Экскурсия в мир природы
Задачи урока: 1. Расширять лингвострановедческий и интеллектуальный кругозор учащихся; 2. Воспитывать интерес к английскому языку; 3. Развивать внимание и память учащихся в процессе экскурсии в природу; 4. Учить использовать опоры для монол. речи; 5. Провести контроль лексических знаний.
Оснащение: картины с изображением живописи, лексические таблицы – «Животные», таблица с лексикой для перевода.
Подготовка к уроку: класс делится на команды, название команд, подготовка рефератов по темам.
Ход урока
I. начало урока
Организованный момент. Приветствие.
Уч: Dear girls and boys, our guests. I’m glad to see you. We often meet here. We recite poems, sing songs, have competitions. Today we are going to talk about animals. We have 4 teams:
1. Lizards: Malika and L.;
2. Sharks: V., L., M.,
3. crocodiles: S., K., D.,
4. Bats: L., L., D.,
II. Разминка.
1,2. What animals do you know? (wild, domestic) (команды по очереди называют лексику)
3. What water life do you know? (whale, shark, dolp)
4. What birds do you know? (parrot, hen, cock, swan, turkey, duck, goose, eagle)
5. What insects do you know? 9bee, fly, butterfly, wasp, scorpion, worm, spider)
6. What wild animals do you know in Kalmykia? ( a sheep, a crane, a swan, a boar, wolf?)
III. Уч: That’s enough. You know a lot of animals. Perhaps you know a few poems
about them. What poems do you know?
Чтение стихов
1) I saw, I saw, I saw 2) I found a cow!
A Lion at the Zoo How?
I saw, I saw, I saw I found a bear!
A baby tiger too Where?
I saw, I saw, I saw I found a hen!
A big grey kangaroo When?
I saw, I saw, I saw I found a bear,
I saw them at the Zoo I found a hen,
I found a cow,
Wow!
3) I love all kinds of animals,
Dogs and cats and rabbits,
I love all kinds of animals,
I know their little habits.
If I had a lot of money
Do you know what I would do?
I’d buy a lot of animals
And have my own Little Zoo
But they wouldn’t be in cages
They’d be free to run around
Would know:
With me they are safe and sound.
IV. Защита рефератов
Уч.: Now, tell your classmates about some animals: (Bats, Crocodiles ...)
Translate some words in to Russian.
Lizards: Lizard, Komodo Dragon, harmless, venomous, Mexican beaded lizard, tail, tongue
Sharks: man – caters, predatory, the Hammerhead, the Bull Shark, the Whale Shark, harmless, the flesh
Crocodilians: reptiles, roar, swamp, ripple, drift, swimmers, man – eaters
Bats: bat, blind, to screech, species, attic, cave, upside – down, bring bad luck
Защищающие реферат, называют лексику с переводом, рассказывают о животных на русском или на английском языках, остальные учащиеся внимательно слушают и заполняют у себя таблицу:
Animals
Harmless Dangerous (Venomous) Living places
Komodo dragon
African chameleon Gila monster
beaded lizard American deserts
Mexican
Whale Shark Shark: Great White, Tiger shark, Hammerhead, Bull Shark
Oceans, seas
Bats cave, attic
Контроль понимания: учащиеся называют, что они записали в таблице после прослушивания одноклассников.
2. Tell about your favourite animals. ( сообщение на русском языке) V. Дискуссия: how can you help endangered animals?
T.: there are a lot of endangered animals in our world. How can you help them? Must you feed wild animal in the forest? Make houses for birds?
Возможные варианты: I would create a wild animal park ….
VI. Разучивание скороговорок
Уч: Say these tongue – twisters correctly and quickly.
Скороговорки:
Pat’s black cat is in Pat’s black hat.
A girl sees six big grey geese.
VII. “Word search”
Найти слова, спрятанные в клетках.
Континенты: 1. America 2. Africa 3. Australia 4. Europe 5. Antarctic 6. Asia
Животные: 1. Hippopotamus 2. Horse 3. Squire 4. Hedgehog 5. Camel 6. Tiger 7. Lion 8. Donkey 9. Bear 10. Giraffe
VII. Подведение итогов урока
Оценивание работы учащихся