СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ
Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно
Скидки до 50 % на комплекты
только до
Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой
Организационный момент
Проверка знаний
Объяснение материала
Закрепление изученного
Итоги урока
Тема урока: "At the zoo" (В зоопарке)
Урок английского языка в рамках темы "Мир животных" по УМК "Spotlight" ("Английский в фокусе"), 5-й класс, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж.Дули.
Цели:
Учебный аспект:
Развивающий аспект:
Воспитательный аспект:
Задачи:
Тип урока: комбинированный.
Приемы работы: прием наглядности; прием повторения и обобщения знаний.
Оборудование урока: УМК; карточки с изображением животных; карточки с заданиями по грамматике; фотографии животных; аудиозапись с «голосами» животных; мультимедийная презентация в Power Point.
Продолжительность урока: 45 минут
ХОД УРОКА
I.Организационный момент.
Warming-up activities
T: Good morning, dear boys and girls! Glad to see you. Are you fine? (T→Cl). How are you, Rita? (- I’m fine, thank you. And how are you?) (T→P1; P1→P2→P3)
T: Great! So, let’s start our lesson. Look at the blackboard, please. Can you tell me what we are going to speak about? (- About animals)
II.Фонетическая зарядка.
T: Right you are. Let’s start our lesson with a little poem about the zoo.
Tomorrow on Sunday we go to the Zoo.
Tomorrow, tomorrow we go to the Zoo.
There is a giraffe there and a zebra too,
A bear and a monkey, and a kangaroo.
T: Do you like to go to the zoo? (T→Cl). Do you often go to the zoo? (T→P1, P2). What animals can we see there? (P1, P2, P3: Bears, tigers, lions…).
1)Повторение изученной лексики и введение новой лексики по теме «Название животных».
(Ps: the monkey, the lion, the peacock, the elephant, the bear)
b)(сопоставление слов английского и русского языков; установление ассоциации для запоминания слов)
T: Look at the pictures. What do you call these animals in Russian? Which sound similar? (Ps: lion – лев; giraffe – жираф; tiger – тигр; crocodile – крокодил; kangaroo – кенгуру и др.)
2)Повторение изученной лексики и введение новой лексики по теме «Части тела животных» - упр.2, стр.68.
a)Повторение пар прилагательных антонимов (слайд 3)
long – short; big – small; thin – thick
b)Введение лексики – названия частей тела животных (в сопоставлении с названиями частей тела человека) (слайды 4 – 9)
nose – beak; toes – paws; hair – fur
Tusks, trunk, feathers, mane
c)
P1: Which animal has got a thick mane?
P2: The lion. Which animal has got long neck?
P3: The giraffe. Which animal has got a trunk?
P4: The elephant…
3)Развитие умений монологической речи при описании животных (отработка и закрепление лексики по теме «Части тела животных» - работа в парах; карточки –изображения животных)
T: Describe any of the animals. But your task is to make one – two mistakes. Your partner corrects you. (P1→P2)
P1: The giraffe has got a short neck, short legs and a long tail.
P2: The giraffe hasn’t got a short neck and short legs. It has got a long neck and long legs.
4)Развитие умений поискового чтения – упр.4, стр.68
T: So let’s name animals we can see at the zoo. (Ps: elephant, crocodile, tiger, hippo, rhino…)
T: Now read the text to yourselves and say which animals are in the dialogue. (Ps: a giraffe, a monkey, a bear).
T: That’s right. Now let’s read the dialogue aloud, please.
5)Развитие умений изучающего чтения (послетекстовое задание) – упр.5, стр.69
T: Now look through the text again and find the words in the dialogue for the underlined pronouns.
It has got a long neck. – the giraffe
They are noisy. – monkeys
I find them cute. – Ben
Look left, look right,
Look up, look down,
Look around.
Look at your nose,
Look at that rose,
Close your eyes,
Open, wink, оpen and smile.
Your eyes are happy again.
7)Повторение и обобщение формообразования и употребления глаголов в (отрицательная и вопросительная формы) (слайд 10)
T: Now let’s revise negative and interrogative forms of the Present Simple Tense. Read the table. What do we use to form these forms? (Cl: вспомогательные глаголы do / does).
T: That’s right. And now find examples of short answers, interrogative and negative sentences in the dialogue, please.
P1: Do you like the zoo?
P2: What does it look like?
P3: I don’t like monkeys.
P4: Yes, I do.
8)Отработка употребления вопросительной формы : общие вопросы и краткие ответы – упр.7, стр.69.
(pair work – cards, см. приложение)
9)Развитие умений аудирования с выборочным пониманием заданной информации.
T: Now I’m going to propose you to listen to the text “Visit London Zoo”. Listen to this text attentively and your task is to complete the advertisement. (слайд 11)
(Задание из звукового приложения к данному уроку, см. приложение)
10) Развитие умений вести диалог-расспрос по ситуации «В зоопарке».
a)слайды 1 – 1)
P1: It’s a zebra. It’s beautiful, fast and friendly.
P2: It’s a lion. The lion is proud, strong and handsome. It has got beautiful mane.
P3: It’s an elephant. The elephant is very big, friendly, strong and fun. It has god very big ears, a long trunk and big tusks. Etc.
It’s great! It’s fantastic!
Which one?
What does it look like?
Why not?
I find them… (clever, noisy, fun)
P1: Do you like the zoo, Sasha?
P2: Yes, I do. It’s great (fantastic)! What’s that animal over there?
P1: Which one? What does it look like?
P2: It has got four short legs, a long tail and yellow fur with black stripes.
P1: That’s a tiger. Tigers are so beautiful.
P2: Yes, they are. Look, what’s that behind the tree?
P1: It’s a bear.
P2: Oh, I don’t like bears.
P1: Why not?
P2: They are angry and dangerous.
P1: I find them clever and handsome. Let’s go and see zebras.
P2: OK.
11)Развитие умений описывать дикое животное с опорой на образец.
T: Congratulations. Your dialogues were very good. But now let’s try to write about a wild animal. Let’s do it together, please. Write its name, what it looks like, its colour.
(слайд 17 - 18)
Model: The swan is usually white or black. It has got a long neck, a yellow beak with black around the eyes. It has got big wings and lots of feathers. I like swans because they are very beautiful and proud.
T: Your home task is to write about a wild animal you like, don’t forget to draw or to find a picture of the animal.
WB – стр. 42; SB - упр.10, стр. 69
T: We have spoken a lot today about animals. You did a lot of work today and you did it very well.
But that’s all for today and our lesson is going to be over. Your marks are…
© 2017, гафиятуллина аниса наиловна 930