм-вылэмез сярысь луыны. Быгатиськоды 4 бамысь текстэз уже кутыны. Ойдолэ эскеромы цепочкаен, кыче юанъёсты пормизы но кыче валэктон шедьтозы эшъёсты. Лыдзиськоды юанъёстэс но вераськоды эштылэсь нимзэ,кудиз солы валэктон сётоз.

Туж зеч ужаллямды. Озьыен, автор сярысь тодамы ваим.

Физкультинутка.

Ойдолэ ял каром.Ваньмы султиськомы но тазьы вераськомы:

Одиг сяська, кык сяська
Чушъялъёс,чушъялъёс
Шерылизы,шерылизы
Качыос,качыос
Тэтчаллязы,тэтчаллязы
Лудкечъёс лудкечъёс
Урокын зеч ужало
Нылъёс но пиос.

Озьыен, веросын тиледлы пумиськыны быгатозы тодмотэм кылъёс(доска вылэ ошисько)

-жегаз-

-купыртиз-

-созул-

-зонгыраны-

-сьосьёс-

-вазерпиньёс-

-кивалтос-

-мылазь-

-гульым-

Нош табере мон лыдзо тиледзы та веросэз. Нош ти сак кылзиське.

-Озьыен, мар сярысь та верос? (эшъяськон сярысь)

-Кин сярысь вераське та веросын?(Лудкан но Семи сярысь)

-Табере дэмласько тиледлы лыдзыны та веросэз люкетъёсъя. Лыдзомы цепочкаен.

Тодамы ваём, кызьы кулэ вольыт (выразительно)лыдзиськыны?(пусъёсты уже кутыса, куараен ужаса). Нош кыче куараен лыдзомы портэм люкетъёссэ та верослэсь?(кышкыт)


-Кин луыса ужа Семилэн атаез?

-Кыче эшез вань Семилэн?
-Мар вера атайзы эшъяськонзы сярысь?

-Нош тиляд вань-а сыче эшъёсты?
азьланьтиськом

-Мар каро Семи но Лудкан чош?
-Малы Семи бере кылиз школаысь бертыны?
-Малы эшъёсыз доры оз кыльы?

-Анай-атайлы верано-а сыче дыре?Телефон пыр жингыртоно-а?

Азьланьтиськом

-Кыче куазь вал сое уе?
-Кыче сюресэз школаысен Семилэн дорозяз?

Азьланьтиськом.

-Малы Лудкан тып!дугдиз?(нюк улын пуко кионъёс)
-Мар со верасал Семилы,вераськыны быгатысал ке?
-Кыче приём кутэ автор та люкетын?(пунылэсь малпанъёссэ вера)

-Малы автор сое кутэ?
Азьланьтиськомы лыдзонмес

-Малы Семи соку ик пунызэ оз вала?(солэн ноку но ассэ озьы воземез ой вал на)

-Кызьы Лудкан Семиез дугдытыны турттиз?

-Нош кыче калык верамъёсты тодиськоды ти, куке пудо-животъёс кыче ке учыр азьын асьсэдыз мукет сямен возё?
-Кызьы Семи валаз, мар солы вератны турттэ вал Лудкан?(йырзэ ужатиз, атаезлэсь верамзэ тодаз вайиз)
Азьланьтиськомы
-Кыче малпанъёсыз Семилэн?
-Мар карысалды ти таче учыре?
-Мар карыны кулэ,таче учыре сюронтэм вылысь?
Азьлань мыниськом

-Малы Лудкан азьпала бызьыса кошкиз? Кыче планэз вылэм Лудканлэн?

-Солэн планэзъя мар карыны кулэ вал Семи?
- Малы Семи пуныез сьоры бызиз?озьыен, кыче со адями?

-Малы кионъёс оз ик шодэ Семилэсь портфелен шуккемзэ?
-Мар карысалды ти со интые?
Азьланьтиськомы.

-Кин юрттиз Семилы?
-Малы пичи пи бордыны одъяз?
-Мар луиз Лудканэн?
-Малы паймиды, но малы шумпотиды та веросэз лыдзыса?

-Мар вераны луэ Лудканлэн но Семилэн эшъяськонзы сярысь?
-Кыче Семи адями? Нош кыче Лудкан?

Туж зеч.

-нюлэс,пуны,адямиос



4.Практической этап

Тодон-валанъёссэс юнматыны


словесной









Ваньзы чош




кузэн

Нош табере ойдолэ ожытак гожъясьчиос луомы.

Тиледлы кулэ ожытак йырвиымдэс бергатыны. Малпалэ, ти та верослэн авторез шуыса. Кызьы азьланьтысалды ти та веросэз со интыысен, кытын Лудкан ТЫП! дугдэ. Мар луысал собере тиляд веросады?

Нош табере ужаломы кузэн. Тиледлы кулэ малпаны:
-Нырысети ряд малпа: кыче кулэ луыны зэмос эш.
-Кыкети ряд малпа правилоос: мар кырыны кулэ таче учыре медад сюры шуса?

Туж умой ужады.Тау.


5.Дунъян люкет (Рефлексивно-оценочный этап)

Пиналъёслэсь урокын басьтэм тодон-валанъёссэс эскерон; Пиналъёслэн урокын асьсэлэсь но класслэсь азинсконъёссэс дунъян.

Ваньзы чош





Асьсэ понна

Словесной:юанъёслы ответ сётон. Наглядной: листокъёс юанъёсын.

Озьыен, кыче веросэн ми туннэ тодматиськимы?
Кин солэн авторез?

Мар выльзэ ти тодиды?

Кельшиз-а та верос?Малы?
Дорады кулэ луоз лэсьтыны кластер. Кин ке но лэсьтэ Семилэн сярызья, нош кин ке Лудканлэн.

Тиляд жок вылады котькудизлэн вань сюрес

Суредалэ сюрес кутсконэ нюлэскы пырон доры, ти тыннэ урокын ляб ужады ке, сюрес шоре, тиляд шуг-секытъёсты вал ке но, ти туж зеч тыршиды, сюреслэн пумаз,корка доры, тиляд урокын ваньмыз пормиз,ты быдэс «Пеймыт» нюлэсэз ортчиды но шуг секытъёсты ой вал.

Кин ассэ кытчы суредаз? Малы?
Озьыен, ти туж зеч ужады, тау. Вуоно пумиськытозь.