СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Всемирная паутина

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема занятия: Всемирная паутина.

3. Цели занятия:

Обучающие:

    знать: развивать умения учащихся в монологической речи и диалогической речи

    уметь:  отвечать на поставленные вопросы, выполнять лексические упражнения.

Развивающие: развивать навыки письма, чтения и говорения;

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к культурным ценностям

Просмотр содержимого документа
«Всемирная паутина»

План занятия

Дата

Группа

30.11.2020

Эл-19


1.Тема программы: Научно-технический прогресс.

2.Тема занятия: Всемирная паутина.

3. Цели занятия:

Обучающие:

знать: развивать умения учащихся в монологической речи и диалогической речи

уметь: отвечать на поставленные вопросы, выполнять лексические упражнения.

Развивающие: развивать навыки письма, чтения и говорения;

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к культурным ценностям


Планируемые результаты:

Личностные: готовность и способность вести диалог на английском языке с представителями других культур, достигать взаимопонимания, находить общие цели и сотрудничать в различных областях для их достижения; умение проявлять толерантность к другому образу мыслей, к иной позиции партнера по общению;

– готовность и способность к непрерывному образованию, включая самообразование, как в профессиональной области с использованием английского языка, так и непосредственно в сфере английского языка;

Метапредметные: умение организовать коммуникативную деятельность, продуктивно общаться и взаимодействовать с ее участниками, учитывать их позиции, эффективно разрешать конфликты;

умение ясно, логично и точно излагать свою точку зрения, используя адекватные языковые средства;

Предметные: сформированность коммуникативной иноязычной компетенции, необходимой для успешной социализации и самореализации, как инструмента межкультурного общения в современном поликультурном мире;


Общие компетенции: (поиск информации, извлечение информации, систематизация информации, обработка информации, письменная коммуникация, восприятие информации на слух)

Тип занятия: обобщение и систематизация знаний и умений

Вид занятия: практическое занятие


Формы организации: фронтальная, индивидуальная

Используемые приемы, методы и элементы пед. технологий: репродуктивный

Межпредметные связи: страноведение, русский язык

Оснащение занятия: ПК

Дидактические средства обучения: видеоролик, презентация

Технические средства обучения (ТСО):


Ход урока

1. Орг.момент.

What is the date today?

What is the day today?

Is it Tuesday today?

Who is absent today?

Thank you for your answers and let's start our work

Let us begin our English lesson.

    - Who is on duty today? I am (on duty  today).

    - Who is absent?  (Is anybody absent today?)

      - What date is it today?

2.Повторение пройденного материала.


  1. Where is Washington City located in?

  2. What river blows through Washington D.C.?

  3. Are there any big industrial objects in WaDC?

  4. Are there any skyscrapers in WaDC?

  5. What sights of WaDC do you know?

  6. Is WaDC a big city?



2. Мотивация

3. Актуализация опорных знаний. – опора на материал на рус. языке

4. План изложения нового материала.

Microsoft Windows – computer operation system. Very popular.

Skype - free program, which helps you to communicate through the internet. (800000 users)

Opera – a program, web browser for computers and mobile phones

Apple – an american corporation of producing computer programs, computers amd mobile phones.

Instagram - free social program for mobile phones, helps to exchange photos, videos.

Whats app – a messanger for smartphones, allows to send messages, images, videos, audios. (from 2009, about 400000 users)

Twitter - a free service of short public messages sending

Google – a corporation which helps to search the information in the internet

Vkontakte – the largest social networking service in Russia, helps to find people and exchange messages.(from 2006, 40 mln people use every day)

Internet explorer – a web browser of Microsoft corporation From 1995

Odnoklassniki – a social site for searching classmates, friends etc.

Facebook –a social networking service, allows users to find and communicate with friends, share photos, videos, and join different groups.

Which of them do you use?

Which is the most popular?


News and mass media in our life”

Everywhere, every day, exciting things are happening. Each day is filled with news. People learn news and views during reading newspapers and magazines, talking over the telephone or they are kept informed by watching TV or listening to the radio. The press, the radio and television play a big role in the life of the society. They inform, educate and entertain people. They also influence the way people look at the world and make them change their views. Mass media plays a very important role in organizing public opinion. Millions of people watch TV and read newspapers in their free time. Most of people can't do without a newspaper in the underground or during the lunch break. TV also dominates the life of the family most of the time. It is also a habit which impossible to resist. So Mass Media become a very important part of our life.

The Internet, which has many users and presents both opportunities and problems. Examples can include Blogs and podcasts (such as news, music and video). Mobile phones, which can be used for rapid breaking news and short clips of entertainment like jokes, horoscopes, games, music, and advertising. Millions of copies of newspapers appear every day. Many people subscribe to two or more newspapers; others buy newspapers at the newsstands. Most newspapers contain news, detailed articles on home and international affairs, reviews of books, art and TV shows. Many of them also cover sports events. In the USA daily newspapers are published in 34 different languages. The Internet has recently become another important source of information. Its main advantage is that news appears on the screen as soon as things happen in real life and you don't have to wait for news time on TV.


5. Закрепление полученных знаний.

6. Подведение итогов. Рефлексия.

7. Домашнее задание.  

1.Дополните текст, используя следующие слова:

a) Web b) information c) interactive d) e-mail e) on-screen f) chat g) PC h) generation i) video).


Internet TV

Is it possible to have a TV set, a (1) --------- and the Internet all in one? With the advent of Internet TV it has become a reality. Imagine watching a film on TV and getting (2) --------- on the actors in the film at the same time! To enter (3) -------- addresses and write (4) ------ you use a remote control and an (5) -------- keyboard and an optional wireless keyboard. By clicking a button, you can also read adverts, (6) ------ with a friend, plan your holiday and play your favourite (7) ------ games. In the future you’ll be able to change the plot of the film you’re watching and meddle in the private lives of the characters. The next (8) ------ of Internet TVs will also have a smart-card for shopping, banking and other (9) ---- activities.


( a) Web b) information c) interactive d) e-mail e) on-screen f) chat g) PC h) generation i) video).


Подпись преподавателя