СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 15.05.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Test3

Внимание! Все тесты в этом разделе разработаны пользователями сайта для собственного использования. Администрация сайта не проверяет возможные ошибки, которые могут встретиться в тестах.
Neighbours influence buying decisions

Список вопросов теста

Вопрос 1

However objective we believe ourselves to be, most of us do not judge a product solely on its merits, considering quality, value and style before making a decision. 1 _____, we are easily influenced by the people around us.

Варианты ответов
  • What's more
  • instead
  • unlike
  • in place
Вопрос 2

There is nothing 2 _____ with this.

Варианты ответов
  • wrong
  • silly
  • bad
  • daft
Вопрос 3

It is probably a smarter way to make decisions than 3_____ on only our own opinions.

Варианты ответов
  • basing
  • trusting
  • supposing
  • relying
Вопрос 4

Research in Finland recently found overwhelming evidence that neighbours have a big influence on buying decisions. When one of a person’s ten nearest neighbours bought a car, the 4 _____ that that person would buy

Варианты ответов
  • chances
  • potential
  • possibilities
  • forecast
Вопрос 5

a car of the same brand during the next week and a half 5_____by 86 per cent.

Варианты ответов
  • boosted
  • rose
  • enlarged
  • lifted
Вопрос 6

The researchers argued that it was not just a 6 _____ of envy. Used cars seemed to attract neighbours even more than new cars.

Варианты ответов
  • thing
  • point
  • matter
  • fact
Вопрос 7

suggested that people were not trying to 7______ up with their neighbours, they were keen to learn from them.

Варианты ответов
  • keep
  • stay
  • hold
  • follow
Вопрос 8

Since used cars are less reliable, a recommendation of one can 8 _____ influence a buying decision.

Варианты ответов
  • fiercely
  • strongly
  • firmly
  • intensely
Сохранить у себя:

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!