Начало урока: 1) Организационный момент | Приветствует детей по-английски Good morning, boys and girls! Nice to meet you! Отмечает в журнале отсутствующих. Проверка домашнего задания. | Приветствуют учителя Good morning! Nice to meet you too! … Отвечают на вопросы учителя об отсутствующих | |
1) Активизация навыков чтения. | A lot of people like visiting national parks. Read one of the texts (A, B, or C) about national parks. Which questions can you find information about? Answer these questions. 1.1) Следует обратить внимание обучающихся на то, что в тексте может не быть ответа на какой-то из предложенных вопросов. Ключи: Text A 1. The first aim of national parks is to protect the countryside; the second aim is to let people enjoy the countryside, enjoy trees, flowers, animals and birds. 2. thirteen national parks in England and Wales 3. Yellowstone in 1872, the Lake District National Park in 1951 4. People can enjoy the countryside, enjoy trees, flowers, animals and birds. Text B 1. The aim is to protect animals 2. more than sixty national parks in the USA 3. The Great Smoky Mountains, the Grand Canyon and Yellowstone Park, the Everglades (информации, когда появились, нет) 4. People can see water birds, bobcats, bears and alligators. Text C 1. Нет прямого ответа. Возможный ответ: The aim is to let people to walk, cycle, go boating, enjoy nature. 2. нет информации 3. The Lake District (информации, когда появился, нет) 4. People can enjoy fishing in the rivers and lakes, boating | Ребята делятся на первоначальные группы (home groups) по три человека в группе. Количество обучающихся в таких группах зависит от количества предлагаемых заданий. В данном уроке три задания (A, B, C). Каждый ребенок выполняет одно из заданий (А, В или С). | ПК |
3) Активизация говорения | 1.2) Compare your answers to the questions. Come to an agreement. Get ready to retell your text. | Ребята сравнивают свои ответы и готовят пересказ своего текста, используя вопросы в качестве плана рассказа. Слушая рассказы, учащиеся должны заполнить пропуски в тексте о национальных парках. | |
4) Активизация навыков письма. | 1.3) Fill in the gaps in the article about national parks. Необходимо обратить внимание обучающихся на употребление артикля с географическими названиями (“Grammar for revision”) и на словообразование (“Word building”). Ключи: The first national park appeared in the USA in 1872. It was Yellowstone. In Britain the first national park appeared in 1951. Now there are more than sixty parks in the USA and thirteen parks in England and Wales. The aim of the national parks is to protect the countryside, and let people enjoy plants, animals, and birds. One of the most interesting parks in the USA is the Everglades in Florida. Water birds, bobcats, bears and alligators are protected in the Everglades. The Lake District is the first national park in Britain. It is one of the most popular and one of the most beautiful places in Britain. It has the longest lake and the highest mountain in England. | Ребята заполняют пропуски в тексте о национальных парках. | ПК |
Заключительная часть урока: 1) Информация о домашнем задании 2) Рефлексия (подведение итогов урока) | Объясняет технологию выполнения домашнего задание. Рабочая тетрадь, упр. 1. Книга для чтения, упр. 5. What have you done at this lesson? Thank you for your work. Good-bye! | Слушают учителя, записывают домашнее задание. Сообщают, что они делали на уроке. Good-bye! | |